PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRMarketingowe wyzwanie roku 2012? Miarodajny pomiar działań

Marketingowe wyzwanie roku 2012? Miarodajny pomiar działań

Marketing i PR 09.01.2012 (07:45)

Najnowsze wydanie “State of Marketing Measurement Report” nie pozostawia złudzeń co do pomiaru efektywności działań marketingowych firm. Pomimo tego, że 80% przebadanych marketerów deklaruje, iż ich działania będą mierzalne, to tylko niecałe 30% potrafi oszacować ich skuteczność.

Wszystko wskazuje na to, że nie zawsze teoria (świadomość, wiedza) idzie w parze w praktyką (wykonaniem) w tej branży. Dla respondentów tego badania przeprowadzonego dla firmy „ifbyphone” podstawowymi formami mierzenia efektywności przedsięwzięć są: wzrost sprzedaży (62%), liczba pozyskanych klientów (58%) oraz ilość nowych zainteresowań daną ofertą (39%). Natomiast jeżeli chodzi o stopień czytelności przy pomiarze poszczególnych działań, to zdaniem marketerów z “State of Marketing Measurement Report” najbardziej klarowny jest: email marketing (44%), tradycyjna poczta (32%) oraz reklama w internecie (30%). Z kolei najmniej kłopotów sprawiają im w tym aspekcie działania oparte na marketingu w wyszukiwarkach internetowych oraz tradycyjnej poczcie (po 5%).

 

U osób odpowiadających za marketing w firmach (ujętych w “State of Marketing Measurement Report”) świadomość wagi poszczególnych roli narzędzi promocyjnych jest na dobrym poziomie. Niestety o wiele gorzej wypadają pod kątem ustalenia konkretnych zysków, jakie ich firmy mogłyby czerpać z tego tytułu. Dla połowy z nich (50%) jest to obcy temat. Można to części wytłumaczyć na przykładzie największych wyzwań, jakie stoją przed kadrą marketingową w kwestii oszacowania realnego przełożenia przedsięwzięć online. Sen z powiek dla 40% z nich będą spędzać: ustalenie, które słowa kluczowe odpowiadają za jak największy poziom konwersji wyników oraz które słowa kluczowe generują najwięcej kliknięć. Nie mniej ważne (dla 37% marketerów) będzie także dobranie najbardziej efektywnego kanału sprzedażowo-promocyjnego pod kątem skrojonego budżetu.

 

– Świadomość osób zaangażowanych w marketing w wyszukiwarkach cały czas rośnie, co jest bardzo optymistycznym sygnałem. Kiedyś domyślaliśmy się, że warto reklamować kredyt na mieszkanie na hasło „kredyt hipoteczny”. Niedawno zrozumieliśmy, że w procesie generowania takiego leada kontaktowego bierze udział czasami ponad 100 słów kluczowych: zarówno generycznych jak i brandowych. – wyniki badania komentuje Marcin Kowalik, business development manager firmy Zieltraffic.

W obliczu jeszcze większej optymalizacji kosztów nieco niepokojąco mogą brzmieć deklaracje jeżeli chodzi o inwestowanie w obszar efektywności kampanii. Prawie 70% przebadanych marketerów przez „ifbyphone” nie zamierza albo jeszcze nie wie, czy zainwestuje w narzędzia poprawiające pomiar swoich promocyjno-sprzedażowych działań. Takie podejście w dalszej kolejności przekłada na pojawienie się przepaści pomiędzy założonymi i złożonymi celami firmy, a tym, jak należy je osiągnąć (a ich wyniki następnie weryfikować). Tylko niespełna 30% marketerów wskazała, że potrafi oszacować wyniki biorąc pod uwagę nie pojedyncze działania, ale ich całokształt. A tak naprawdę to tylko kompleksowe podejście pozwala w pełni ocenić efektywność wszystkich podjętych przedsięwzięć sprzedażowo-promocyjnych.

– Obecnie wiemy już, jak mierzyć udział poszczególnych kanałów marketingowych (email, search, display czy affiliate) w wygenerowaniu konkretnych leadów. Przyszłość? Czeka nas odpowiedź na pytania: które słowa kluczowe i które kanały marketingu internetowego generują sprzedaż wysokokaloryczną i wysokojakościowe leady, a które wręcz przeciwnie – słabą sprzedaż i kiepskie leady. To będzie rok świadomych marketerów skrupulatnie mierzących wyniki swoich kampanii. – prognozuje Kowalik.

W badaniu “State of Marketing Measurement Report” wzięło udział 200 marketerów – praktyków, którzy reprezentowali firmy B2B i B2C operujące w różnych branżach.

Źródło:

badania marketing 2012-01-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: badania marketing

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców