Kampania edukacyjna ma na celu popularyzację i upowszechnienie zasad bezpiecznego zachowania w górach. Pomysłodawcą jest GOPR, stroną finansującą Grupa PZU, a partnerem medialnym – Onet.pl.
Materiał podzielono na lekcje o interaktywnym charakterze. Po każdej lekcji można sprawdzić stan nabytej wiedzy w szybkim teście. Całość składa się na pierwsze tak kompleksowo opracowane szkolenie z bezpieczeństwa w górach. Technicznie szkolenie jest przystosowane do wszystkich łącz komputerowych – nawet słabe łącze umożliwia naukę, połączoną z historiami akcji ratunkowych.
Najwyższą jakość merytorycznej części szkolenia gwarantują ratownicy GOPR o wieloletnich stażach.
Włączenie się do współpracy najpopularniejszego polskiego portalu internetowego Onet.pl pozwala spodziewać się silnego oddźwięku w sieci WWW. Tylko do końca stycznia do-trzemy do ponad 8,5 miliona internautów, będziemy starać się trafić do grupy wiekowej 16-25, bo jest to grupa ucząca się z sieci i jednocześnie najbardziej narażona na wypadki w górach – powiedział Dominik Kaznowski, zastępca dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu PZU.
PZU współpracuje z GOPR w ramach zakrojonych na szeroką skalę działań prewencyjnych. Głównym celem Grupy PZU jest przyczynianie się do likwidacji zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi. Prewencja jest skupiona na czterech obszarach: prewencji przeciwpożarowej i ochrony mienia, poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, dotacjach dla szpitali oraz ochronie osób wypoczywających nad wodą i w górach.