Kampanie ING Banku Śląskiego zostały docenione w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR i nagrodzone mieczami. „Biała Godzina” otrzymała srebrny miecz, a „Zhakowany koncert w Roblox” dwa srebrne i brązowy.
Kampanie ING nagrodzono w następujących kategoriach:
„Zhakowany koncert w Roblox”
- Srebro w kategorii „Use of social platforms”;
- Srebro w kategorii „Events online”;
- Brąz w kategorii „Branded apps / games”.
Pierwszy polski koncert na Robloxie, zorganizowany w „Mieście ING”, rozpoczął kampanię edukacyjną dotyczącą bezpieczeństwa w sieci. By uświadomić młodym, że cyber zagrożenia pojawiają się tam, gdzie się ich najmniej spodziewamy, na wydarzeniu nagle pojawił się haker. To nieoczekiwane wydarzenie było jednocześnie zaproszeniem do poćwiczenia w „Mieście ING”, jak uniknąć takich zagrożeń.
„Miasto ING” to gra edukacyjna, z którą ING pojawił się na platformie gamingowej Roblox jako pierwszy bank w Polsce w 2022 roku. To wirtualny świat, który poprzez zabawę uczy podstaw oszczędzania, zarabiania i zarządzania finansami. Projekt powstał by pomóc młodym wejść w finansową dorosłość i w naturalnym środowisku serwera Roblox poznać życiowe zasady zarabiania i zarządzania pieniędzmi. W 2023 roku, gra została rozszerzona o moduł uczący bezpieczeństwa w sieci oraz o tryb multiplayer.
Projekt we współpracy z agencjami GONG i Game Changer oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.
„Biała godzina”:
- Srebro w kategorii „Insight konsumencki”.
W kampanii oszczędności, ING Bank Śląski inspirował Polaków do oszczędzania na białą godzinę czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. Przekaz wzmacniał pozytywne motywacje do oszczędzania – na to co planujemy, co jest dla nas istotne, jednoznacznie przyjemne i co chcemy zrealizować. Pozytywnie motywujący komunikat ułatwia odkładanie pieniędzy w dzisiejszych, trudnych czasach.
Projekt we współpracy z agencją Brain oraz domem mediowym MullenLowe MediaHub.
Konkurs KTR to jeden z najważniejszych konkursów reklamy w Polsce. To święto kreatywności i twórczej odwagi, w którym środowisko reklamowe docenia wyrazistą komunikację, niestandardowe i przełamujące konwencję idee oraz aktualność użytych narzędzi, mediów i tematów.
Na tegorocznej Gali KTR przyznano 33 złotych, 71 srebrnych oraz 66 brązowych nagród.
Źródło: ING