W styczniu tego roku PZU wprowadził do swojej oferty nowy produkt „Plan na Życie”, ochronno-inwestycyjne ubezpieczenie na życie, pozwalające klientom na indywidualny wybór sposobu lokowania środków. K2 stworzyło serwis informacyjny www.plannazycie.pl poświęcony temu produktowi.
Aby przedstawić ubezpieczenia w sposób ciekawy, zrozumiały i zachęcający do kontaktu z agentem wykorzystano animacje typograficznie, za pomocą których „opowiedziano” o produkcie. Użyty mechanizm odwołuje się do znanych z Internetu, np. z kanału YouTube, narzędzi wyrazu. Przekaz wzmocniono uruchamiając u odbiorców wyobraźnię potrzeb, poprzez zaprezentowanie w wykorzystanych do animacji scenariuszach sytuacji życiowych w których produkt jest szczególnie przydatny.
– Produkty finansowo-ubezpieczeniowe są często bardzo skomplikowane (ze względu na swoją złożoność) i przez to trudne w odbiorze dla grupy docelowej. Zdecydowaliśmy się na użycie techniki „kinetic typo”, by w prosty i atrakcyjny sposób przekazać benefity jakie niesie ze sobą PZU Plan na Życie. Zrealizowane przez nas animacje łączą w sobie informacje o ofercie i symulacje profitów dla konkretnych przedstawicieli targetu, zachowując przy tym dużą łatwość w odbiorze – komentuje Łukasz Szczybelski, Senior Creative & Copywriter, K2 Internet S.A.
– Odpowiedni dobór środków wyrazu wywołał pozytywne opinie wśród odbiorców i pomógł wzbudzić zainteresowanie ofertą. Tym samym mogę śmiało powiedzieć, że uzyskujemy zamierzony rezultat sprzedażowy – komentuje Dariusz Maciołek, kierownik zespołu interaktywnego Grupy PZU.
Filmy znajdują się już na YT, na profilu Grupy PZU pod adresem: http://www.youtube.com/user/GrupaPZU, a także istnieje możliwość udostępniania animacji/całej strony na Facebooku, Twitterze i Blipie.
Ponadto dla bardziej zaawansowanych odbiorców w serwisie uruchomiono zakładkę „Twoje Fundusze” z bieżącymi notowaniami funduszy inwestycyjnych.
K2 wykonuje obsługę stałą dla Grupy PZU od lipca 2009 r. W tym czasie zrealizowano szereg kampanii produktowych.
Źródło: K2 Internet SA