Według banku, takie zabezpieczenie znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo kradzieży danych poprzez programy nasłuchujące klawiaturę (tzw. keyloggery).
Na stronie internetowej Citibanku zamieszczono opinie dotyczące różnych sposobów poprawy bezpieczeństwa internetowych klientów banku. Logowanie za pomocą nazwy użytkownika i hasła oraz klawiatura wyświetlana na ekranie, to według ekspertów banku, działu IT oraz działu obsługi klienta, najlepsze łatwo dostępne zabezpieczenie.
Zeszłoroczne badania APWG (The Anti-Phishing Working Group – stowarzyszenie branżowe zajmujące się przeciwdziałaniem kradzieżom tożsamości, wyłudzaniem haseł i oszustwom internetowym) wykazały, że klienci Citibanku byli najczęstszymi ofiarami oszustów internetowych – informuje Finextra Research.
Ofiarą złodziei danych, wyłudzających hasła i zbierających je za pośrednictwem trojanów, padli w zeszłym roku klienci południowoafrykańskiego Absa Banku. Skłoniło to inne instytucje finansowe z tego regionu do działań mających na celu zabezpieczenie klientów przed oprogramowaniem szpiegującym. Standard Bank zastosował system logowania przy pomocy wirtualnego PINpadu, a klientom banku udostępniono darmowe oprogramowanie antywirusowe.
W Polsce z wirtualnej klawiatury mogą korzystać klienci indywidualni w Kredyt Banku i Banku BPH.
Ekranowe klawiatury mogą w każdej chwili włączyć użytkownicy systemu Windows XP. W tym celu wystarczy nacisnąć kombinację dwóch klawiszy: „symbol windows” oraz literki „u”. Może się to przydać zwłaszcza klientem polskiego Citibanku.