Kredyt Bank zamierza aktywnie pozyskiwać klientów sektora MSP o rocznych przychodach od 1 do 25 mln złotych. Celem jest zwiększenie udziału w rynku do ok. 4,5%
Kredyt Bank stosując nowoczesne podejście analityczne, wyodrębnił segment klientów, generujących wysoki potencjał dochodowy. W wyniku tego działania od początku roku aktywnie pozyskuje nowych klientów segmentu MSP o rocznych przychodach od 1 do 25 mln PLN.
– Kluczowymi obszarami wzrostu będzie cross-sell produktowy i szeroka akwizycja nowych firm. Chcemy w tym roku pozyskać około 2,5 tysiąca nowych klientów – powiedział Krzysztof Kokot, wiceprezes odpowiedzialny za Pion Bankowości Korporacyjnej w Kredyt Banku.- Rozwój będziemy opierać na sieci uniwersalnych doradców, budujących relacje z klientami sektora MSP oraz silną pozycję banku na lokalnych rynkach biznesowych. Motorem rozwoju będzie nasza baza produktów w tym m.in.: nowoczesny rachunek bieżący, oferta depozytowa, elastyczne i proste formy finansowania (szybki kredyt, leasing, dyskonto należności) oraz oferta obsługi handlu zagranicznego i transakcji wymiany walut.
W ostatnim czasie bank znacząco zwiększył bazę depozytową. Rośnie również wartość portfela kredytowego. Bank stawia na transakcje wymiany walut i dyskonto należności – Tu chcemy zaoferować nowe rozwiązania i dopasowaną do potrzeb firm MSP ofertę produktową. Oceniamy, że jest to obszar dynamicznego wzrostu w ciągu kolejnych kilku lat, dlatego jeszcze w tym roku zostanie wdrożona w banku platforma transakcyjna do obsługi factoringu. – mówi Jerzy Śledziewski, dyrektor zarządzający w Kredyt Banku.
Ponadto Kredyt Bank uprościł procesy sprzedażowe i procedury. Wprowadzony nowy wzór umowy ramowej oraz związany z tym proces, co umożliwia firmie na podstawie jednego dokumentu korzystanie z rachunków bankowych, rachunków pomocniczych, rachunków depozytowych, oferty lokat, kart debetowych i chargowych oraz szybkiego dostępu do tych produktów przez bankowość elektroniczną. Dzięki temu klient może skorzystać z pełnej oferty produktowej u uniwersalnego i mobilnego doradcy bankowego poza oddziałem np. w siedzibie klienta. Taki serwis był dotychczas zarezerwowany dla klientów korporacyjnych. Skrócono także znacząco proces kredytowy – obecnie bank podejmuje decyzję kredytową już od 1 dnia. Jednocześnie w ofercie Kredyt Banku skierowanej do klientów MSP pojawił się rachunek depozytowy oraz wiele propozycji lokowania nadwyżek finansowych ( lokata Biznes Progress, lokata strukturyzowana czy bezpieczne fundusze dla wymagających klientów depozytowych). W wyniku podjętych działań i promocji saldo depozytów w tym roku wzrosło o 220 mln złotych.
Dodatkowo bank uruchomił telefoniczne Centrum Obsługi Biznesu m.in. dla klientów segmentu MSP. Klienci mogą tu zrealizować większość swoich codziennych spraw w kontaktach z bankiem np. sprawdzić saldo na rachunku, wydać dyspozycję otwarcia czy zamknięcia lokaty, zamówić kartę bankową lub zlecić wydanie opinii bankowej. Centrum Obsługi Biznesu zapewnia standardy czasowe realizacji zleceń klientów i jakość świadczonych usług.
Efektem podjętych działań jest dynamicznie rosnąca liczba klientów sektora MSP pozyskanych do obsługi w Kredyt Banku. Tylko w I kwartale 2010 roku Kredyt Bank pozyskał ponad 500 nowych firm z sektora MSP o przychodach od 1 do 25 mln PLN.
Źródło: Kredyt Bank