PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościJak sprostać oczekiwaniom millenialsów w zakresie obsługi klienta?

Jak sprostać oczekiwaniom millenialsów w zakresie obsługi klienta?

Wiadomości 30.01.2017 (13:41)

Procesy udzielania i obsługi kredytów mieszkaniowych bywają szczególnie uciążliwe. Sposób w jaki banki udzielają kredytów hipotecznych może zadecydować o tym czy przekonają do siebie wymagające młode pokolenie „millenialsów”.

Najnowsze badanie firmy A.T. Kearney dotyczące oczekiwań klientów i oceny banków w obszarze kredytów hipotecznych wyraźnie wskazuje, żę banki w Polsce mają jeszcze wiele do zrobienia w obszarze zadowolenia klienta.

Mimo niskich stóp procentowych i wzrostu liczby wydawanych pozwoleń na budowę oraz zwiększającego się popytu na mieszkania kupowane inwestycyjnie, na rynku mieszkaniowych kredytów hipotecznych spodziewane jest spowolnienie. Ma na to wpływ m.in. wyczerpująca się pula środków w programie „Mieszkanie dla młodych”, a także nowa ustawa o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami proponująca między innymi zakaz pobierania przez pośredników wynagrodzenia od banków, co może osłabić perspektywy szczególnie tych banków, które polegały na współpracy z pośrednikami. Na rynek kredytów hipotecznych negatywnie wpływa również niepewność wokół kredytów we frankach szwajcarskich.

Mniej akcentowanym a coraz bardziej istotnym wyzwaniem dla banków będzie jednak przekonanie pokolenia „cyfrowych konsumentów” do kredytów hipotecznych. Pokolenia, które wcale nie będzie chciało zadłużać się hipotecznie i które jest dodatkowo zniechęcone długotrwałymi procesami w bankach. Dla pokolenia żyjącego w świecie cyfrowym wielokrotne odwiedziny w oddziale banku, stanie w kolejkach, brak możliwości komunikacji mailowej, przygotowywanie długiej listy dokumentów i czekanie na odwlekająca się decyzję nie jest naturalnym środowiskiem załatwiania spraw.

Według przeprowadzonego pod koniec 2016 roku badania przy wyborze kredytodawcy klienci w Polsce najbardziej oczekują proaktywnego podejścia pracowników banku przy przekazywaniu najważniejszych informacji, na przykład o terminach podjęcia decyzji kredytowej lub o dodatkowych warunkach kredytowych, oraz kompetencji i doradztwa ze strony pracowników banku. Na drugim miejscu wśród oczekiwań klientów znalazła się łatwość w dostępie do informacji o kredycie (rzetelne informacje na stronach internetowych, infolinii, w oddziałach) i ich przydatność przy podejmowaniu decyzji o wyborze banku. Dalej znajdują się benefity związane z byciem obecnym klientem banku oraz możliwość używania wielu kanałów do komunikacji z bankiem.

Do najczęstszych bolączek posiadaczy kredytów hipotecznych należą natomiast długie (nawet ponad 2 miesiące!) czasy oczekiwania na decyzję kredytową, ogromna ilość dokumentów do przygotowania, a także brak możliwości przeprowadzenia procesu online, co jest szczególnie ważne dla młodego pokolenia wchodzącego na rynek kredytów hipotecznych. Bardzo niski lub niski poziom satysfakcji z etapu przygotowania umowy wskazuje ponad 27% respondentów. Ponadto kontrast do Europy Zachodniej jest widoczny szczególnie w zakresie standardyzacji procesów kredytowych: w najbardziej rozwiniętych pod tym względem bankach czas oczekiwania na decyzję kredytową (ang. time-to-yes) zajmuje nawet jeden dzień roboczy (np. w Barclays, BBVA). Banki w Polsce potrzebują na podjęcie decyzji kredytowej od 1-2 do nawet 6-8 tygodni.

Zagraniczne banki biją banki w Polsce nie tylko pod względem szybkości decyzji, ale także pod względem zakresu stosowania tzw. promes kredytowych, uproszczonych procesów dla kredytów o określonych parametrach, możliwości zakupu kredytu hipotecznego online lub za pomocą aplikacji mobilnych. Na przykład australijski Commonwealth Bank of Australia oferuje aplikację mobilną, za pomocą której można nie tylko znaleźć dom marzeń, lecz także po zrobieniu zdjęcia z lokalizacją sprawdzić ile on kosztuje i czy nas na niego stać. Aplikacja kalkuluje potencjalne raty kredytu hipotecznego oraz wkład własny i umożliwia natychmiastowe przesłanie wniosku kredytowego do banku.

O tym jak bardzo istotne jest zadowolenie klienta, świadczy fakt, że najczęściej wymienianym czynnikiem wyboru banku jest rekomendacja od znajomych lub znajomość banku z własnego doświadczenia.

Podsumowując, banki w Polsce mają sporo do nadrobienia by sprostać wygórowanym oczekiwaniom millenialsów. Priorytetem powinna być poprawa procesów, czyli skrócenie time-to-yes oraz uproszczenie przygotowania i analizy wniosków o kredyt hipoteczny, a także inwestycja w klientocentryczność, czyli proaktywne i indywidualne podejście do klienta i jego potrzeb. To wszystko powinno iść w parze z digitalizacją zarówno po stronie klienta, szczególnie w zakresie wykorzystania kanałów samoobsługowych, jak i zaplecza banku w kontekście optymalizacji przepływu pracy w banku.

Marta Szostak, Maciej Gawinecki

2017-01-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców