PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościKonsument na rynku usług bankowych

Konsument na rynku usług bankowych

Aktualności 02.12.2010 (08:58)

Czy konsumenci korzystający z usług banków znają swoje prawa? Czy zawsze są one przestrzegane? Ilu klientów bezproblemowo mogło przenieść konto do innego banku? Na te pytania próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy debaty UOKiK

Znajomość praw konsumenckich na rynku usług bankowych, niedozwolone postanowienia w umowach o karty płatnicze, a także bariery w przenoszeniu konta bankowego były tematem debaty pt. Konsumenci na rynku usług bankowych, która odbyła się pierwszego grudnia w siedzibie UOKiK. Wśród uczestników spotkania znaleźli się przedstawiciele banków oraz instytucji chroniących prawa klientów.

Z badań społecznych przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UOKiK wynika, że blisko 40 proc. konsumentów uważa, że ma słabą wiedzę na temat przysługujących im praw w kontakcie z bankami. W rezultacie, rzadko próbują dochodzić swoich racji, a w kontakcie z bankiem często uważają się za dużo słabszą stronę. Jarosław Król – Wiceprezes UOKiK – otwierając debatę powiedział, że wolny rynek i rosnąca konkurencja w sektorze usług bankowych skutkują ciągłymi zmianami w ofertach skierowanych do potencjalnych klientów. Jednak brak wystarczającej wiedzy i umiejętności wyrażenia swoich potrzeb są dla konsumentów przeszkodą w satysfakcjonującym uczestnictwie na rynku usług bankowych. Katarzyna Marczyńska – Arbiter Bankowy – zwraca uwagę na to, że w praktyce coraz więcej konsumentów decyduje się złożenie reklamacji. To dobry znak. Reklamacja jest sposobem rozmowy klienta z bankiem. Fakt, że coraz częściej próbujemy dochodzić swoich praw to duży krok naprzód – powiedziała. Reprezentująca UOKiK Monika Stec – Dyrektor Departamentu Polityki Konsumenckiej – podkreśliła, że wzorce umowne stosowane przez banki często nie są zrozumiałe dla konsumentów. Dlatego Urząd regularnie monitoruje branżę finansową m.in. pod kątem stosowania przez banki postanowień naruszających prawa konsumentów.

Podczas spotkania dyskutowano także nad tym jakie przeszkody spotykamy zmieniając rachunek bankowy. W celu znalezienia odpowiedzi na to pytanie Urząd przeprowadził badanie rynku, czego wynikiem jest raport na temat mobilności konsumentów na krajowym rynku rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Dla ułatwienia procedur Związek Banków Polskich opracował odpowiednie wytyczne. Norbert Jeziołowicz ze Związku Banków Polskich zauważył, że od 1 stycznia do 31 października 2010 roku prawie 11 tys. osób skorzystało z możliwości przeniesienia rachunku. Ten system zadziałał w naszym kraju, ale nadal nie jest zbyt często wykorzystywany przez konsumentów – zauważył. Zdaniem Wiceprezesa UOKiK niskie zainteresowanie może wynikać m.in. z tego, że procedura przeniesienia rachunku w zależności od banku różni się zarówno pod względem czasu trwania, minimalnej ilości wizyt klienta, jak i opłat, które musi ponieść w związku z rezygnacją z dotychczasowych usług.

Źródło: UOKiK

uokik 2010-12-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: uokik

Sprawdź także:

a 0 Nie brakuje chętnych na tańsze kredyty
04.10.2023 (14:42) – informacja prasowa

Nie brakuje chętnych na tańsze kredyty

Co tydzień udzielane są już Bezpieczne Kredyty o łącznej wartości ponad miliarda złotych. Ożywienie dotyczy jednak …

a 0 Sztuczna inteligencja w kampanii reklamowej banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS
04.10.2023 (14:41) – informacja prasowa

Sztuczna inteligencja w kampanii reklamowej banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS

Najnowsze spoty reklamowe Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS zostały wyprodukowane przy pomocy technologii …

a 0 Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w III kw. 2023 r.
04.10.2023 (14:38) – informacja prasowa

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w III kw. 2023 r.

W III kw. 2023 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 5 650 osób. …

a 0 Guido Buehler dołącza do zondacrypto
04.10.2023 (14:36) – informacja prasowa

Guido Buehler dołącza do zondacrypto

Guido Buehler dołącza do zarządu zondacrypto jako członek niewykonawczy. Znany w europejskiej branży finansowej …

a 0 Kredyty oparte o WIRON dla spółek w ING
04.10.2023 (14:33) – informacja prasowa

Kredyty oparte o WIRON dla spółek w ING

ING Bank Śląski udostępnił finansowanie oparte o wskaźnik WIRON dla kolejnej grupy klientów. Od teraz spółki - …

a 0 7 proc. na depozytach w Banku Pekao
04.10.2023 (11:57) – informacja prasowa

7 proc. na depozytach w Banku Pekao

W październiku na lokatach oraz kontach oszczędnościowych w Banku Pekao można zyskać nawet 7 proc. w skali …

PRNews.pl

Zobacz również

Te banki obsługują najwięcej klientów. Nowe dane po II kwartale 2023

Te banki obsługują najwięcej klientów. Nowe dane po II kwartale 2023

Na koniec czerwca 2023 r. ankietowane przez…

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Kryterium dochodowe w ustawowych wakacjach kredytowych, które…

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-sierpień…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Promocje bankowe
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców