Magazyn THINKTANK opublikował listę najważniejszych książek biznesowych roku. Są na niej pozycje, które pomagają zrozumieć, jak zmieniły się rynki po kryzysie oraz wskazują, co ważnego dzieje się w najważniejszych dla firmy obszarach.
Lista najlepszych publikacji biznesowych została opracowana we współpracy z ekspertami i praktykami. Ranking najważniejszych książek roku liczy 10 pozycji, które zostały uznane za najbardziej inspirujące i mogą być najbardziej przydatne w zarządzaniu firmami i instytucjami. – Co roku na polskim rynku ukazuje się kilkaset pozycji biznesowych. Menedżerowie i szefowie mają kłopot z wyborem: lista jest po to, by nie przeoczyli najbardziej przełomowych pozycji. Znalazły się na niej książki pozwalające na nowe, a czasem szersze spojrzenie na wyzwania biznesowe i zarządcze – mówi Paweł Rabiej, dyrektor w THINKTANK. – Przy układaniu listy najlepszych decydowały innowacyjność w podejściu do tematu i przydatność w dzisiejszych warunkach.
Oto 10 wydanych w tym roku pozycji, których nie powinno zabraknąć na półce lidera i menedżera:
- Philip Kotler, John A. Caslione, Chaos, MT Biznes
- Jacek Żakowski, Zawał, Polityka
- Reinhard Sprenger, Zaufanie #1, MT Biznes
- Malcolm Gladwell, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak
- Hermann Simon, Marek Dietl, Tajemiczy Mistrzowie XXI wieku, Difin
- Mark J. Penn, E. Kinney Zalesne, Mikrotrendy, MT Biznes
- Roger Martin, Niepokorny umysł. Poznaj klucz do myślenia zintegrowanego, OnePress
- Martin Lindstrom, Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak
- Howard Gardner, Pięć umysłów przyszłości, Laurum
- Anthony Ulwick, Czego chcą klienci, Wolters Kluwer Polska
THINKTANK wybrał też po siedem najlepszych pozycji w sześciu obszarach tematycznych: Szersza perspektywa (kontekst, w którym funkcjonuje rynek i firmy), Historie prawdziwe (autentyczne opowieści i liderach biznesu i firmach), Strategia rozwoju (strategia, konkurencyjność, innowacja), Kierowanie ludźmi (zarządzanie i przywództwo), Klient, marketing, sprzedaż (zagadnienia związane z marketingiem i rynkiem) oraz Zarządzanie sobą (rozwijanie własnych umiejętności).
Najlepsze tytuły roku w poszczególnych pozycjach wskazywali eksperci z liczącej kilkadziesiąt osób TT Network: sieci ekspertów współpracujących z magazynem. – To pierwsze tak dogłębne i profesjonalne zestawienie dorocznych biznesowych nowości wydawniczych na polskim rynku – mówi Paweł Rabiej z magazynu THINKTANK. – Zestawienia branżowe dla poszczególnych kategorii mogą być szczególnie przydatne dla profesjonalistów w swoich dziedzinach, którzy chcą być na bieżąco z najnowszą wiedzą w swoich branżach.
Poza dorocznym zestawieniem, eksperci THINKTANK będą przygotowywali również kwartalne rekomendacje biznesowych nowości wydawniczych ukazujących się w Polsce.
Źródło: THINKTANK