Po dwóch kwartałach 2011 roku zysk netto Open Finance wyniósł 42,4 mln PLN, co jest wynikiem lepszym o 30% w stosunku do pierwszego półrocza 2010 roku. W tym samym czasie przychody spółki wzrosły o ponad 40%.
W pierwszym półroczu br. zdecydowanie wzrosła sprzedaż produktów inwestycyjnych. Wartość sprzedanych planów regularnego oszczędzania była większa o 58% (r/r) i wyniosła 38 mln PLN. Wartość sprzedanych jednorazowych produktów inwestycyjnych wzrosła do 282 mln PLN. (91% r/r). Open Finance odnotował aż 16% wzrost wartości sprzedanych produktów kredytowych w ujęciu rok do roku (do poziomu 3 620 mln PLN).
W drugim kwartale br. sukcesem zakończył się debiut Spółki na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Oferta publiczna warta 445,5 mln PLN objęła 24 750 tys. akcji. Przeprowadzona nowa emisja 4 250 tys. akcji serii C umożliwiła Open Finance pozyskanie z rynku 76,5 mln PLN. Celem upubliczniania Spółki było zdobycie środków na sfinansowanie potencjalnych przejęć na rynku usług finansowych i ubezpieczeniowych oraz dalszy rozwój sieci sprzedaży. Na koniec pierwszego półrocza kapitały własne Spółki wynosiły 206,2 mln PLN (+134,1% od początku roku).
Realizując długoterminową strategię poszerzenia zakresu działalności biznesowej 31 stycznia 2011 roku Open Finance podpisał przedwstępna umowę nabycia 49% akcji spółki MyLife TUnŻ S.A. Zamknięcie transakcji nastąpiło 22 lipca 2011 roku. Docelowo, nowa inicjatywa umożliwi Open Finance poszerzenie oferty o autorskie produkty oszczędnościowe i ubezpieczeniowe, przy jednoczesnym zwiększeniu przychodów sprzedażowych.
Źródło: Open Finance