Kampania promocyjna
Ogólnopolska kampania promocyjna kredytu hipotecznego wykorzystuje następujące media:
Ogólnopolskie stacje telewizyjne – spot reklamowy 30” emitowany w: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TVN CNBC. Kampania trwa od 18 listopada do 30 listopada 2008 r.
Prasę – w kampanii wykorzystane zostaną:
– największe dzienniki ogólnopolskie: Gazeta Wyborcza, Dziennik, Rzeczpospolita – dodatek Nieruchomości; Polska The Times – Gratka Nieruchomości.
– tygodniki: Newsweek; Polityka; Wprost; Przekrój.
Kampania trwa od 18 listopada do 10 grudnia 2008r.
Internet – wykorzystane zostaną:
– największe portale: Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl, Interia,
– sieci reklamowe: Adnet, Arbomedia, BIZONmedia, IDMNet.
Istotnym elementem działań będzie kampania prowadzona w wyszukiwarce Google. Kampania prowadzona jest od 18 listopada do 21 grudnia 2008 r.
– BTL – plakaty i ulotki w oddziałach PKO Banku Polskiego.
Główny przekaz kampanii
Główny przekaz komunikacyjny w kampanii promocyjnej kredytu hipotecznego oparty jest na eksponowaniu podstawowych zalet produktu czyli:
– braku prowizji za udzielenie kredytu,
– braku wymogu posiadania wkładu własnego,
– niskich marż.
Koncepcja kampanii oraz kreacje zostały przygotowane przez agencję Scholz&Friends.
Kampanię internetową przygotowała i zleciła agencja HYPERmedia.
Za zakup mediów odpowiada ZenithOptimedia.
Promocja dotyczy wniosków złożonych w placówkach PKO Banku Polskiego do 31 grudnia 2008 r. Szczegółowe informacje o produkcie dostępne są na stronie internetowej www.pkobp.pl.
Cel biznesowy i marketingowy kampanii
– zwiększenie poziomu sprzedaży kredytów hipotecznych,
– promocja kredytów hipotecznych w PLN udzielanych na bardzo korzystnych warunkach, jako alternatywy dla trudniej dostępnych kredytów w CHF,
– wzmocnienie wizerunku PKO BP, jako banku, który oferuje produkty dopasowane do potrzeb Klientów.
Przykłady materiałów promocyjnych
Agencje odpowiedzialne za przygotowanie kampanii reklamowej
Agencja Scholz & Friends Warszawa jest obecna na polskim rynku od 1995 roku. Od lat współpracuje z wiodącymi międzynarodowymi koncernami, takimi jak: Tchibo, Frito Lay, Imperial Tobacco, czy Mercedes. Posiada także bardzo rozbudowaną wiedzę o polskim rynku, co skutecznie pomaga w przygotowaniu efektywnych kampanii lokalnych, m.in. dla PKO BP, Inteligo, Komitetu Organizacyjnego Euro 2012, organizacji pożytku publicznego – Polskiej Akcji Humanitarnej i Funadacji Viva, a także Inco Veritas (producenta marki Ludwik), Pfeifer & Langen, czy Radia Złote Przeboje. W uznaniu niezwykle dynamicznego rozwoju oraz znaczących osiągnięć agencja Scholz & Friends Warszawa została uhonorowana tytułem Agencji Roku 2007 w rankingu pisma Media & Marketing Polska. Ponadto prace kreatywne agencji systematyczne zdobywają nagrody na najważniejszych konkursach w Polsce – KTR oraz Złote Orły.
Agencja Hypermedia powstała w 1996 roku i była jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Polsce. W 2005 roku Hypermedia weszły do Isobar, największej na świecie agencji w branży interaktywnej, będącej częścią Aegis Group. Hypermedia realizuje kompleksowe projekty dla firm będących liderami w swoich branżach, m.in. dla: PKO BP, Procter & Gamble, Reebok, Philip Morris.
Hypermedia była uznawana za najlepszą agencję interaktywną w latach: 2002, 2003. 2004 i 2005 – Impactor oraz w 2007 roku – Media i Marketing Polska oraz Mixx Awards.
ZenithOptimedia Group to wiodący dom mediowy na rynku polskim. Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień mediowych (m.in. Effie, Media Trendy, Agencja Roku w Polsce, rankingi RECMA). Zaufali mu liderzy rynków z wielu branż. Oprócz PKO BP jego klientami są m.in.: Grupa L`Oreal, Play/Netia, Grupa Żywiec, Toyota/Lexus, Totalizator Sportowy, Reckitt Benckiser, Cadbury Wedel, Grupa Maspex Wadowice, TVP. Roczne obroty ZenithOptimedia Group to ponad 2 miliardy PLN.