Podaruj posiłek – to inicjatywa charytatywna MasterCard PayPass w partnerstwie z United Nations World Food Programme i delikatesami Alma. Płacąc w grudniu kartą MasterCard PayPass w delikatesach Alma można pomóc niedożywionym dzieciom w Afryce.
Za każdą dokonaną transakcję MasterCard przekaże na konto organizacji World Food Programme kwotę 0,20 EUR, wystarczającą aby pokryć koszt pełnowartościowego posiłku dla jednego potrzebującego dziecka.
W związku z rosnącą popularnością kart zbliżeniowych, MasterCard postanowił wykorzystać potencjał i popularność tej technologii, wspierając miliony głodnych dzieci w Afryce. To pierwszy przypadek, kiedy technologia zbliżeniowa jest wykorzystywana do szerzenia pomocy humanitarnej.
Od 6 do 31 grudnia 2011 r., każdy z nas może pomóc robiąc zakupy w sklepach Alma. Wystarczy zapłacić za nie kartą MasterCard PayPass. Za każdą dokonaną transakcję MasterCard przekaże na konto organizacji WFP kwotę 0,20 EUR, odpowiadającą pełnowartościowemu posiłkowi dla jednego potrzebującego dziecka. W ramach akcji firma MasterCard chce przeznaczyć środki o równowartości do 500 000 posiłków.
Głód we Wschodniej Afryce zbiera coraz większe żniwo. Katastrofalna w skutkach susza sprawia, że natychmiastowej pomocy potrzebuje aż 12 mln osób. Codziennie głodujący ludzie uciekają z Somalii, by schronić się w sąsiedniej Kenii i Etiopii. Wielu uciekinierów jest przewlekle niedożywiona. Ponad 50 proc. tych osób to dzieci potrzebujące specjalnej opieki dietetycznej, która zrekompensuje im traumę podróży i brak jedzenia.
– Zależy nam na tym, żeby ludzie świadomie używali kart płatniczych. Często nie zdajemy sobie sprawy, że korzystanie z konkretnej karty daje wymierne korzyści. Od nas zależy, czy za nasze zakupy płacimy gotówką, klasyczną kartą płatniczą, czy kartą zbliżeniową. A ten wybór to konkretna pomoc – za jedno tapnięcie kartą MasterCard PayPass w Almie jedno dziecko w Afryce będzie miało zapewnione pełnowartościowe jedzenie – powiedziała Katarzyna Wojda, Marketing&Communication Manager MasterCard Polska.
Źródło: MasterCard