PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekNowe biuro prasowe Grupy BRE

Nowe biuro prasowe Grupy BRE

Tomasz Jaroszek 29.04.2011 (07:09)

Zapchane skrzynki mailowe, niezliczone czytniki RSS, własne archiwa i bazy danych – ogrom informacji spływających z banków czasem utrudnia pracę dziennikarza zamiast ją ułatwiać. Ostatecznie kończy się na telefonie do rzecznika. BRE Bank spróbuje dziennikarzom ułatwić życie, a konkurencji podnieść poprzeczkę. Rusza wirtualne biuro prasowe.

Grupa BRE to w pierwszej linii mBank, MultiBank oraz BRE Bank. Zgodnie z polityką  poprzedniego prezesa – Mariusza Grendowicza – występują obok siebie, dając do zrozumienia, że są firmami z jednym właścicielem. Jeśli zajrzeć głębiej, to w grupie znajdziemy również BRE Hipoteczny, Polfactor, Aspiro, BRE Ubezpieczenia oraz Dom Inwestycyjny BRE. Dla mniej wtajemniczonych w polski sektor bankowy, sprawa zaczyna się komplikować. Tracą na tym mniejsze spółki, bo raporty, komentarze i tematy gubią się w szumie informacji, chociaż mogły zaciekawić media. Grupa BRE spróbowała pozbierać wszystkie informacje i umieścić na platformie dla użytkowników sieci. Nie da się ukryć, że poprzednie biuro prasowe nie odstawało od standardów w sektorze, które z kolei do wysokich nie należą. Nowe zapowiada się obiecująco.

Agregator treści

Witryna zbiera komunikaty, komentarze giełdowe, wypowiedzi analityków, analizy makroekonomiczne, kontakty i materiały audiowizualne. W zasadzie spełnia rolę wielkiego czytnika RSS dla użytkowników korzystających regularnie z materiałów produkowanych przez banki. Bogactwo treści, jakie teraz najdziemy w biurze prasowym najlepiej oddaje porównanie do starej witryny, która publikowała jedynie komunikaty prasowe i telefon do rzecznika.


Kliknij, aby powiększyć


Kliknij, aby powiększyć

Bank zrezygnował również z logowania do systemu, które użytkownikom sieci spoza redakcji ekonomicznych w zasadzie nigdy nie było potrzebne do szczęścia. Teraz można korzystać z treści bez ograniczeń, a logowanie do systemu będzie wymagane tylko jeśli zechcemy zmienić dane, np. kontakt mailowy bądź adres redakcji.

Wygodną zakładką jest bez wątpienia katalog ekspertów, których osiągnięcia i obszar zainteresowań w banku mamy wypisany czarno na białym. Zakładka z kontaktem oznacza jednak przejście przez rzeczników, którzy dopiero przekazują maila adresowanego z pytaniem do eksperta. Platforma dostępna jest dla wszystkich, więc trudno spodziewać się wypisanych numerów telefonów do ekspertów kilku banków.  

W dobie YouTube i wszechobecnej blogosfery trudno nie pokusić się o założenie swojego kanału, mając do dyspozycji studio oraz zastępy ekspertów. W wirtualnym biurze prasowym oprócz tekstów znajdziemy materiały graficzne, nagrania video oraz audio. Wszystko opiera się na technologii YouTube, więc np. komentarz giełdowy możemy od razu zaciągnąć na naszą witrynę. Kluczowy jest fakt, że wszystkie treści będą pod jedną zakładką i będą łączyć się kontekstowo, tj. obok nagrania zobaczymy teksty o podobnej tematyce.

Facebook dla dziennikarza

Profil na najpopularniejszym portalu społecznościowym stał się standardem dla osób publicznych, firm i produktów. Jest to doskonała platforma do komunikacji z klientami, pod warunkiem, że jest profesjonalnie prowadzona. Nieumiejętnie zarządzany profil to niebezpieczeństwo wykorzystania go np. przez niezadowolonych klientów, nad których wpisami i komentarzami można stracić kontrolę. Dobrze skonfigurowany Facebook to również narzędzie pracy, ale to już zależy od indywidualnych przyzwyczajeń.

BRE Bank wraz z nowym biurem prasowym uruchamia profil, który dla dziennikarzy czy też bloggerów ma być ułatwieniem w pracy. Na tablicy grupy BRE znajdziemy informacje o publikowanych nowych raportach spółek zależnych, komentarzach audio czy też video. Trudno robić taki profil z myślą o klientach, jeśli tych jest kilkanaście tysięcy i mowa o segmencie korporacyjnym. O tym czy sama idea profilu sprawdzi się w pracy dziennikarzy i bloggerów, pokaże ilość fanów i rzeczywista oglądalność profilu.

Dbaj o dziennikarza

Rosnąca liczba pracowników działu public relations niekoniecznie idzie w parze ze wzrostem jakości usług. Szum informacyjny i bombardowanie dziennikarzy niepotrzebnymi informacjami są często utrudnieniem w pracy. Z kolei kiedy dziennikarz usiłuje wydobyć informacje od rzecznika, okazuje się, ze kontakt podany na witrynie firmy jest tylko mailowy.

Nowa platforma dla dziennikarzy, jaką zaprezentowała Grupa BRE ma ułatwić pracę dziennikarzom, bloggerom i komentatorom internetowym. Będzie również pomocna dla pracowników klasycznych mediów, którzy coraz częściej publikują teksty wcześniej w Internecie niż w papierowym wydaniu. Z kolei materiały audio mogą być używane w lokalnych audycjach radiowych, gdzie dostęp do analityka przebywającego w Warszawie bywa często utrudniony.

Rynek mediów zmienił się diametralnie w ostatnich latach, a Internet bezapelacyjnie wypiera papierowe wydania gazet. W ostatnich tygodniach przejście Przekroju do internetowej formy czy też uruchomienie nowego serwisu dla reporterów Rzeczpospolitej wyraźnie wskazują, że to już nie trend, a jedyna droga, którą podąża rynek mediów. W świecie sieci jeśli nie dostosujemy się do tempa zmian, zostaniemy na szarym końcu. Pozostaje czekać na odpowiedź konkurencji, która dostała wysoko podniesioną poprzeczkę.

Źródło: PR News

bre tomasz jaroszek 2011-04-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bre tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Hubert Kifner

Hubert Kifner

Head of Financial Services / Employee Practice…

Ewa Hełpa

Ewa Hełpa

Dyrektor Departamentu Marketingu Idea Getin Leasing SA.…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców