PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiInnowacyjna antybelka w ofercie BGŻ

Innowacyjna antybelka w ofercie BGŻ

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 22.07.2009 (08:37)
Oszczędzanie

Ekonomiści mają rację. Kryzys wyzwala w ludziach niespotykaną energię  w rozwiązywaniu problemów. Jeśli na rynku bankowym trwa wojna na rynku depozytów, to można byłoby się spodziewać, że banki będą prowadzić badania nad nowymi rodzajami broni. I tak się rzeczywiście dzieje. Co prawda wunderwaffe nikt jeszcze nie wymyślił, ale sztabowcy siedzą i główkują. Zwykła walka na procenty nie jest już tak istotna. Teraz sięgnięto po cały arsenał wojennych sztuczek.

Mamy zatem jak zwykle działania dezinformujące – czyli tak zwane gwiazdki. Co konkretnie? Na przykład wszelkiego rodzaju progi, czy oprocentowanie zarezerwowane dla nowych środków, ewentualnie oferta ograniczona czasowo. Majstersztykiem jest lokata nocna Aliora na 8% dla połowy środków, ale oczywiście takich kwiatków mamy więcej. Ten konkretny przykład jest o tyle ciekawy, że wraz z Pocztowym rozpoczął nowy rozdział w tej wojnie. Atak bronią chemiczną. Zakazaną przez konwencje międzynarodowe, ale oczywiście jak nikt nie widzi – chętnie stosowaną – kto się będzie tam dostosowywał do nieżyciowych regulacji. Zawsze przecież zamiast gazu łzawiącego, można użyć żelu pieprzowego. Efekt podobny. W sumie w samoobronie, w sumie legalnie, ale jakoś nikt nie jest przekonany do tego. Tak właśnie jest z obchodzeniem podatku Belki – czyli wykorzystanie zapisów ustawy, która zwalnia z płacenia podatku, jeśli odsetki są niższe niż 2,5 zł. Mechanizm broni jest zatem uniwersalny, budowa zależy od inwencji wynalazców. Codzienne naliczanie i wypłata odsetek zaczyna być bardzo popularna, chociaż może to być i termin 7 dniowy czy 10 dniowy. Byle nie przekroczyć kwoty odsetek w wysokości 2,49 zł. Oczywiście mamy w tej wojnie użycie propagandy. Lokaty reklamują znani aktorzy, których urok ma zadziałać na portfele klientów. Ciekawą propagandą jest lokata ze wsparciem w Pocztowym. Ubezpieczenie dołączone do lokaty ma odciągnąć uwagę od meritum (nie mylić z bankiem), czyli wysokości oprocentowania. Niezbyt imponującego.

Nas najbardziej ciekawi zastosowanie broni chemicznej przeciwko konkurencji. Kreowanie produktu, który w sposób raczej zamierzony ma spowodować uszczuplenie dochodów fiskusa, jest bowiem rzeczą w pełni legalną. Ba! Przez wszystkich (poza ministrem finansów) pochwalaną. W końcu przecież rządzący obiecywali, że podatek Belki zniknie. Że kłamali? No cóż. Czego się spodziewać po politykach. Siła wyższa sprawia, że zapewne jeszcze trzeba będzie się pogodzić z nowymi podatkami. A zatem wszystkie sposoby legalnego ominięcia danin publicznych jest ukłonem w stronę klienta.

I z tego miejsca kierujemy swego rodzaju uwielbienie w stronę tych banków i tych decydentów, którzy takie produkty wprowadzają do swojej oferty. Począwszy od polisolokat, a na najnowszym hicie w postaci lokat antybelkowym skończywszy. To uczciwe podejście do klientów – nie czasowe promocje, nie mydlenie oczu nieistotną częścią oferty, czy w końcu nie reklamą, a realną korzyścią dla klienta. Tak jak już to wielokrotnie pisaliśmy – tutaj bank nie dokłada nic od siebie – po prostu odsetki nie są naliczane w takiej wysokości, która kwalifikuje do podatku belki. Żeby nie było. Zaokrąglanie prowadzi czasami do tego, że podatek wynosi jedną trzecią odsetek – traci oczywiście klient – nie bank – bo zapłacić musi tyle samo – czy to deponentowi czy fiskusowi.

Dlatego z tego miejsca kierujemy pochwalne peany i wiwaty w stronę… no nikt by się pewnie nie spodziewał – BGŻ-tu. Tak. To kolejny bank, który zrobił ukłon w stronę swoich klientów. BGŻ znalazł się w elicie innowatorów. Na rynku raczej nikt nie podejrzewałby tej instytucji, czy też Kredyt Banku o taką elastyczność. Utarte schematy czasami prowadzą nas na manowce.

Oczywiście sam fakt, że bank wdroży taką lokatę do oferty nie oznacza, że szturmem zawojuje rynek. Na to składa się wiele elementów. Poza samą ofertą również sieć dystrybucji, profil klientów, czy w końcu marka danej instytucji. Jak pokazuje jednak praktyka, nacisk na któryś z tych czynników (zwłaszcza oprocentowanie) może sprawić, że bank odniesie sukces, przynajmniej liczony według odpowiedniej skali. Ruch BGŻ z całą pewnością jest sukcesem i pomoże mu naszym zdaniem w zdobywaniu depozytów.

A co konkretnie oferuje bank? Nową, czy raczej odnowioną lokatę eBGŻ. Jest to lokata internetowa, zakładana od 1 dnia (ciekawy overnight) do 29 dni. Bank jasno informuje na stronie tego produktu: „W przypadku, gdy kwota odsetek od lokaty wyniesie nie więcej niż 2,49 zł, wówczas nie zostanie pobrany podatek od odsetek. Oprocentowanie 5% na lokacie, od której nie zostanie pobrany podatek, odpowiada oprocentowaniu 6,2% na lokacie podatkiem.” http://www.bgz.pl/dla_ciebie/lokaty/lokata_ebgz.html#tabs=0

Mamy zatem bardzo atrakcyjny produkt. Z całą pewnością wzmocni to wizerunek banku, który zresztą cały czas ewoluuje. W tym momencie już coraz mniej ludzi kojarzy tę instytucję z tym, czym była przed laty. Coraz bardziej zaczyna być to bank, z którym konkurencja po prostu musi się liczyć, przynajmniej na tych obszarach, na których bank ma oddziały.

To właśnie inna kwestia. Bank dopiero rozpoczął prace nad wzmocnieniem oferty internetowej. Tutaj czeka go jeszcze sporo pracy. Jednak na przykład dzięki tej lokacie promuje właśnie ten konkretny kanał dystrybucji. Nowa lokata dostępna jest tylko przez internet. Przy bardzo atrakcyjnych warunkach (okres na jaki można założyć, niska kwota wymagana do założenia lokaty) powoduje, że duża część klientów może się przekonać do tego kanału – a dla innych może to być powód, żeby założyć tam w ogóle konto.

BGŻ-towi jeszcze raz gratulujemy bardzo ciekawego produktu.
Aby tak dalej! Zapowiedzi kolejnych produktów wyglądają równie ciekawie. Gdyby tylko poprawić dystrybucję i kanał internetowy – to byłaby bardzo ciekawa oferta, nawet dla klientów wielkomiejskich. Swoją drogą – ciekawe czy i kiedy inne banki zaczną reagować na nowy trend dotyczący lokat antybelkowych? W wielu przypadkach jest to tylko marketing plus ewentualnie podwyższenie oprocentowania takich krótkoterminowych lokat. Dokładnie tak jak to ma miejsce w przypadku BGŻtu. Żadnych wielkich rzeczy nie trzeba tworzyć, chociaż naszym zdaniem najłatwiej sprzedać korzyść w postaci rachunku oszczędnościowego na wzór tego z eurobanku czy Kredyt Banku.
Źródło: PR News

bgż lokaty 2009-07-22
Michał Macierzyński
Tagi: bgż lokaty

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców