Płatności mobilne IKO, innowacyjne rozwiązanie stworzone przez PKO Bank Polski, zostało laureatem międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing Awards 2013 organizowanego przez Mobile Marketing Magazine. Aplikację IKO nagrodzono w kategorii Most Effective Mobile Payment Solution.
Organizatorzy konkursu docenili IKO za atrakcyjny wygląd i użyteczność dla klientów. W tegorocznej, czwartej edycji plebiscytu udział wzięło ponad 230 firm, m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Indii i Brazylii. PKO Bank Polski w gronie laureatów znalazł się obok takich firm jak Intel, Colgate czy Pepsico.
Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi w marcu br. aplikację aktywowało już ponad 92 tysięcy użytkowników, którzy dokonali telefonami ponad 200 tysięcy transakcji na łączną kwotę 55 milionów złotych. 10 proc. ogólnej liczby aktywacji stanowią klienci Inteligo, dla których IKO jest dostępne od końca października br. Telefonem z IKO można obecnie płacić w prawie 65 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce, wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Płatności mobilne IKO są regularnie doceniane przez ekspertów i rynek. Rada Programowa ITBANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały w listopadzie tytuł Wizjonera Rynku IT 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych. IKO zostało również uhonorowane tytułem Projektu Roku w Konkursie VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej organizowanego pod patronatem Związku Banków Polskich.