PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KryńskiLukas Bank zmienia się w Credit Agricole. Francuzi zdradzają plany

Lukas Bank zmienia się w Credit Agricole. Francuzi zdradzają plany

Michał Kryński 19.09.2011 (09:14)

Zmiana logo i zwiększenie liczby placówek to nic w porównaniu z resztą ambitnego planu. Do końca 2014 roku Credit Agricole chce przekształcić Lukasa w lidera rynku banków uniwersalnych. Pierwszy krok? Nowe konto dla młodych.

W piątkowy wieczór Philipe Marie, wiceprezes Lukasa i szef CA na Polskę zdradził plany dotyczące rebrandingu Lukas Banku.  Nowa marka pojawi się oficjalnie już 24 września. Bank w nowej odsłonie będzie nosił nazwę Credit Agricole Bank Polska. Ale nowe logo nad drzwiami do odświeżonych placówek to nie wszystko. Do końca 2014 bank chce pozyskać 300 tysięcy nowych kont. Nowa strategia zakłada wyjście poza dotychczasowe ramy instytucji kojarzonej z consumer finance, poszukując nowych, aktywnych grup klientów. Na pierwszy ogień idą młodzi; gruntowne odświeżenie oferty kont osobistych bank zapowiada na początek przyszłego roku.

Pierwsze konto – wytrych do lojalności?

Co wiemy już o nowym produkcie? „1. Konto”, bo tak nazywać ma się rachunek, to oferta skierowana do młodych, rozpoczynających studia bądź pierwszą pracę. Opłaty? Zero za prowadzenie, zero za przelewy, zero za 3 200 bankomatów w Polsce (w tym maszyny Euronetu) i – jak zarzeka się Jędrzej Marciniak, członek zarządu Lukasa – zero ukrytych opłat związanych np. z udostępnianiem serwisu sms czy za kartę – przy dość niskim wymogu transakcyjności ustawionym na 100 złotych. Do tego 500 złotych limitu w koncie, możliwość skredytowania kursu na prawo jazdy i dodatkowe ubezpieczenie na okoliczność utraty kluczy, karty, telefonu czy portfela.

Jak silną bronią w walce o wchodzącego w świat bankowości klienta okaże się nowa oferta Credit Agicole? To zweryfikuje czas, tabele opłat i prowizji i faktyczna dostępność produktów kredytowych. Poza odświeżeniem oferty rachunków osobistych prezes Marie zapowiada także nowinki w zakresie depozytów, a także ofertę dla sektora MSP i szczególną propozycję dla rolników – swoiste przeniesienie na polski grunt korzeni idei spółki-matki z Francji.

Karty, rabaty, kredyty

Zmiana strategii i nowy kurs na uniwersalność banku nie oznacza, że odświeżony Lukas zrezygnuje z akwizycji swoich dotychczasowych produktów. O ile portfel kartowy organizacji czeka porządkowanie (bank rezygnuje m.in. z kart Furora), bank nadal chce sprzedawać produkty segmentu consumer finance, do popularnych kredytówek dorzucając własny program rabatowy. Przedstawiciele CA dość skutecznie unikali wymienienia nazwy programu Payback, jednak swoją propozycję pozycjonują właśnie w kontrze do rozwiązań opartych o zbieranie punktów.  „Klub Rabatowy banku Credit Agricole” to w założeniu proste naliczanie rabatów przy zakupach u w jednym z 10 tysięcy sklepów.

Wedle nowej struktury obsługą klientów RORów opiekować ma się Credit Agricole Bank Polska. Stara marka pozostaje na rynku pod postacią Lukas Finanse – sieci sprzedaży produktów detalicznych, jak dotąd obecnej m.in. w centrach handlowych.

Placówki nadal ważne

Choć budowanie nowych placówek od blisko trzech lat wydaje się niebezpiecznym igraniem z kosztami, bank planuje zwiększenie liczby lokalizacji do 600 – do końca 2014 roku. W grę wchodzą m.in. miejscowości o wielkości 20-50 tys. Mieszkańców, w których dotychczas Lukas nie był obecny; bank planuje także zwiększenie obecności w największych miastach. Do tego dochodzą także koszty renowacji istniejących placówek – poza oczywistymi zmianami związanymi z rebrandingiem czeka je reorganizacja pod kątem użyteczności. Mimo nacisku na samoobsługowość bank pozostawia także obsługę kasową – co stoi w kontrze chociażby do ruchów np. ING Banku Śląskiego. Koszt odświeżania starych lokalizacji szacowany jest na 100-300 tysięcy od placówki. Na nową wydać trzeba już ok. miliona złotych. Trudno uznać, że centrala Credit Agricole nie wierzy w powodzenie tej misji.

Ratingi, odwaga a sprawa polska

Załamanie sprzedaży i spłacalności kredytów w sektorze consumer finance odczuwalne było w całej branży. Podczas gdy HSBC w praktyce rezygnuje z działalności detalicznej w Polsce, a Deutsche Bank zwinęło banderę nad siecią DB Kredyt, Credit Agricole stara się uciekać w przód. Milion – jak twierdzą przedstawiciele CA – dobrze performujących RORów, wciąż 10% udziału w rynku kart kredytowych i wysokie pokrycie kredytów rezerwami to dobra pozycja startowa; spółka-matka gotowa jest ponieść dodatkowe koszta związane z rebrandingiem, by niejako wyciągnąć Lukasa za uszy z niszy consumer finance, w jaką wtłoczony jest w świadomości klientów. To miła odmiana, podczas gdy konkurenci z zachodniego krańca Europy skłonni są raczej sprzedawać biznesy w Polsce. I to w sytuacji, gdy spada rating macierzystego francuskiego banku.

Czy sztuczka z przesunięciem profilu działalności może się udać? To zdaje się ostatni moment, by zerwać wizerunkiem sprzedawcy rat na AGD. Kluczem będzie tu dobra komunikacja do klientów, szczególnie tych, którzy już korzystają z produktów Lukasa, ale i nowych, poszukujących taniej, funkcjonalnej bankowości. Pytanie tylko, jak wyglądać będzie kampania promocyjna marki, skoro wszyscy aktorzy są zajęci bądź zostali już „zaklepani” przez konkurencję?

Credit Agricole chce konkurować z markami takimi jak ING, BZ WBK czy PKO BP. Jeśli nowa oferta kont okaże się tak korzystna i przejrzysta, jak rysują to przedstawiciele banku, zyskamy ciekawego, uniwersalnego gracza – w sytuacji, gdy mBank wizerunkowo traci swój urok internetowej  bezpłatności, a spod kurzu wznieconego kampanią Szymona Majewskiego wyłaniają się kolejne gwiazdki,  jest o co powalczyć. Tak długo, jak francuskie banki nie polegną pod lawiną przetaczającą się przez Europę, może być ciekawie.

Źródło: PR News

credit agricole hydepark lukas luxmed michał kryński oferta rating 2011-09-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: credit agricole hydepark lukas luxmed michał kryński oferta rating

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców