17 czerwca 2009 roku odbyło się oficjalne otwarcie nowego – i nowatorskiego – oddziału banku DnB NORD Polska SA w centrali Banku przy ulicy Postępu 15c w Warszawie.
Nowo otwarta placówka jest owocem współpracy między bankiem DnB NORD, a PMT, która rozpoczęła się w połowie 2008 roku, kiedy PMT Banca wygrała przetarg na opracowanie nowej koncepcji funkcjonalnej i architektonicznej oddziału, systemu oznakowania i merchandisingu.
– Bank DnB NORD poszukiwał nowatorskich rozwiązań w zakresie planowania przestrzeni punktu sprzedaży produktów i usług, nie tylko architektonicznych, ale przede wszystkim zapewniających przyjazną i wyróżniającą bank spośród konkurencji atmosferę i warunki obsługi klientów – komentuje Michał Klincewicz, członek zarządu PMT Banca.
Założenia zdefiniowane przez Zleceniodawcę określały najważniejsze kryteria jakie powinna spełniać aranżacja placówki, takie jak segment klientów, do obsługi których oddział jest dedykowany, wymagania przestrzenne, grupy stanowisk itp.
Wspólnie wypracowana koncepcja zawiera wiele niestandardowych elementów, jak indywidualnie projektowane meble, które w połączeniu z nowoczesnym wystrojem wnętrza i zastosowaniem kolorystyki CI Banku doskonale wyrażają wartości marki. Podział przestrzeni na strefy funkcjonalne i wyraźne ich oddzielenie zapewniają klientom łatwą orientację w nowej przestrzeni oraz komfort i poczucie prywatności podczas rozmów z doradcami w każdym miejscu w oddziale.
– Nowoczesna placówka bankowa nie jest już tylko miejscem sprzedaży produktów i usług. Aby przyciągnąć klientów, musi być miejscem przyjaznym i prestiżowym, przekazującym określone wartości. Musimy przy tym pamiętać, że klienci często załatwiają swoje bankowe sprawy tam, gdzie dobrze się czują i mają zapewniony komfort obsługi. Nasze projekty oddziałów odbiegają od standardowego podejścia opartego na architekturze. W PMT Banca wykorzystujemy unikalną wiedzę na temat zachowań klientów w przestrzeni punktu sprzedaży i od tego zaczynamy pracę nad planowaniem funkcji każdej strefy w placówce – opisuje Bartłomiej Dudka, Menadżer Projektu z PMT Banca.
PMT Banca jest wyspecjalizowaną agencją merchandisingową świadczącą usługi dla klientów z sektora finansowego, farmaceutycznego i telekomunikacyjnego. Firma specjalizuje się w projektowaniu aranżacji funkcjonalno-architektonicznych, systemów oznaczeń i standardów merchandisingu dla sieci punktów sprzedaży. Jest też pionierem w zakresie rozwiązań typu digital merchandising.
Koncepcja oddziału DnB NORD jest kolejną realizacją PMT Banca, po opracowaniu koncepcji oddziału i standardu architektury, merchandisingu i oznaczeń dla BZ WBK i Dominet/Fortis Bank. PMT jest też autorem standardu ekspozycji marketingowej sieci placówek PKO BP i dzięki rozległej strukturze terenowej obsługuje wszystkie oddziały banku w zakresie komunikacji marketingowej z klientami.
Źródło: DnB Nord