PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość PR News: Pani Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej Banku Millennium S.A.

Gość PR News: Pani Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej Banku Millennium S.A.

Nasz gość 07.11.2006 (16:28)
Kredyty

Michał Macierzyński, PR News: Już 25% waszych klientów zaciąga kredyt mieszkaniowy w złotych. Na początku roku było tylko 10% kredytobiorców. Skąd taka zmiana? Czy Polacy odwracają się od kredytów walutowych, czy to efekty wdrożenia Rekomendacji Nadzoru Bankowego?

Agnieszka Nachyła: Na zmianę w walutowej strukturze sprzedaży kredytów hipotecznych złożyło się wiele czynników, nie tylko zalecenia nadzoru bankowego wprowadzające określone kryteria oceny zdolności dla kredytów walutowych. Coraz większe zainteresowanie ofertą złotowych kredytów hipotecznych to z pewnością efekt wzrostu oprocentowania kredytów indeksowanych do walut obcych. Coraz więcej Klientów uznaje, że malejąca różnica w miesięcznych kosztach obsługi zadłużenia walutowego i złotowego nie rekompensuje w wystarczającym stopniu ryzyka kursowego. Dlatego też Klienci decydują o zaciągnięciu kredytu w PLN. Świadomość ryzyka związanego z zapożyczaniem się w walutach wzrosła także po licznych artykułach i wypowiedziach specjalistów, jakie w ostatnich miesiącach przetoczyły się przez media w związku z wprowadzeniem rekomendacji S.

Sprzedaży kredytów złotowych w naszym banku pomaga także promocja, którą właśnie prowadzimy. Do końca roku Klienci mogą zaciągnąć kredyt w PLN bez prowizji oraz przy bardzo atrakcyjnej marży od nawet 0,5% do 1,25% w całym okresie kredytowania. W opinii mediów i niezależnych doradców finansowych oferta złotowych kredytów hipotecznych Millennium należy do najbardziej atrakcyjnych na rynku.

Na kredyt w PLN decydują się także osoby, w przypadku których zdolność kredytowa uległa ograniczeniu w wyniku dostosowania procedur do zaleceń nadzoru bankowego. Z naszych obserwacji wynika jednak, że dotyczy to stosunkowo nielicznej grupy Kredytobiorców. Nasi Klienci to w dużej części osoby młode, wykształcone i dobrze zarabiające. Średnio zaciągają w Millennium kredyt na 150-160 tys.. To grupa, którą z reguły stać na kredyt w wybranej walucie. Warto podkreślić, że dla Klientów najważniejsze jest sfinansowanie transakcji i zakup nieruchomości. Waluta kredytu mieszkaniowego ma mniejsze znaczenie.

M.M.: W jaki sposób chcecie utrzymać swoją pozycję przy zmianie preferencji klientów co do waluty zaciąganego kredytu, a jednocześnie przy rosnącej konkurencji na rynku kredytów złotowych?

A.N.: Mimo wspomnianej powyżej zmiany w strukturze walutowej portfela nadal utrzymuje się wysoki popyt na kredyty indeksowane do walut obcych. Oferta banków, które tak jak Millennium dają Klientowi możliwość wyboru waluty, wciąż cieszy się dużym powodzeniem.
Świadczy o tym systematycznie rosnąca liczba Klientów bankowości hipotecznej Millennium oraz wyniki sprzedaży po trzech kwartałach 2006 roku. Od stycznia do września br. łączna wartość podpisanych umów o kredyt hipoteczny wniosła 3,78 mld PLN i była dwukrotnie wyższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Pod względem udziału w rynku nowo udzielonych kredytów (13,7% po ośmiu miesiącach 2006 roku) jesteśmy obecnie drugim największym kredytodawcą hipotecznym w Polsce.

Niesłabnące zainteresowanie naszą ofertą to efekt ciągłego doskonalenia produktu. Jednak w sytuacji, gdy od dłuższego czasu na rynku utrzymują się bardzo korzystne marże (zarówno w przypadku kredytów złotowych, jak i walutowych w Bank Millennium marże zaczynają się już od 0,5%), trudno spodziewać się dalszych obniżek oprocentowania. Bardziej prawdopodobne wydaje się więc doskonalenie dostępności kredytów hipotecznych przez modyfikację innych parametrów, takich jak długość okresu kredytowania, akceptowane źródła dochodów, czy doskonalenie sposobu weryfikacji zdolności kredytowej przy pomocy metod scoringowych, uwzględniających istniejącą relację Klienta z bankiem.

Naszym priorytetem są również wysokie standardy obsługi, zarówno szybki i prosty proces udzielenia kredytu, jak i wygodna obsługa kredytu w trakcie okresu spłaty. Dla naszych Klientów ważna jest również możliwość otrzymania wraz z kredytem hipotecznym atrakcyjnego pakietu innych produktów finansowych na specjalnych warunkach np. bezpłatne konto osobiste, decyzja o przyznaniu karty kredytowej. Ofertę Banku doceniają nie tylko Klienci indywidualni, ale również liczni partnerzy. W ostatnim rankingu „Rzeczpospolitej” z dnia 26.10.2006 kredyt hipoteczny Millennium został wyróżniony jako najlepszy. Pośrednicy finansowi podkreślali dbałość Banku o atrakcyjność oferty, uniwersalny charakter oferty, a także szeroką dostępność produktu”.

M.M.: Czy Bank Millennium będzie oferował kredyty mieszkaniowe w ramach rządowego programu „Rodzina na swoim”? Jak ta ustawa może wpłynąć na rynek kredytów mieszkaniowych w Polsce i ilu według waszych szacunków klientów będzie mogło skorzystać z tego produktu?

A.N.: Aktualnie Bank Millennium analizuje szczegóły programu oraz wielkość potencjalnego popytu na kredyty preferencyjne. Warto zauważyć, że oferta preferencyjnych kredytów hipotecznych może stanowić wsparcie dla tych Kredytobiorców, którzy decydują się na zakup niewielkich i stosunkowo tanich mieszkań, najczęściej oferowanych w mniejszych miejscowościach. Z naszych obserwacji wynika natomiast, że Klienci bankowości hipotecznej Millennium są często nabywcami większych lokali, w atrakcyjnych lokalizacjach i dużych aglomeracjach, gdzie ceny nieruchomości rosną w szybkim tempie. Ponadto, z grona potencjalnych kredytobiorców kredytu preferencyjnego często wyklucza ich to, że traktują zakup lokalu mieszkalnego jako inwestycję.

Zainteresowanie klientów będzie z pewnością duże, jednak wielu z nich nie spełni podstawowych kryteriów skorzystania z programu dotacji. Ustawodawca wprowadził szereg ograniczeń, celowo kierując program do segmentu klientów o niższych dochodach, chcących zrealizować podstawowe potrzeby mieszkaniowe. Na utrudnienie w skorzystaniu z programu „Rodzina na swoim” może wpłynąć dynamiczny wzrost cen lokali mieszkalnych. W dużych miastach ceny mieszkań i domów już teraz są znacznie wyższe od wskaźników, które uprawniają Kredytobiorców do korzystania z państwowych dotacji. Kupno mieszkania po cenie umożliwiającej zaciągnięcie kredytu preferencyjnego może się okazać niemożliwe nawet dla bardzo młodych ludzi, zainteresowanych małym 1-2 pokojowym mieszkaniem. W ofercie warszawskich deweloperów ustawowe wymogi cenowe spełniają wyłącznie podmiejskie inwestycje. Na ograniczenie dostępu do kredytów może wpłynąć stosunkowo niska podaż tanich mieszkań. Brak planów zagospodarowania przestrzennego sprawia, że dostęp do takich mieszkań będzie znacznie utrudniony.

Program może być interesujący dla klientów planujących budowę niewielkiego domu w małej miejscowości, gdzie koszty budowy systemem gospodarczym są z reguły najniższe. Trudno jednak przewidzieć, czy ten segment klientów będzie w stanie wykazać stabilne dochody oraz odpowiednią zdolność kredytową, niezbędną dla zaciągnięcia długoterminowego kredytu.

kredyty mieszkaniowe millennium 2006-11-07
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kredyty mieszkaniowe millennium

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców