Wartość aktywów zarządzanych przez IDEA TFI wyceniana na koniec czerwca przekroczyła 1 mld 984 mln złotych. Oznacza to, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. aktywa Towarzystwa powiększyły się o ponad 1 mld 300 mln zł
Obserwowany wzrost jest wynikiem dużego zainteresowania funduszami otwartymi oraz rozwojem działalności funduszy zamkniętych. W przeciągu ostatnich sześciu miesięcy lokaty zebrane w FIO powiększyły się o ponad 715 mln zł. Rekordowym miesiącem był maj, gdzie saldo wpłat i umorzeń przyniosło TFI dodatkowe 252 mln zł. W pierwszym półroczu 2010 r. o ok. 585 mln wzrosły też aktywa funduszy zamkniętych.
„W grudniu 2009 r., celem jaki przed sobą postawiliśmy było uzyskanie 2 mld zł aktywów przez najbliższe 12 miesięcy, przy jednoczesnym utrzymaniu najwyższego poziomy zarządzania. Czerwcowe rankingi pokazują, że fundusze IDEA TFI są w zdecydowanej czołówce pod względem uzyskanych wyników inwestycyjnych, a zakładany wzrost aktywów osiągnęliśmy w o połowę krótszym czasie. Chcemy wzmacniać nasz dotychczasowy model działalności oparty na wynikach, a także podtrzymać tempo rozwoju firmy z ostatnich miesięcy”- powiedział Piotr Kukowski, Prezes Zarządu IDEA TFI.
W samym tylko czerwcu fundusze IDEA TFI zyskały ponad 235 mln zł. Na tą wartość złożyło się ok. 75 mln złotych, które wzmocniły FIO oraz ponad 160 mln zł pozyskanych do FIZ. Obecnie w funduszach otwartych IDEA TFI zebranych jest ok. 1 mld 269 mln zł, a w funduszach zamkniętych zgromadzono ponad 715 mln złotych.
Ostatnie miesiące przyniosły IDEI również nowe umowy dystrybucyjne. W 2010 r. Towarzystwo nawiązało współprace z paroma znaczącymi na rynku podmiotami, w tym m.in. AEGON TUnŻ, Allianz Bank Polska i DM ING Securities.
„Pracujemy nad umowami z kilkoma nowymi, dużymi dystrybutorami. Podpisanie porozumienia, dotyczącego oferowania naszych funduszy przez następne podmioty, pozwoli nam dodatkowo rozbudować sieć sprzedaży, która i tak, w okresie mniejszym niż rok, wzrosła z ok. 300 do ponad 700 placówek” – powiedział Tomasz Kopera, Dyrektor Zarządzający Pionem Sprzedaży i Marketingu IDEA TFI.
Źródło: Idea TFI