PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiMobilny VIP w Raiffeisenie

Mobilny VIP w Raiffeisenie

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 06.03.2009 (10:11)
Bankowość mobilna

Bankowość mobilna na nowo rozpala umysły bankowców. Trend ten powoli dochodzi również do Polski. Można się spodziewać, że kiedy kryzys już minie, kanał mobilny wkroczy triumfalnie na bankowe salony. Dlaczego? Bo robi się to modne, a coraz większa część klientów korzysta z kanału internetowego. Naturalną rzeczą w ich przypadku jest chęć dostępu do konta w każdych warunkach. Również w sytuacji, kiedy nie ma w pobliżu komputera. To w sumie nic nowego, jeśli spojrzeć na historię WAPu i na to, że od zawsze więcej ludzi miało komórkę niż komputer.

Nie tylko to przemawiało i przemawia za komórkami. Telefon jest znacząco łatwiej obsługiwać niż komputer. Nie ma potrzeby doinstalowywania oprogramowania, wykupywania internetu, nauki obsługi, etc. Jednak wbrew oczekiwaniom, bankowość mobilna nie stała się nigdy hitem. Zaważyły na tym – paradoksalnie – problemy z konfiguracją, brak kompatybilności, mały zakres usług, etc. Bankowość mobilna stała się pewnego rodzaju dodatkiem do bankowości internetowej, używanym przez najbardziej zaawansowanych użytkowników.

Czasy się jednak zmieniają. Nowe telefony są już w pełni przygotowane do obsługi internetu – wystarczy obecnie przytrzymać dłużej klawisz lub wcisnąć specjalny przycisk. Klienci coraz chętniej instalują różnego rodzaju aplikacje, ściągają dzwonki, etc. Jednym słowem zaczynają być zaawansowanymi użytkownikami mobilnego internetu.

I na tym tle mamy kolejną odsłonę wojny o standard bankowości mobilnej. Jedno rozwiązanie, to serwis transakcyjny dostosowany do ekranu komórki. Jako pierwszy w Polsce wprowadziło to Inteligo. Od niedawna działa to również w Alior Banku. Nie słychać z tych instytucji głosów, że to jakaś mobilna rewolucja, ale naszym zdaniem to chyba najlepsze rozwiązanie z dotychczasowych. Nic nie trzeba instalować, obsługa jest intuicyjna, klient nie boi się o to co się stanie, kiedy ukradną mu komórkę, etc. Strona do logowania, to jeszcze jedna strona, którą się przegląda, obok na przykład m.bankier.pl i miejmy nadzieję wkrótce m.prnews.pl.

Jakie jest to drugie, najczęściej obecnie stosowane rozwiązanie? To „gruba” aplikacja promowana przez Raiffeisen Bank, który jako pierwszy i jak dotąd jedyny bank w Polsce wprowadził ją na nasz rynek. W tym momencie bank wprowadza coś nowego. Na tyle dużego, przynajmniej z marketingowego punktu widzenia, że nie waha się użyć broni ograniczonego dostępu. Raiffeisen zaczął oferować klientom detalicznym i małym firmom serwis bankowości mobilnej VIP Mobile zamiast R-mobile. Umożliwia ona dostęp do rachunków bankowych, lokat, kredytów, a także daje możliwość wykonywania różnych transakcji. Ciekawą funkcją jest integracja aplikacji z funkcjami telefonu – kontaktami, wiadomościami, kalendarzem.

Reszta pozostaje mniej więcej taka sama jak przy poprzedniej wersji aplikacji. Klient płaci tylko za dostęp przez internet (chociaż jeśli ma telefon z opcja Wi-Fi, może korzystać z bezpłatnych hotspotów). Jedynym problemem, a my uważamy to za ogromną wadę, to zawężenie możliwości zainstalowania VIP Mobile do telefonów wyposażonych w system Symbian OS lub MS Windows Mobile – i to nie ze wszystkimi wersjami. Efekt? Na części, teoretycznie najnowszych modeli telefonów, aplikacji nie da się użyć. To po pierwsze. Po drugie – wady „grubych” aplikacji, które trzeba instalować na komórce. Żeby ją umieścić w swoim aparacie, trzeba iść do placówki lub dzwonić do call-center. To może zniechęcać, nie mówiąc o obawach przed instalacją. Kolejna wada takiego rozwiązania – przy resecie komórki czy przeinstalowaniu systemu na nowszy, konieczna jest ponowna instalacja.

Który standard wygra? Naszym zdaniem prostszy – czyli raczej wybór Inteligo i Aliora. Chociaż nie jest to takie pewne na całym świecie. W Ameryce okazuje się, że coraz więcej banków tworzy specjalne aplikacje dostosowane do iPhona – ostatnio dołączył Citi. Czyli tam wygrywa standard wybrany w Polsce przez Raiffeisena. Pytanie w takim przypadku, czy to efekt różnicy w rozwoju samej telefonii komórkowej pomiędzy USA, a Europą, czy też standard, który kiedyś opanuje cały świat? Można sobie wyobrazić, że Citi (jeśli przetrwa), wprowadzi taki standard również w Polsce. Z drugiej jednak strony, Polacy mimo wszystko nie zakochali się w telefonie z logiem jabłka, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Oczywiście nie można wykluczyć tego, że Prezes Czarnecki ma jednak nosa, tak mocno promując bankowość mobilną – w takiej, a nie innej formie. Jedynym problemem przy wyznaczeniu standardu dla całego rynku jest zbyt mały portfel klientów. Chociaż ponoć dobre i intuicyjne rozwiązania szybko się przyjmują na rynku, więc może?

Źródło: PR News

bankowość moblina 2009-03-06
Michał Macierzyński
Tagi: bankowość moblina

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców