„Patrząc z perspektywy ostatnich 10-lat uważam, że Diners Club jest aktywnym graczem na polskim rynku dóbr luksusowych. Naszą kartę posiada już 30 000 osób. Mimo silnego trendu do wydawania kart kredytowych, pozostaje liczna grupa klientów o stałych, wysokich dochodach, nie oczekujących po swojej karcie kredytu – bo go po prostu nie potrzebują, lecz oczekują elastycznego narzędzia finansowego, które ułatwi im życie, zapewni dodatkowe korzyści oraz obsługę na najwyższym poziomie” – mówi Marek Smolarz, Dyrektor Generalny Diners Club Polska. Na tym właśnie Diners Club od lat buduje swą pozycję niszowego produktu skierowanego do wyjątkowo wymagającej grupy osób.
Pierwsze karty wydane zostały wiosną 1998 r. Obecnie przy 30 000 kart Diners posiada prawie 5% rynku kart obciążeniowych.
Karty można otrzymać bezpośrednio przez biuro Diners Club Polska lub poprzez banki, jako klient Departamentu Bankowości Prywatnej. Na chwilę obecną kartę DC można otrzymać w bankach: PKO BP SA, Kredyt Banku S.A. oraz w BPH S.A. a wkrótce także w innych.
Firma Diners Club Polska została założona w 1997 r. Należy do Diners Club Central & Eastern Europe Holding AG, który obejmuje również Diners Club Czechy i Diners Club Słowacja. Polski oddział Diners Club zaczynał od małego biura i zaledwie kilkuosobowego zespołu. Dzisiaj administracją kilkudziesięciu tysięcy kart zajmuje się zespół 23 osób i wszyscy ludzie, którzy tworzyli firmę, nadal są jej pracownikami.
W przyszłości Diners Club zamierza znacznie silniej skoncentrować się na kartach dla firm, aby pomóc polskim przedsiębiorcom w rozwoju. Dzięki kartom DC firmy mogą minimalizować koszty np. zaliczek na podróże służbowe (za pomocą karty DC można wypłacić gotówkę z prawie każdego bankomatu na świecie), ubezpieczenia podróży zagranicznej (bez dodatkowych opłat), czy też uproszczenia pracy działu księgowości dzięki przesyłanym raz w miesiącu zbiorczym zestawieniom wydatków firmy wraz z raportami.
Karty Diners Club posiada 6,5 mln osób na świecie, są akceptowane w ponad 14 milionach punktów handlowo-usługowych na świecie i w 90 000 w Polsce oraz w prawie wszystkich bankomatach (tam gdzie widnieje logo Diners Club lub Cirrus), tak na świecie jak i w Polsce.
Z okazji rocznicy Diners Club Polska zaprosił swych partnerów do Muzeum Pałacu w Wilanowie, który z tego powodu otworzył swe podwoje po zmroku. Goście mogli zwiedzić pokoje królewskie nawet te niedostępne jeszcze dla szerokiej publiczności i wysłuchać koncertu fortepianowego. Wieczór poprowadził Mateusz Kusznierewicz, posiadacz karty Diners Club LOT.
