Na specjalnym pokazie prezes GPW Ludwik Sobolewski zaprezentował filmy, które będą emitowane w stacjach telewizyjnych i radiowych.
Coraz więcej Polaków inwestuje na rynku kapitałowym. Według danych na koniec 2007 roku blisko kilkaset tysięcy ludzi inwestuje samodzielnie. Klientami funduszy inwestycyjnych na koniec 2007 roku było 3,5 mln osób, a za pośrednictwem Otwartych Funduszy Emerytalnych pośrednio na giełdzie obecnych jest 13,1 mln osób. W porównaniu z 2006 rokiem zwiększyła się liczba członków OFE (z 12,4 do 13,1 mln osób), a także liczba klientów TFI (z 2,1 do 3,5 mln osób). Liczba rachunków maklerskich zwiększyła się o 90 tys.
Kampania skierowana jest do szerokiego grona odbiorców informacji finansowej, czyli przede wszystkim do inwestorów indywidualnych, a szerzej po prostu do zwykłych ludzi. Giełda Papierów Wartościowych na stałe weszła już w krajobraz polskiej gospodarki i finansów, jednak dla wielu osób wciąż jest instytucją mało znaną i mało rozumianą. Giełda ma fundamentalne znaczenie dla gospodarki, a wraz z postępem i doskonaleniem mechanizmów giełdowych umacnia się jej otoczenie – liczba podmiotów, osób i instytucji zajmujących się jej analizą, komentowaniem sytuacji rynkowej. W grupie tej są osoby fachowo wyszkolone, ale znaczna jej część to ludzie nie do końca rozumiejący istoty rynku giełdowego jako miejsca i mechanizmu inwestowania.
Każdy ze spotów zawiera przesłanie o ważnych mechanizmach rządzących rynkiem kapitałowym, wyjaśnia odbiorcy ich działanie i skutki, jakie mogą wywołać.
Spoty będą emitowane w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN24, TVN CNBC Biznes oraz TV Biznes) oraz radiowych (Radio TOK FM, Radio PIN) w okresie od 5 do 31 maja. Każdy z 6 spotów reklamowych trwa 15 sekund.