PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćMarket ubezpieczeń – w każdym mieście, 24/7, nawet w święta

Market ubezpieczeń – w każdym mieście, 24/7, nawet w święta

Nasz gość 06.04.2011 (08:03)

Zasadę działania marketów ubezpieczeniowych wyjaśnia Krystian Wesołowski, Zastępca Dyrektora Działu Ubezpieczeń Blue Media SA.

Malwina Wrotniak, Bankier.pl: Czym jest market ubezpieczeń i czy naprawdę można w nim kupić ubezpieczenie?

Krystian Wesołowski, Blue Media: Market ubezpieczeniowy to tradycyjna multiagencja ubezpieczeniowa, położona w centrum każdej, nawet niewielkiej miejscowości, ale z bezpłatnym i zawsze dostępnym „parkingiem”. Droga do tego marketu nigdy nie jest zakorkowana, a koszt dojazdu nie występuje. Multiagencja otwarta jest całą dobę, przez 365 dni w roku, również w święta, przez co porównanie ofert i zakup ubezpieczenia możliwe są niezależnie od tego czy jesteśmy w pracy, w delegacji, czy w domu. Sklep dostępny jest z każdego miejsca na świecie, a polisy wysyłane są w najdalsze zakątki globu. Tutaj zawsze czeka na nas miła i uśmiechnięta obsługa w postaci:
– czytelnych i niezależnych rekomendacji,
– przejrzystych i prostych w obsłudze formularzy ubezpieczeniowych,
– przydatnych podpowiedzi,
– przyjaznych przypomnień oraz powiadomień.

Dodatkowo w zawsze otwartej „kasie” możemy zrealizować płatność z dowolnego banku lub zapłacić za ubezpieczenie kartą płatniczą bez dodatkowej prowizji.

W markecie  ubezpieczeniowym agent prezentuje wszystkie oferty spełniające nasze oczekiwania, określone w pierwszym kroku krótkiego formularza. W kilka sekund można sprawdzić ceny kilkunastu towarzystw i porównać ofertę różnych zakresów ochrony. Ceny za ubezpieczenie zawsze są gwarantowane.

Jak w każdej tradycyjnej multiagencji, tak i w markecie ubezpieczeniowym zawsze prezentowane są pełnomocnictwa udzielone przez towarzystwa do zawierania ubezpieczeń o określonych warunkach oraz potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zawodowej.

Po uiszczeniu opłaty, jak z każdej tradycyjnej multiagencji wychodzimy z ważną,  wystawioną i podpisaną elektronicznie polisą, z której ochrony możemy skorzystać zgodnie z naszymi potrzebami.  

Polis jakiego typu na pewno nie znajdziemy „na półkach” marketu ubezpieczeń”?

Podobnie jak w tradycyjnych multiagencjach, tak i w marketach ubezpieczeniowych nie znajdziemy obecnie wszystkich produktów dostępnych na rynku. „Na półkach” marketu ubezpieczeniowego brakuje ubezpieczeń charakteryzujących się złożonym i wieloetapowym procesem zawierania umów, które nie gwarantują klientowi otrzymania polisy w ciągu kilku minut od złożenia wniosku i opłacenia składki. Z tego względu brakuje ubezpieczeń dla biznesu np. business interruption, gdzie standardowe OWU zwykle nie spełniają oczekiwań klienta, dotyczących zakresu ochrony. Ponadto obecnie wykluczone są produkty, w których ubezpieczyciel nie akceptuje wniosków składanych w formie elektronicznej lub komunikatów głosowych. Natomiast market oferuje produkty sprzedawane na podstawie prostych i krótkich wniosków ubezpieczeniowych. W dużej mierze są to standardowe pakiety, jak i produkty o modułowej (wielowariantowej) konstrukcji.

Przede wszystkim dostępne są polisy dedykowane dla klienta indywidualnego chroniące mienie (nieruchomości, samochody), zapewniające organizację pomocy (assistance), pokrycie różnego rodzaju kosztów (leczenia, notariusza i adwokata) lub zapewniające odszkodowanie w przypadku uszczerbku na zdrowiu (wypadkowe). Te linie produktowe w szczególności będą rozwijane w najbliższym czasie, głównie ze względu na końcowego odbiorcę oraz wypracowany model sprzedaży.

Ze względu na ryzyko ubezpieczeniowe wymagające każdorazowej indywidualnej oceny ryzyka, obostrzenia wynikające z różnych aktów prawnych oraz konieczność spełnienia dodatkowych wymogów nakładanych na pośredników przez towarzystwa ubezpieczeniowe np. dokumentacja zdjęciowa majątku (wyjątek stanowi autocasco), dystrybucja wybranych grup produktów wymaga rozszerzenia procesu transakcji i dostosowania ścieżki sprzedażowej. Przykładem jest dystrybucja ubezpieczeń życiowych, w przypadku  których ze względu na ryzyko fraudu wymagane jest potwierdzenie autentyczności podpisu osoby ubezpieczonej, wnioskującej o ochronę. Tymczasem niewiele osób dysponuje kwalifikowanym elektronicznym podpisem.

Kolejnym przykładem ubezpieczenia, które wymaga dostosowania ścieżki transakcyjnej jest sprzedaż ubezpieczeń zdrowotnych. Efekt można uzyskać oferując ubezpieczenie w formie grupowej polisy, gdzie stroną ubezpieczającą jest bank, a ubezpieczonymi wybrani klienci banku spełniający kryteria płci, wieku, miejsca zamieszkania lub automatyzacji działań underwriterów (analityków ubezpieczeniowych).

Oczywiście wszystkie produkty ubezpieczeniowe lub ich substytuty (np. ubezpieczenie kosztów pogrzebu) mogą w przyszłości pojawić się na półkach marketu ubezpieczeniowego. Trzeba jednak przed przystąpieniem do pracy przeanalizować koszt uzyskania przychodu, próg rentowności oraz co najważniejsze, określić grupę docelową i zapotrzebowanie rynku na dany produkt w danym kanale.

Jakich udogodnień w ofercie marketów ubezpieczeniowych spodziewać się należy w najbliższych latach?

Udogodnienia zwiększające naszą wygodę należy wprowadzać stale, systematycznie analizując i wdrażając wyniki badań użyteczności.

Ponieważ jednak internet oraz nowe narzędzia systemowe każdego dnia odkrywają morze możliwości, z pewnością również w obszarze on-linowej dystrybucji ubezpieczeń można spodziewać się większych zmian. Usprawnienie, ulepszenie systemów directowych może przebiegać minimum na dwóch płaszczyznach: produktowej oraz systemowej.

W przypadku marketów ubezpieczeniowych systematycznego rozwoju należy spodziewać się w szczególności w obszarze oferty. Do tej gałęzi rozwoju zaliczyć można nowe linie produktowe, np. ochronę prawną oraz oferty kolejnych towarzystw ubezpieczeniowych, np. Warty. Kolejnym etapem związanym z produktami jest wygodny konfigurator produktów ubezpieczeniowych. Produkt „prawdziwie szyty na miarę” naszych potrzeb z określonymi przez nas sumami ubezpieczeń ryzykami oraz przedmiotami ubezpieczenia kupowany jako jedna polisa. W obszarze oferty opracowujemy również bardzo innowacyjną zmianę, jednak jest trochę za wcześnie, by mówić o szczegółach. Mogę jedynie powiedzieć, że będzie to połączenie funkcjonalności i idei dwóch serwisów Blue Media.

W obszarze systemowym z pewnością należy spodziewać się wkrótce dynamicznej prezentacji ceny już w pierwszym kroku formularza. Bezpośrednio podczas konfigurowania produktu będziemy mogli obserwować zmieniającą się listę cen. Taki konfigurator jest obecnie domeną directów towarzystw ubezpieczeniowych np. Aviva Travel.

Najważniejsze, aby zmiany i nowinki techniczne niosły realną korzyść dla klienta i pozwalały płacąc składkę otrzymać produkt, który należycie ochroni nasze zdrowie, życie i majątek.

Rozmawiała Malwina Wrotniak

Źródło: PR News

Malwina Wrotniak nasz gość ubezpieczenia 2011-04-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Malwina Wrotniak nasz gość ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców