„Laur Konsumenta” to największy program konsumencki w kraju, pozwalający wyłonić liderów popularności – najpopularniejsze produkty i marki w prawie 300 kategoriach. Mimo że konkurs organizowany jest corocznie od 2005 roku, w kategorii „kredyty hipoteczne” nagrody przyznano w tym roku po raz pierwszy.
„Z wielką satysfakcją przyjęliśmy informację, że Bank Millennium zdobył pierwsze miejsce w konkursie „Laur Klienta 2008” w kategorii Kredyty hipoteczne.” – mówi Agnieszka Nachyła, Dyrektor Departamentu Marketingu i Rozwoju Bankowości Hipotecznej Banku Millennium S.A. – „Pomimo, a może dzięki bardzo dużej konkurencji w tej branży, nasz kredyt mieszkaniowy od kilku lat ma opinię jednego z najbardziej atrakcyjnych, najczęściej polecanych przez brokerów i wybieranych przez klientów. Dzięki temu udało nam się zbudować trzeci największy portfel kredytów mieszkaniowych w Polsce z udziałem w rynku 11%”.
Podstawowym czynnikiem sukcesu bankowości hipotecznej Millennium jest dbałość o każdy aspekt oferty. Kierując ofertę do dużego grona odbiorców, bank zapewnia zrozumiałe i jednolite zasady, proste i jasne procedury, systematycznie minimalizuje wymogi dokumentowe, a także dba o wysokie standardy obsługi klienta. O atrakcyjności Kredytu Hipotecznego Millennium decydują niskie raty, wynikające z korzystnego oprocentowania (marża już od 0,5%, możliwość zaciągnięcia kredytu w CHF) i długiego okresu kredytowania (aż do 50 lat dla kredytów złotowych i 45 lat dla kredytów walutowych), a także wiele innych udogodnień w spłacie kredytu; jak np. wakacje kredytowe, możliwość czasowego obniżenia rat poprzez skorzystanie z karencji w spłacie kapitału, czy nadpłacania rat i redukcji zadłużenia.
Jednocześnie, w sytuacji, gdy oferty bankowe w wielu aspektach są do siebie bardzo podobne, o przewadze produktu Millennium decyduje często elastyczność banku w podchodzeniu do różnych sytuacji klientów oraz proste i przyjazne procedury udzielania kredytu. Eksperci wyróżniają Millennium m.in. za akceptowanie wielu różnych źródeł dochodu oraz krótki czas przyznania kredytu.
Informacje o laureatach publikowane są na łamach „Rzeczpospolitej” (w dodatku „Rzecz o Biznesie”) oraz „Gazety Prawnej” (w dodatku „Przegląd Gospodarczy Plus”). Jak podkreślają organizatorzy, godło „Laur Klienta” jest potwierdzeniem dobrej opinii o produkcie i formą zbiorowej rekomendacji.