PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościMasterCard: Kobiety wydadzą 140 mln Euro na mistrzostwa UEFA EURO 2008

MasterCard: Kobiety wydadzą 140 mln Euro na mistrzostwa UEFA EURO 2008

Aktualności 20.06.2008 (07:20)

Wyniki badań pokazują, że kobiety przyczynią się do wzrostu gospodarczego równego ponad 4 miliony Euro na mecz. Sumę tę tworzą damskie wydatki na produkty związane z piłką nożną, takie jak koszulki z logo, jedzenie i napoje, noclegi, transport, telewizory i gadżety. Badania pokazują także, że w trakcie mistrzostw UEFA EURO 2008™ panie chętnie wydają pieniądze na przyjemności niezwiązane z piłką nożną – na „terapeutyczne” zakupy, wakacje i rozrywkę.

Uwzględniając społeczno – kulturowe różnice pomiędzy narodami Europy badania prognozują, że kobiety będą odpowiedzialne za około 10% całego wpływu ekonomicznego jaki ma turniej – którego autorzy badań MasterCard szacują, na co najmniej 1,4 miliarda Euro. W niektórych krajach, jak na przykład w Niemczech, czy Szwecji, wydatki pań stanowią ponad 30 procent całkowitego wpływu gospodarczego mistrzostw.

Nowe badania pokazują, że rozmiar wpływu gospodarczego generowanego przez kobiety jest po części skutkiem zainteresowania przemysłu piłkarskiego potencjałem komercyjnym fanek footballu. Okazuje się, że kobiety zainteresowane piłką nożną z większym prawdopodobieństwem kupią kopie koszulek zawodników niż mężczyźni – kibice. Panie też aktywniej uczestniczą w meczach. Najsłynniejsi piłkarze są dziś ikonami dla kobiecej publiczności Niemiec, Włoch czy Francji, przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży artykułów takich jak plakaty i kolorowe magazyny pokazujące piłkarzy i ich prywatne życie.

Od uroczystego otwarcia mistrzostw UEFA EURO 2008™, kibicujące panie były bardzo widoczne pośród tłumów spędzających miło czas w Strefach Kibiców w Austrii i Szwajcarii przed meczami. Kobiety na mistrzostwach spędzają czas i wydają pieniądze na zakup gadżetów piłkarskich, malowanie twarzy i jedzenie, kupują koszulki piłkarskie i wydają pieniądze na wyprawy do barów, pubów i sklepów, dzięki paniom śledzącym turniej z domu sprzedaż gazet i kolorowych pism znacząco wzrasta.

WPŁYW WYDATKÓW KONSUMENTÓW NA TURNIEJ

Poprzednie badania z 2004 roku, kiedy to mistrzostwa UEFA w piłce nożnej odbywały się w Portugalii, wykazały, że cztery towary, na które wydano w trakcie ich trwania najwięcej to: bilety, jedzenie, zakwaterowanie i transport. Najnowsze badania MasterCard do listy wydatków związanych z UEFA EURO 2008™ dodają do tych towarów gadżety piłkarskie i atrakcje w miastach, w których odbywają się mecze. Rozszerzenie listy o te dwie pozycje odzwierciedla wpływ zwiększonego uczestnictwa kobiet w wyjazdach na duże wydarzenia piłkarskie.

Badania MasterCard prognozują także wzrost wydatków komercyjnych i konsumenckich na artykuły i usługi sponsorów, reklamę w mediach elektronicznych i drukowanych, usługi telekomunikacyjne i nowe media, akcesoria i sprzęt sportowy, kolorowe pisma i gazety, oficjalne gadżety piłkarskie i pamiątki, a także usługi bookmacherskie i hazardowe.

Nowe badania sugerują także, że mistrzostwa UEFA EURO 2008™ będą miały wpływ na udział i zainteresowanie piłką nożną, spowodują międzynarodowe i lokalne „poruszenie”, zwiększą wartość marek narodowych i organizacji biorących udział w turnieju, a także zwiększą wartość kibiców – czyli związek emocjonalny między fanami a ich drużyną, jak również międzynarodową wartość i szacunek.

Paul Meulendijk, Szef sponsoringu MasterCard Europe powiedział:

„UEFA EURO 2008™ po raz kolejny udowadnia, że piłka nożna jest sportem prawdziwie uniwersalnym, oglądanym przez kobiety i mężczyzn w Europie i na całym świecie. Nasze badania w sercu przemysły piłkarskiego pokazują, że wkład gospodarczy pań jest znaczący – ponad 4 miliony Euro na każdy mecz”.

„W szerszej perspektywie nasze badania pokazują, że pobudzenie gospodarcze w Austrii i Szwajcarii jest ogromne – kibice wydają pieniądze na stadionach, w Strefach Kibiców w każdym mieście. Wzrasta także sprzedaż telewizorów, jedzenia i napojów, które mogą umilać oglądanie meczów w domach w całej Europie. Podsumowując, turniej dostarcza wielbicielom piłki nożnej bezcennych wrażeń, a gospodarce konkretnego impulsu do rozwoju.”

Profesor Simon Chadwick, jeden z wiodących światowych ekspertów w dziedzinie biznesu sportowego, który przeprowadził badania dla MasterCard, powiedział:

„Badania te w jasny sposób pokazują wzrost finansowego znaczenia kobiet w przemyśle sportowym. Niezależnie od tego, czy kobiety są zapalonymi fankami, czy też wydają pieniądze na coś innego przy okazji dużych wydarzeń piłkarskich tego lata, mają znaczący wpływ na gospodarkę. Przemysł piłkarski przekonuje się powoli do wielkiego potencjału wydatkowego kobiet – fanek piłki i w coraz większym stopniu dostosowuje swoje produkty do ich potrzeb.

Jako że nie widać wyraźnego faworyta mistrzostw UEFA EURO 2008™, turniej okazuje się bardzo intrygujący, a jego wpływ gospodarczy i komercyjny jest nie mniej zajmujący. Widzimy już kraje owładnięte spektaklem toczącym się na boisku, a to ma bezpośredni wpływ na wydatki konsumenckie. W toku turnieju wzrasta zaufanie do awansujących zespołów, i to samo dzieje się z konsumentami – kibicami – zarówno tymi, którzy pozostali w domach, jak i tymi w Austrii i Szwajcarii, których zachowania mają wielkie znaczenie dla ogólnego wpływu gospodarczego turnieju – około 1,4 miliarda Euro.”

mastercard 2008-06-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mastercard

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców