Eksperci PwC w najnowszym międzynarodowym badaniu ankietowym, które zostało przeprowadzone również wśród respondentów z Polski, zwracają uwagę, że bankowość coraz mocniej wtapia się w środowisko elektroniczne. Klienci oczekują nowych usług, które będą wykorzystywały potencjał internetu i technologii mobilnych.
Współpraca banków i portali zakupów grupowych może stanowić swoisty przykład odpowiedzi na ten trend. Wśród serwisów współpracujących z bankami wyjątkowo aktywny jest Gruper.pl. Najnowszym efektem współpracy jest oferta przygotowana wraz z Raiffeisen Bank Polska S.A. – konto Comfort Direct wraz z aplikacją Mobilny Bank, która jest pierwszą tego typu propozycją wśród portali zakupów grupowych w Polsce.
Według ostatniego zestawienia Open Finance, do tej pory już pięć działających w Polsce banków współpracowało z portalami zakupów grupowych. Konsumenci nabyli w ten sposób ponad 12 tysięcy kuponów, które uprawniają do założenia rachunku osobistego lub karty kredytowej na promocyjnych warunkach. Zainteresowanie instytucji finansowych możliwością promocji i dystrybucji swoich ofert poprzez takie portale stale rośnie.
– Można powiedzieć o nowym trendzie w strategiach marketingowych banków, które oprócz portali społecznościowych takich jak np. Facebook wykorzystują do promocji i dystrybucji ofert portale zakupów grupowych. – mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl.
Dotychczas z portalem Gruper.pl współpracowały takie banki jak; ING Bank Śląski, Alior Bank czy Bank Citi Handlowy. Oferty, które były dostępne za pośrednictwem serwisu to: 0 zł za kupon na Kartę Kredytową Citibank-LOT i do 150 zł oraz do 6000 mil w programie Miles & More w prezencie, 0 zł za otwarcie konta osobistego w Alior Banku z premią 100 zł oraz pakietem usług assistance i concierge, czy 0 zł za otwarcie konta z Lwem Direct w ING Banku Śląskim z premią 120 zł do dowolnego wykorzystania w serwisie Gruper.pl.
Mobilny bank po raz pierwszy grupowo
Najnowsza propozycja Raiffeisen Bank Polska – konto Comfort Direct wraz z aplikacją „Mobilny Bank” dostępna dla klientów Grupera, to pierwsza tego typu oferta na zakupach grupowych w Polsce. Promocja jest skierowana do nowych klientów banku. Klienci, którzy zakupią kupon promocyjny za 0 zł oprócz braku opłat za prowadzenie rachunku, nie płacą za zlecenia stałe przez Internet oraz Mobilny Bank. Mają również możliwość skorzystania z nieoprocentowanego limitu zadłużenia w Koncie Osobistym. Promocja trwa od 28 marca do 8 kwietnia 2012 roku. Jedna osoba może zrealizować jeden kupon. Europejski debiut
Aplikacja Banku Reiffeisen „Mobilny Bank” to pierwsza tego typu rozwiązanie w Europie umożliwiające dostęp do usług bankowych, które jest w pełni zintegrowane z telefonem komórkowym. Pozwala za jego pośrednictwem w prosty i bezpieczny sposób zarządzać kontem osobistym. Użytkownik w dowolnym miejscu i czasie ma dostęp do swojego rachunku bankowego. Posiada również możliwość wymiany walut, bezpłatnego dokonywania transakcji oraz łatwy dostęp do informacji o posiadanych kartach płatniczych, kredytach, depozytach i aktualnych kursach walutowych. Ponadto aplikacja jest zintegrowana z Google Maps. Klient w kilka chwil możne znaleźć najbliższy bankomat lub oddział banku. Aplikacja jest dostępna na niemal wszystkie typy urządzeń mobilnych z systemami operacyjnymi takimi jak: Android, Symbian S60, Windows Phone, iOS, BlackBerry czy telefony obsługujące Java.
Mobilność jest w cenie
Według raportu firmy doradczej KPMG Consumer & Convergence V „Zintegrowany styl życia”, mobilność to główny trend, który radykalnie zmienił zachowania użytkowników technologii cyfrowych i Internetu w ciągu ostatnich pięciu lat. Polska odzwierciedla wiele globalnych trendów, a w kilku z nich znalazła się w czołówce. Przykładowo, w Polsce jest największy odsetek osób, które korzystają z telefonii komórkowej zamiast stacjonarnej oraz największy zasięg bankowości mobilnej. Banki nie tylko proponują korzystne warunki usług internetowych, ale również wykorzystują potencjał sieci do promocji i dystrybucji swoich ofert. Portale zakupów grupowych to skuteczny sposób na dotarcie do nowej grupy odbiorców. Według danych PBI, obecnie liczba ich użytkowników w Polsce to już ponad 6 mln.
Źródło: Gruper.pl