PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiLUX MED będzie miał własną kartę kredytową!

LUX MED będzie miał własną kartę kredytową!

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 21.09.2006 (06:34)
Karty

Polska służba zdrowia jaka jest, tego nikomu mówić nie trzeba. Mit bezpłatnych usług medycznych nie pozwala sprywatyzować tej studni bez dna, a z roku na rok jest tylko gorzej. Optymiści, a są jeszcze tacy, twierdzą, że i tak nie jest tak źle, bo na przykład w supermocarstwie, jakim są Stany Zjednoczone, żadnego ubezpieczenia medycznego nie ma coś około 45 mln ludzi. Ot, liberalizm.Na wzburzonym oceanie kolejek, numerków i odległych terminów, prawdziwą oazą spokoju wydają się być prywatne kliniki i przychodnie. To całkiem duży i zyskowny rynek. Jak się okazuje poza obowiązkowym ubezpieczeniem, które w praktyce nic nie daje, sporo ludzi gotowych jest płacić grube pieniądze za dobrą opiekę medyczną. W sumie gdyby nie to, to pewnie w Polsce nie wystartowałyby prywatne ubezpieczenia zdrowotne, takie jakie oferuje Signal Iduna. Jednym słowem konkurencja jest i to duża i miejmy nadzieję, że w końcu ktoś będzie miał odwagę powiedzieć, że obecny model państwowej służby zdrowia to jedno wielkie oszustwo i trzeba go szybko zmienić.

Zanim do tego dojdzie, prywatne kliniki będą walczyły o klientów. Nawet nie śledząc zbyt uważnie tego rynku, można stwierdzić, że konkurencja jest tam bardzo zacięta. Zapewne dlatego jeden z liczących się graczy postanowił poprawić swoją przewagę konkurencyjną w tak nietypowy sposób, a mianowicie… wydając własną kartę kredytową i wprowadzając program lojalnościowy. Coś, co na świecie jest czymś zupełnie naturalnym, w Polsce zwraca jednak uwagę.

Swoją własną kartę kredytową za chwilę będzie wydawał LUX MED. Ta ogólnopolska sieć klinik działa w Polsce od 1993 roku. W tym czasie z lokalnej, warszawskiej placówki medycznej rozwinął się w firmę sieciową, obejmującą swym zasięgiem cały kraj. W całej Polsce z usług LUX MED korzysta 250.000 pacjentów indywidualnych oraz ponad 175.000, którymi firma opiekuje się w ramach abonamentów pracowniczych. Jednym słowem duża i ciągle rosnąca grupa zadowolonych klientów.

I właśnie dla zwiększenia ich satysfakcji i lojalności powstała razem z BZ WBK (no z kim mogłaby innym?) karta kredytowa Visa LuxMed. Jak zwykle w przypadku co-brandów tego banku, oferta jest atrakcyjna. W pierwszym roku karta wydawana jest bezpłatnie. W kolejnych latach wystarczy na karcie zrobić średni obrót w wysokości 1 tysiąca złotych miesięcznie, by zostać z niej zwolnionym. W innym przypadku karta kosztuje maksymalnie 58 zł (2,5% wysokości przyznanego limitu). Oprocentowanie 22%, pierwsze trzy miesiące 0%. Oczywiście chip, a poza tym bezpłatne ubezpieczenie wkładu własnego klienta. Warunki finansowe, być może poza oprocentowaniem, bardzo dobre i tutaj nie ma do czego się przyczepić.

Równie ciekawie zapowiadają się korzyści od strony samego LUX MEdu. Jak nam się udało dowiedzieć u źródła, karta będzie powiązana z powstającym programem lojalnościowym. Za każdą transakcję bezgotówkową dokonaną kartą, jej użytkownik zdobywa punkty. Będzie je można wydać na bezpłatną wizytę u wybranego specjalisty. Dysponując mniejszą liczbą punktów, będzie można dostać również specjalny rabat w wysokości nawet 50% normalnej ceny. Oprócz tego płacąc kartą (również innych, wybranych banków), można liczyć na 10% rabat.

Wydaje się, że dla stałych klientów może to być ciekawa propozycja – zwłaszcza, że zdobywaniem klientów zajmie się sama firma. Zobaczymy jak będzie z samą sprzedażą karty, chociaż my zasugerowaliśmy, że można zastosować model wprowadzony właśnie przez Orange i mBank. Teoretycznie nie trzeba tutaj robić zbyt szczegółowego scoringu dla klienta, który opłaca sobie samodzielnie jakiś pakiet, albo przychodzi do przychodni od dłuższego czasu. Lepszego dowodu na wypłacalność raczej nie ma. Zobaczymy. Dla nas idea jest niezmiernie obiecująca i jesteśmy bardzo ciekawi wyników sprzedażowych mBanku. Tak sobie bowiem myślimy, że nawet najlepsza oferta co-brandowa, może zostać zabita przez niedociągnięcia sprzedaży po stronie banku. Jeśli dana osoba ma już KK, to raczej nie będzie się jej chciało spowiadać bankowi i przedstawiać wszystkich zaświadczeń, uzupełniając do tego stos dokumentów, w których często brakuje tylko pytania o numer buta. Ciekawy program może być argumentem, ale desperacja nie sięga często aż tak daleko…

karty kredytowe luxmed 2006-09-21
Michał Macierzyński
Tagi: karty kredytowe luxmed

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców