PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiJak to z wydaniem karty Citi Gold było…

Jak to z wydaniem karty Citi Gold było…

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 06.10.2005 (18:03)
Karty

Wczoraj pisaliśmy o kredytówkach w kontekście HSBC. Dzisiaj na tapetę bierzemy Citibank – największego (jeszcze) wystawcę kart kredytowych w Polsce. O tej instytucji w kontekście kredytówek mówi się zazwyczaj z należnym szacunkiem. Bo jednak światowe doświadczenie robi swoje – i na jakość obsługi narzekać raczej nie można. Owszem można czepiać się do zewnętrznych partnerów, którzy na siłę, często wręcz mało etycznie wpychają karty, ale generalnie to Citi wyznacza standardy obsługi.

Okazuje się jednak, że i w tym Banku zdarzają się ewidentne eufemistycznie mówiąc wpadki przy pracy. Historię naszego znajomego nie wiemy jak skomentować. Może zatem powstrzymamy się, ale zamiast słowa bałagan, przydałoby się napisać odpowiednik tego słowa, też na literkę „b”.

Klient, który już jakiś czas temu miał kartę w Citibanku składa wniosek o jej wydanie w internecie. Wypełnia w formularzu przez kilka minut wszystkie żądane ode niego informacje. Niedługo potem dostaje telefon z Banku z prośbą o przygotowanie ksera dowodu oraz zaświadczenia o zarobkach, wg wzoru, który jakby jest łatwy do znalezienia na stronie internetowej Citi.

Klient, któremu raczej nie można odmówić oblatania w internecie, po 15 minutach bezowocnego szukania owego zaświadczenia poddaje się i dzwoni na infolinię (skrupulatnie zaznaczając nam, że impuls leci co minutę). Inna pani informuje go miło, że tak naprawdę wystarczy dowolne standardowe zaświadczenie z zakładu pracy – byle była średnia wysokość wynagrodzenia za ostatnie 3 miesiące. Nasz chętny na prestiżową kartę Citka – jeszcze niezrażony, zdobywa zaświadczenie, dzwoni do Citi i dowiaduję się, że… ma iść do placówki podpisać umowę.

Karta niby fajna, ale czasu mało i Klient nie zgłasza się przez kilka dni do placówki. Dzwoni do niego pierwsza pani z infolinii i mówi, że do placówki to absolutnie nie wolno się wybierać, bo to musi być agent (karta zamawiana w internecie). Zadowolony z takiego rozwoju wypadków Klient uzgadnia z panią, że do zamówienia karty głównej i dodatkowej potrzebuje zaświadczenia o zarobkach i ksero dowodu. Agent zamówiony.

Jakież było zdumienie Klienta, kiedy agent przyjeżdża i… drugi raz pyta o WSZYSTKO to co zostało już wypełnione we wniosku internetowym… Pan agent stwierdził, że on nie ma dostępu do informacji z internetu – on zna tylko adres, nawet nie wie do końca o jaką kartę Klient się ubiega i jemu przykro, że wpisywanie danych w internecie było nadaremne…

Koniec końców Klient razem z Agentem wypełnili wniosek, po czym agent prosi o… ksero dowodu osoby, dla której ma być wydana karta dodatkowa. Nic, że podobno miało to być niepotrzebne. Następnego dnia Klient bierze dowód tej drugiej osoby, leci go skserować, a następnie na pocztę i wysyła wszystko do Warszawy.

Myliłby się ktoś, gdyby myślał, że to koniec. Po kilku dniach dzwoni pani z Citi bo jest problem… zaświadczenie o zarobkach okazuje się złe – brak podziału na część stałą i zmienną. Klient tłumaczy, że (co można oczywiście sprawdzić na nagranej rozmowie) wyraźnie go poinstruowano, że wystarczy dowolne zaświadczenie ze średnią kwotą. Niestety – sprawa nie do przeskoczenia! Nie będzie nowego zaświadczenia – nie będzie złotej karty! Co z tego, że klient miał wcześniej 2 lata taką kartę, a wcześniej przez rok srebrną – może być przecież potencjalnym naciągaczem. Przy okazji dowiaduje się też, że ksero dowodu dodatkowej osoby było… zbędne.

Klient uprzejmie prosi panią o wyjaśnienie sprawy wyżej i stwierdza, że nie będzie dosyłać

nowego zaświadczenia – wysłał takie o jakie go poproszono na infolinii. Pani obiecuje zająć się sprawą…

Po tygodniu ciszy ze strony Citi klient zniecierpliwiony dzwoni i dowiaduje się, że nic nie jest załatwiane, system spokojnie czeka na nowe zaświadczenie, nikt się sprawą nie zajmuje. Już chyba dla sportu zdobywa nowe zaświadczenie i przesyła je do Citi.

Wreszcie przychodzą karty! Niestety znowu problem. Karta główna jest ze starym zdjęciem, chociaż znając takie wpadki Klient specjalnie uczulał agent, dając mu nowe zdjęcie podczas

spotkania, żeby bank koniecznie zmienił zdjęcie (w tym wieku włosy zaczynają wypadać ;). W odpowiedzi usłyszał „Nie będzie problemu”. Rzeczywistość okazała się inna – szczególnie, że karta dodatkowa w ogóle była bez zdjęcia i podpisu. Oczywiście wbrew dyspozycji, no ale w tym przypadku to już drobny szczegół.

Klient już lekko zapieniony dzwoni do Citi złożyć reklamację, że karta ma złe zdjęcie, a druga go nie ma wcale. Pani konsultanta niestety jednak… nie może przyjąć reklamacji! Jest wieczór, w dziale skanowania nikt nie pracuje, należy zadzwonić następnego dnia i złożyć dyspozycję. Na uwagę, że przecież właśnie w tym momencie klient dzwoni i ją składa dowiedział się, że ona akurat tej, to przyjąć nie może.

Z lekka zirytowany Znajomy poprosił o rozmowę z przełożonym. Jak się okazuje – ten sposób zawsze skutkuje. Tym razem nie było problemów i dyspozycje wydania prawidłowych kart przyjęto – pomimo późnej pory.

Jak się okazuje skutek był połowiczny – przyjęcie dyspozycji nie równa się wpisaniu jej do systemu czy przekazaniu osobie odpowiedzialnej. Pomimo zapewnień, że sprawa na pewno będzie załatwiona, po dwóch tygodniach oczywiście nic się nie wydarzyło.

Zrezygnowany klient dzwoni do Citi – okazuje się, że sprawa… nie ma żadnego biegu. Pani z call center wyjaśnia co się dzieje z kartą – szczęśliwie odnalazło się nowe zdjęcie. Gorzej, ze zdjęciem dla karty dodatkowej – nigdzie go nie ma. Co więcej ksero dowodu drugiej osoby, który został wysłany do CitiBanku, nigdzie nie może zostać znaleziony. Jednym słowem sytuacja, w której nikt nie wie gdzie jest przesyłka, która trafiła do banku i nikt nie wie gdzie znajduje się w banku kserokopia dowodu osobistego klienta… No zawsze można zgonić na pocztę… Niestety zdjęcie do drugiej karty trzeba wysłać ponownie…

Po jakoś 1,5 miesiąca od złożenia wniosku przez internet karta dla Klienta przyszła. Na kartę dodatkową wciąż czeka – już ok. 2 tygodni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru nowego zdjęcia. Morał – należy omijać szerokim łukiem internetowe wnioski Citibanku i od razu iść do placówki. No chyba, że chce się przetestować jak Bank traktuje klienta, który chce złotą kartę…

Co do jakości obsługi klientów, do niedawna najbardziej prestiżowej w Citi karty – brak komentarza. Być może jest to związane z wprowadzeniem Platyny? Nie nam rozsądzać – ale że mają tam bałagan, to lekko powiedziane.

A w następnym odcinku opiszemy przygody na jakie może natrafić klient przy ubieganiu się o kartę ING Banku. Też przez internet.

citi hsbc karty kredytowe 2005-10-06
Michał Macierzyński
Tagi: citi hsbc karty kredytowe

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców