Pod adresem www.pkobp.pl użytkownicy znajdą funkcjonalne menu, skonstruowane tak, aby od razu po określeniu swoich oczekiwań wobec banku mogli zapoznać się z jego kompleksową ofertą. Wszystkie wiadomości produktowe podzielone są według kryterium grupy docelowej. Bez względu na to, czy internauta – przykładowo – jest jeszcze uczniem, czy samodzielnym przedsiębiorcą, za pomocą funkcjonalnych narzędzi bez problemu dotrze do wybranego działu i poszukiwanych informacji.
Nowością jest dział Aktualności i Biuro Prasowe. Dzięki tym innowacjom Klienci banku będą mieli dostęp do stale aktualizowanych informacji o nowych produktach i usługach czy sieci placówek i agencji PKO BP. Biuro prasowe to duże ułatwienie dla dziennikarzy, którzy potrzebują szybkiego dostępu do aktualnych komunikatów prasowych lub chcą zebrać szeroki materiał o działalności banku.
Zarejestrowani użytkownicy mogą określić stronę startową z wybranym profilem Klienta. Internauci zasubskrybowani na poprzednim serwisie PKO BP mają możliwość uzupełnić swoją subskrubcję i dzięki niej za pośrednictwem poczty elektronicznej otrzymywać bieżące informacje na temat nowości bankowych i zmian dokonywanych w serwisie banku.
Serwis oprócz niezwykle bogatej oferty produktów i usług bankowych zawiera odnośniki do stron internetowych spółek należących do grupy PKO BP, serwisu PKO Bank Polski Kulturze Narodowej oraz niedawno powstałego Serwisu Olimpijskiego. Projektami oraz wykonaniem wszystkich.
Nowy serwis choć ascetyczny graficznie i przystosowany do potrzeb instytucji finansowej jest atrakcyjny kolorystycznie i przyjemny w odbiorze. Zapoznanie się z ofertą banku nie nastręcza użytkownikowi żadnych kłopotów. Zastosowane rozwiązania ułatwiły nawigacje po serwisie i dostosowały portal do obowiązujących trendów w sieci.
Projektem serwisu i jego wykonaniem zajęła się Agencja Interaktywna HYPERmedia.
,,Przy projektowaniu serwisu skupiliśmy się na przejrzystości layoutu. Nie chcieliśmy, aby użytkownicy gubili się w gąszczu zakładek i linków. Naszym celem było, aby każdy obecny jak i przyszły Klient PKO Banku Polskiego mógł szybko i efektywnie dotrzeć do poszukiwanych informacji.” – mówi Tomasz Toczewski, koordynator projektu od strony Agencji HYPERmedia.
Uruchomienie nowego serwisu internetowego jest kolejnym etapem realizacji koncepcji obecności PKO Banku Polskiego Internecie. W ramach tej koncepcji w maju br. bank rozpoczął stałą promocję na największych portalach internetowych, a niedawno do dyspozycji internautów oddano nowy serwis Bankowego Domu Maklerskiego PKO BP. Nową szatę graficzną uzyskał też serwis OFE Bankowy, a niebawem uruchomiony zostanie nowy portal PKO Credit Suisse.
Od marca br. PKO Bank Polski jest ponadto patronem serwisu olimpijskiego Wirtualnej Polski, który w ostatnich dniach bije rekordy odwiedzalności. Tylko w ciągu pierwszego tygodnia Olimpiady serwis odwiedziło aż 1 mln internautów.
„Od dwóch lat realizujemy strategię banku zwaną „strategią modernizacji”. Nie oznacza to tylko przemian wewnętrznych i modyfikacji oferty Banku. Chcemy zmieniać także postrzeganie i nasz wizerunek wśród Klientów, w tym tak istotnej ich grupy jaką stanowią Internauci. Dlatego też pragniemy, aby nasze działania internetowe były zgodne z obowiązującymi w sieci trendami oraz prowadzone z wykorzystywaniem najnowocześniejszych narzędzi e-marketingu. Nowy serwis internetowy www.pkobp.pl , czy serwis olimpijski są tego najlepszym dowodem.”– mówi Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO Banku Polskiego.