PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońInteligo zmienia strategię, powalczy o depozyty

Inteligo zmienia strategię, powalczy o depozyty

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 15.09.2011 (07:37)
Konta

W maju minął rok od reaktywacji Inteligo. W tym okresie bank intensywnie nadrabiał zaległości i wprowadzał nowe produkty. Jednak wbrew oczekiwaniom, nie udało mu się zawojować rynku. Teraz Inteligo decyduje się na zmianę strategii – zamiast rozwijać nowe linie produktów kredytowych, zacznie walczyć o depozyty.

Inteligo miało być w Grupie PKO BP marką dla nowoczesnych klientów. W chwilę po reaktywacji nastąpił prawdziwy wysyp nowych produktów. Bank liczył, że inwestując w nowoczesne technologie, stanie się maszynką do akwizycji internautów. Plany były bardzo ambitne: między innymi milion nowych klientów do końca 2012 roku, 165 tys. udzielonych pożyczek gotówkowych i 300 tys. kart kredytowych itp. Do skoku ilościowego jednak nie doszło, a w ciągu roku od reaktywacji bank zwiększył liczbę prowadzonych kont osobistych zaledwie o 24 tys.

Przyczyn niepowodzenia mogło być kilka. Samo Inteligo zbyt długo pozostawało w stanie zawieszenia, a warunki cenowe nie nadążały za rynkowymi trendami. W tym czasie o klientów internetowych zaczęło agresywnie zabiegać kilka innych banków. Samo nowe otwarcie nastąpiło w szczytowym okresie tzw. wojny na konta, gdzie konkurencja hojnie opłacała klientów otwierających ROR-y. Nowości, które pojawiły się po reaktywacji Inteligo nie były też dla klientów na tyle rewolucyjne, by zdecydowali się przenieść rachunek. Do tego doszło przeciętne oprocentowanie depozytów i mało konkurencyjne warunki kredytów.

Jednak „gwoździem do trumny” okazało się wprowadzenie przez PKO BP Konta za Zero. To ono stało się magnesem na nowych klientów. Od uruchomienia kampanii w połowie marca bank sprzedał około 400 tys. kont z nowej oferty, z czego prawie 220 tys. nowym klientom. Połowa z nich wybrała Konto za Zero, a ponad 35 proc. ofertę dla młodych. Zmiany w ofercie PKO BP zbiegły się także w czasie ze zmianami w kierownictwie Inteligo. Wojciech Bolanowski, który w ubiegłym roku odszedł z MultiBanku, zastąpił odpowiedzialnego za odświeżenie oferty Inteligo Jacka Komarackiego.

Nowa oferta PKO BP utwierdziła władze banku w przekonaniu, że nie ma sensu utrzymywać dwóch niejako konkurujących ze sobą rachunków. Dla Inteligo trzeba było więc znaleźć nowe wyzwanie. Podjęto decyzję o zmianie strategii. Zgodnie z nią, Inteligo nie będzie już bankiem pierwszego wyboru dla internautów korzystających z oferty grupy PKO BP – na pierwszy ogień pójdzie Konto za Zero. Inteligo skoncentruje się natomiast na zbieraniu z rynku depozytów. Oprocentowanie lokat wzrośnie i pojawią się nowe produkty. Prawdopodobnie trafią one do rynkowej czołówki, choć raczej bank nie będzie ścigał się z grupą Getin. Nowością będą między innymi lokaty, które można zakładać nie posiadając rachunku w Inteligo. Podobny sposób zakładania depozytów oferują na przykład Meritum Bank, Bank Pocztowy czy Getin i Open Online. Być może zostanie również rozbudowana oferta inwestycyjna.

Nowa oferta zostanie wprowadzona w październiku i będzie jej towarzyszyć kampania reklamowa – także w telewizji. Można oczekiwać, że bank przyszykuje dobrze oprocentowaną lokatę, która będzie stanowiła główny punkt programu. Już teraz widać pewne efekty zmian w strategii – bank podwyższył niedawno oprocentowanie rocznej Dobolokaty do 6,9 proc. (brutto). Dla depozytu rzędu kilkunastu tysięcy, to czwarte miejsce spośród rynkowych liderów. Nie jest więc wykluczone, że lada moment lokaty w Inteligo sięgną 7 proc. lub więcej.

Tym samym historia banku zatacza swojego rodzaju koło, a Inteligo wraca do podstawowej działalności platformy internetowej – zbierania depozytów z rynku. Kto dziś pamięta, że takie były początki także innych banków internetowych działających na naszym rynku? Tak właśnie zaczynał między innymi mBank, który początkowo był bankiem głównie depozytowym, a oprocentowanie rachunku eMAX (rekordowe wówczas 16,5 proc.) było o kilka punktów procentowych wyższe niż u konkurencji. Dopiero z biegiem czasu oferta została wzbogacana o nowe produkty, a niejako ceną za „uniwersalność” stało się niskie oprocentowanie depozytów. Zresztą ewolucja w mBanku trwa nadal – bank coraz mocniej wchodzi w obsługę naziemną (zwiększa sprzedaż w kioskach), a ostatnio udostępnił nawet klientom możliwość korzystania z placówek MultiBanku. Na rynku pojawiły się plotki, że być może jest to kolejny krok w kierunku połączenia obu detalicznych marek BRE.

Zmiana strategii Inteligo nie oznacza, że produkty, które pojawiły się niedawno w ofercie zostaną z niej wycofane. Bank nadal będzie sprzedawał karty kredytowe i kredyty, ale nie będzie to główne pole jego działalności. Nie pojawią się inne zapowiadane nowości, np. kredyty mieszkaniowe. Po nie bank będzie odsyłał klientów do placówek PKO BP. Inteligo nie będzie już też poligonem doświadczalnym dla PKO BP. Wdrożenia nowości będą częściej pojawiały się teraz u giganta. Dotychczasowa praktyka była zresztą zbyt kosztowna, bo oba banki mają inne systemy centralne. PKO BP zamierza też mocniej wykorzystać kanał internetowy. Docelowo bank chce sprzedawać konta w procesie online (teraz trzeba jeszcze odwiedzić placówkę). To może być zapowiedź ogromnych zmian na rynku.

Moment na przekształcenia w Inteligo nie jest prawdopodobnie przypadkowy. Jesień to tradycyjnie okres wzmożonej sprzedaży kredytów hipotecznych (a na to potrzeba depozytów). Dodatkowo lada moment na rynku pojawi się konkurencja, która nastawia się dokładnie na taką samą działalność. Wprowadzenie banków internetowych do Polski zapowiedziały już Grupa Raiffeisen i Rabobank. Austriacy chcą uruchomić w Polsce bank Zuno, który wystartował już na Słowacji i w Czechach. Zgodnie z zapowiedziami sprzed blisko roku, nowe kraje miały być „podbijane” w odstępie kilku miesięcy. Kolejnym rynkiem ma być Polska. Z kolei Holendrzy chcą otworzyć bank BGŻ Direct. Testy systemu mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. W obu przypadkach mają to być instytucje oferujące proste produkty, nastawione na zbieranie z rynku depozytów.  

Źródło: PR News

inteligo lokaty oszczędzanie pko bp ror wojciech boczoń 2011-09-15
Wojciech Boczoń
Tagi: inteligo lokaty oszczędzanie pko bp ror wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl i PB.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Masz temat lub chcesz nawiązać…

Inne wpisy tego autora:
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App,…

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa informuje, że wraz z partnerami zrealizowała…

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank informuje o czasowej ofercie depozytowej powiązanej…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców