PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość PR News: Pani Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej Banku Millennium S.A.

Gość PR News: Pani Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej Banku Millennium S.A.

Nasz gość 07.11.2006 (16:28)
Kredyty

Michał Macierzyński, PR News: Już 25% waszych klientów zaciąga kredyt mieszkaniowy w złotych. Na początku roku było tylko 10% kredytobiorców. Skąd taka zmiana? Czy Polacy odwracają się od kredytów walutowych, czy to efekty wdrożenia Rekomendacji Nadzoru Bankowego?

Agnieszka Nachyła: Na zmianę w walutowej strukturze sprzedaży kredytów hipotecznych złożyło się wiele czynników, nie tylko zalecenia nadzoru bankowego wprowadzające określone kryteria oceny zdolności dla kredytów walutowych. Coraz większe zainteresowanie ofertą złotowych kredytów hipotecznych to z pewnością efekt wzrostu oprocentowania kredytów indeksowanych do walut obcych. Coraz więcej Klientów uznaje, że malejąca różnica w miesięcznych kosztach obsługi zadłużenia walutowego i złotowego nie rekompensuje w wystarczającym stopniu ryzyka kursowego. Dlatego też Klienci decydują o zaciągnięciu kredytu w PLN. Świadomość ryzyka związanego z zapożyczaniem się w walutach wzrosła także po licznych artykułach i wypowiedziach specjalistów, jakie w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez media w związku z wprowadzeniem rekomendacji S.

Sprzedaży kredytów złotowych w naszym banku pomaga także promocja, którą właśnie prowadzimy. Do końca roku Klienci mogą zaciągnąć kredyt w PLN bez prowizji oraz przy bardzo atrakcyjnej marży od nawet 0,5% do 1,25% w całym okresie kredytowania. W opinii mediów i niezależnych doradców finansowych oferta złotowych kredytów hipotecznych Millennium należy do najbardziej atrakcyjnych na rynku.

Na kredyt w PLN decydują się także osoby, w przypadku których zdolność kredytowa uległa ograniczeniu w wyniku dostosowania procedur do zaleceń nadzoru bankowego. Z naszych obserwacji wynika jednak, że dotyczy to stosunkowo nielicznej grupy Kredytobiorców. Nasi Klienci to w dużej części osoby młode, wykształcone i dobrze zarabiające. Średnio zaciągają w Millennium kredyt na 150-160 tys.. To grupa, którą z reguły stać na kredyt w wybranej walucie. Warto podkreślić, że dla Klientów najważniejsze jest sfinansowanie transakcji i zakup nieruchomości. Waluta kredytu mieszkaniowego ma mniejsze znaczenie.

M.M.: W jaki sposób chcecie utrzymać swoją pozycję przy zmianie preferencji klientów co do waluty zaciąganego kredytu, a jednocześnie przy rosnącej konkurencji na rynku kredytów złotowych?

A.N.: Mimo wspomnianej powyżej zmiany w strukturze walutowej portfela nadal utrzymuje się wysoki popyt na kredyty indeksowane do walut obcych. Oferta banków, które tak jak Millennium dają Klientowi możliwość wyboru waluty, wciąż cieszy się dużym powodzeniem.
Świadczy o tym systematycznie rosnąca liczba Klientów bankowości hipotecznej Millennium oraz wyniki sprzedaży po trzech kwartałach 2006 roku. Od stycznia do września br. łączna wartość podpisanych umów o kredyt hipoteczny wniosła 3,78 mld PLN i była dwukrotnie wyższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Pod względem udziału w rynku nowo udzielonych kredytów (13,7% po ośmiu miesiącach 2006 roku) jesteśmy obecnie drugim największym kredytodawcą hipotecznym w Polsce.

Niesłabnące zainteresowanie naszą ofertą to efekt ciągłego doskonalenia produktu. Jednak w sytuacji, gdy od dłuższego czasu na rynku utrzymują się bardzo korzystne marże (zarówno w przypadku kredytów złotowych, jak i walutowych w Bank Millennium marże zaczynają się już od 0,5%), trudno spodziewać się dalszych obniżek oprocentowania. Bardziej prawdopodobne wydaje się więc doskonalenie dostępności kredytów hipotecznych przez modyfikację innych parametrów, takich jak długość okresu kredytowania, akceptowane źródła dochodów, czy doskonalenie sposobu weryfikacji zdolności kredytowej przy pomocy metod scoringowych, uwzględniających istniejącą relację Klienta z bankiem.

Naszym priorytetem są również wysokie standardy obsługi, zarówno szybki i prosty proces udzielenia kredytu, jak i wygodna obsługa kredytu w trakcie okresu spłaty. Dla naszych Klientów ważna jest również możliwość otrzymania wraz z kredytem hipotecznym atrakcyjnego pakietu innych produktów finansowych na specjalnych warunkach np. bezpłatne konto osobiste, decyzja o przyznaniu karty kredytowej. Ofertę Banku doceniają nie tylko Klienci indywidualni, ale również liczni partnerzy. W ostatnim rankingu „Rzeczpospolitej” z dnia 26.10.2006 kredyt hipoteczny Millennium został wyróżniony jako najlepszy. Pośrednicy finansowi podkreślali dbałość Banku o atrakcyjność oferty, uniwersalny charakter oferty, a także szeroką dostępność produktu”.

M.M.: Czy Bank Millennium będzie oferował kredyty mieszkaniowe w ramach rządowego programu „Rodzina na swoim”? Jak ta ustawa może wpłynąć na rynek kredytów mieszkaniowych w Polsce i ilu według waszych szacunków klientów będzie mogło skorzystać z tego produktu?

A.N.: Aktualnie Bank Millennium analizuje szczegóły programu oraz wielkość potencjalnego popytu na kredyty preferencyjne. Warto zauważyć, że oferta preferencyjnych kredytów hipotecznych może stanowić wsparcie dla tych Kredytobiorców, którzy decydują się na zakup niewielkich i stosunkowo tanich mieszkań, najczęściej oferowanych w mniejszych miejscowościach. Z naszych obserwacji wynika natomiast, że Klienci bankowości hipotecznej Millennium są często nabywcami większych lokali, w atrakcyjnych lokalizacjach i dużych aglomeracjach, gdzie ceny nieruchomości rosną w szybkim tempie. Ponadto, z grona potencjalnych kredytobiorców kredytu preferencyjnego często wyklucza ich to, że traktują zakup lokalu mieszkalnego jako inwestycję.

Zainteresowanie klientów będzie z pewnością duże, jednak wielu z nich nie spełni podstawowych kryteriów skorzystania z programu dotacji. Ustawodawca wprowadził szereg ograniczeń, celowo kierując program do segmentu klientów o niższych dochodach, chcących zrealizować podstawowe potrzeby mieszkaniowe. Na utrudnienie w skorzystaniu z programu „Rodzina na swoim” może wpłynąć dynamiczny wzrost cen lokali mieszkalnych. W dużych miastach ceny mieszkań i domów już teraz są znacznie wyższe od wskaźników, które uprawniają Kredytobiorców do korzystania z państwowych dotacji. Kupno mieszkania po cenie umożliwiającej zaciągnięcie kredytu preferencyjnego może się okazać niemożliwe nawet dla bardzo młodych ludzi, zainteresowanych małym 1-2 pokojowym mieszkaniem. W ofercie warszawskich deweloperów ustawowe wymogi cenowe spełniają wyłącznie podmiejskie inwestycje. Na ograniczenie dostępu do kredytów może wpłynąć stosunkowo niska podaż tanich mieszkań. Brak planów zagospodarowania przestrzennego sprawia, że dostęp do takich mieszkań będzie znacznie utrudniony.

Program może być interesujący dla klientów planujących budowę niewielkiego domu w małej miejscowości, gdzie koszty budowy systemem gospodarczym są z reguły najniższe. Trudno jednak przewidzieć, czy ten segment klientów będzie w stanie wykazać stabilne dochody oraz odpowiednią zdolność kredytową, niezbędną dla zaciągnięcia długoterminowego kredytu.

kredyty mieszkaniowe millennium 2006-11-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kredyty mieszkaniowe millennium

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców