PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • UniCredit
    • VeloBank
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość PR News: Pan Maciej Garwacki, Dyrektor Produktów Hipotecznych w mBanku

Gość PR News: Pan Maciej Garwacki, Dyrektor Produktów Hipotecznych w mBanku

Nasz gość 14.02.2006 (23:46)

Michał Macierzyński, PR News: Z zapowiedzi mBanku wynika, że Wasz nowy produkt zrewolucjonizuje rodzimy rynek kredytów hipotecznych. Czy może Pan zatem powiedzieć o nim coś wiecej?

Maciej Garwacki, Dyrektor Produktów Hipotecznych, mBank: Tworząc nowy kredyt refinansowy wyszliśmy od potrzeb potencjalnych klientów mBanku i ich oczekiwań. Wszystkie zastosowane procedury weryfikacji klienta są zbliżone do rozwiązań stosowanych na rynkach anglosaskich. To one właśnie przyczyniły się do wzrostu znaczenia kredytów refinansowych na tamtejszych rynku. Zakładamy, że klienci skorzystają z zaproponowanych rozwiązań, gdyż nie będą dłużej godzili się na obsługę i ponoszenie wysokich kosztów kredytu hipotecznego spłacanego w Banku X. Czas uruchomienia produktu refinansowego nie jest bez znaczenia. Regulacje dotyczące opłat sądowych za wpis i wykreślenie w Księdze Wieczystej (związku z wejściem w życie od 02.03.2006 – ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych) będą bardzo korzystne dla klientów zainteresowanych nabyciem nieruchomości bądź przeniesieniem kredytu do Banku oferującego korzystniejsze warunki. Osoba wnioskująca o nowy kredyt przedstawia zaledwie dwa dokumenty na spotkaniu z doradcą mBanku, aby móc otrzymać decyzję w 24h. W przypadku wypełnienia i przesłania kompletu dokumentów faksem (bezpośrednio do Naszego działu analizy) Klient otrzyma decyzję kredytową nawet w ciągu 1h. Szybkość i dostępność Kredytu mRefinansowego są kluczowymi lecz nie jedynymi zaletami dla Klienta. Oprocentowanie, które zaproponowaliśmy należy do najniższych na rynku i dla wszystkich wnioskodawców w pierwszym roku wynosi 1,6% we frankach szwajcarskich (CHF) i 4,80% w złotówkach (PLN). Począwszy od drugiego roku oprocentowanie zostanie podwyższone odpowiednio o 90 i 100 pkt. bazowych.
Dodatkowo, dla kredytów złotówkowych proponujemy mechanizm bilansujący, który powoduje znaczne obniżenie kosztu kredytu wraz ze zwiększeniem salda utrzymywanych środków (na rachunku bilansującym powiązanym z eKONTEM). Odsetki naliczane są od kwoty zadłużenia pomniejszonej o kwotę oszczędności. Oprocentowanie jest zmienne w trakcie okresu kredytowania zarówno w produkcie złotowym jak i kredycie denominowanym we franku szwajcarskim.

MM: Co skłoniło Was do wprowadzenia takiego produktu?

MG: Ostatnie trzy lata były satysfakcjonujące niemalże dla wszystkich Banków Komercyjnych posiadających w swojej ofercie produkty hipoteczne. Dynamika wzrostu rynku kredytów hipotecznych zarówno w 2004 jaki i w 2005 roku kształtowała się na poziomie 40%. Pomimo dynamicznego wzrostu wolumenu kredytów mieszkaniowych, zadłużenie gospodarstw domowych w bankach jest w Polsce nadal wyraźnie niższe niż w krajach zachodnich.

W relacji do PKB kształtuje się ono na poziomie 5%, podczas gdy średnia unijna wynosi 43%, a w Wielkiej Brytanii przekracza 70% PKB, w Danii osiąga poziom 90% PKB.
Przedstawione dane, pokazują jaki potencjał wzrostu nadal istnieje na rynku hipotecznym w Polsce. Produkty typu Remortgage (refinansowanie) stanowią obecnie ok. 45% rynku angielskiego. W Polsce z refinansowania kredytów korzysta średnio 7% kredytobiorców.
Przed nami jest ogromny potencjał, dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie innowacyjnego produktu refinansowego. W obecnej sytuacji mamy wiele niewiadomych dotyczących kształtowania się dalszej sytuacji na rynku kredytów hipotecznych, aczkolwiek nie ukrywam, iż osobiście liczę, że zostaniemy zweryfikowani przez rynek pozytywnie i zamkniemy rok 2006 satysfakcjonującym poziomem sprzedaży zarówno kredytu refinansowego jak i innych produktów hipotecznych..

MM: Jaka jest obecna pozycja mBanku na rynku kredytów mieszkaniowych? Jakie macie plany na przyszłość? Czy planujecie jeszcze jakieś niespodzianki?

MG: mPLAN hipoteczny został wprowadzony do ofery mBanku w 2003 roku. Po trzech latach działalności udział mBanku w sprzedaży kredytów hipotecznych dla osób fizycznych wyniósł ok. 2,1%.
Nasze wysiłki koncentrujemy na pozyskaniu Klientów z największych aglomeracji miejskich. Ponad 50% posiadaczy mPLANU mieszka w 8 największych ośrodkach miejskich, a np. rynek warszawski ma obecnie ok. 55% udziału w portfelu.
Jednym z istotnych kanałów pozyskania Klienta mPLANU jest Internet (zarówno strona mBanku jaki i współpraca z największymi portalami). Jednocześnie, posiadamy 14 Centrów Finansowych i 40 mKiosków oraz aktywnie współpracujemy z największymi pośrednikami finansowymi działającymi na Polskim rynku. W realizacji strategii sprzedaży wykorzystujemy każdą nadarzającą się okazję, którą możemy zamienić w sukces sprzedażowy. Takie podejście przełożyło się na wzrost sprzedaży ze 100 mln uruchomionych kredytów w 2003, 333 mln PLN w 2004 do 644 mln PLN w 2005 roku. Strategia przyjęta w latach 2003-2005 była zatem słuszna, a dynamika wzrostu sprzedaży osiągnęła poziom 230% w latach 2004/2003 oraz 193% – 2005/2004. W tym samym czasie rynek rósł w tempie 40% rocznie. Plany na 2006 rok zakładają sprzedaż kredytów i pożyczek hipotecznych na poziomie 770 mln (aczkolwiek ta wartość nie zawiera planowanej sprzedaży kredytów refinansowych)
Jestem przekonany, że stoimy w obliczu rewolucji na polskim rynku kredytów hipotecznych, gdzie na znaczeniu zyskiwać będą produkty refinansowe, kredyty konsolidacyjne i pożyczki hipoteczne, a cykl funkcjonowania kredytu w bilansie banku ulegnie skróceniu nawet do 4 lat. Sytuacja rynkowa zmusi graczy do stosowania różnych mechanizmów mających na celu zahamowanie odpływu Klientów z Banku. Pożyczka hipoteczna będzie tanim źródłem pozyskania kapitału dla gospodarstwa domowego. Dlatego też kolejnym ruchem z naszej strony będzie zaproponowanie Klientom produktów typu: Equity Release oraz Equity Loan oraz HELOC’s, które z powodzeniem sprzedają się USA i Anglii. Obecnie koncentrujemy się na uruchomieniu kredytu mRefinansowego i pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, które już niedługo wejdą na rynek.

mbank multibank 2006-02-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mbank multibank

Sprawdź także:

a 0 UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"
15.11.2025 (07:05) – informacja prasowa

UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez "gwiazdek"

W Polsce, pod europejską marką UniCredit, rozpoczął działalność nowy bank łączący szybkość i atrakcyjność fintechu …

a 0 Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej
14.11.2025 (03:40) – informacja prasowa

Prawie 90% księgowych rozszerza obowiązkowe OC. Pierwsza polska mapa ubezpieczeń dla branży księgowej

Aż 87% księgowych w Polsce rozszerza obowiązkowe ubezpieczenie OC zawodowe ponad ustawowe minimum – wynika z …

a 0 Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP
14.11.2025 (03:39) – informacja prasowa

Santander Bank Polska z EFFIE AWARDS 2025 za kampanię MSP

Statuetka trafiła do banku za kampanię dla przedsiębiorców „Konto firmowe za 0 zł na zawsze” wspartą cyklem „O …

a 0 Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji
14.11.2025 (03:30) – informacja prasowa

Bank Pekao będzie współpracował z BGK na krajowym i zagranicznym rynku obligacji

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisał z Bankiem Pekao SA umowę o współpracy przy emisjach obligacji BGK. …

a 0 „Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne
14.11.2025 (03:28) – informacja prasowa

„Świętuj po swojemu” - nowa kampania Twisto, dodatkowe zniżki na zakupy ratalne

Twisto startuje ze świąteczną kampanią „Świętuj po swojemu”, w ramach której przyznaje dodatkowe zniżki na zakupy …

a 0 Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”
14.11.2025 (03:22) – informacja prasowa

Uniqa ponownie sponsorem strategicznym biegu z misją “Biegiem Pomagam”

W Mikołajki, 6 grudnia, odbędzie się czwarta edycja „Biegiem Pomagam” – biegu pomocników Św. Mikołaja. UNIQA w …

PRNews.pl

Zobacz również

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Unicredit robi porządki po Aionie. „Wypowiedzieli mi umowę!”

Czytelnik skarży się na wypowiedzenie umowy przez…

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior przekonuje, że należy wam się 1000 zł. Rusza nowa promocja

Alior Bank rozpoczął nową promocję kont osobistych…

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców