W piątek 30 listopada oddziały Banku BPH będą prowadziły obsługę klientów do godziny 18.00. W sobotę i niedzielę (1 i 2 grudnia) Oddziały nie będą obsługiwały klientów. W poniedziałek 3 grudnia oddziały Banku BPH rozpoczną pracę normalnie.
W piątek 30 listopada klienci będą mogli składać i realizować wszystkie dyspozycje, z wyjątkiem wniosków o przeniesienie rachunków pomiędzy oddziałami, które będą przyjmowane do 29 listopada włącznie.
Placówki partnerskie Banku BPH będą prowadzić obsługę klientów w dniu 30 listopada do godziny 18.00; 1 i 2 grudnia nie będą obsługiwały klientów.
Elektroniczne kanały dostępu do rachunków, w tym System Bankowości Internetowej Sez@m i M@kler, System Bankowości Internetowej dla klientów korporacyjnych BusinessNet, System Bankowości Elektronicznej MultiCash, a także serwisy bankowości telefonicznej będą niedostępne dla klientów od piątku 30 listopada od godziny 19.00 do poniedziałku 3 grudnia do godziny 6.00.
Obsługa w bankomatach oraz obsługa operacji wykonywanych przy użyciu kart płatniczych będzie przebiegać bez zakłóceń na dotychczasowych zasadach.
Na wszelkie pytania i wątpliwości związane z przypisaniem rachunków lub samym procesem podziału banku odpowiedzą doradcy banku w oddziałach. Pełną listę oddziałów z oznaczeniem banku docelowego można znaleźć w każdej placówce Banku BPH, a także na stronie internetowej www.bph.pl.
Zgodnie z porozumieniem zawartym w kwietniu 2006 roku pomiędzy Grupą UniCredit a Ministerstwem Skarbu Państwa podział Banku BPH zostanie dokonany w trybie art. 529 § 1 pkt 4 KSH, tj. przez przeniesienie na Pekao SA części majątku BPH SA w zamian za akcje Pekao SA, które obejmą akcjonariusze Banku BPH.
Obecnie Banki oczekują na rejestrację podwyższenia kapitału zakładowego Banku Pekao SA przez Sąd Gospodarczy w Warszawie, co będzie prawnie traktowane jako data podziału Banku BPH. Oczekuje się, że nastąpi to 30 listopada br.
Po podziale Bank BPH będzie tworzyć 200 oddziałów, część Centrali (w tym część Biura Maklerskiego) oraz BPH Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych. W momencie podziału do Pekao SA zostanie włączona część Centrali Banku BPH wraz z 285 Oddziałami oraz całą siecią placówek partnerskich. Do Banku Pekao SA przejdą również wszyscy klienci korporacyjni oraz spółki zależne, za wyjątkiem BPH TFI.
Podstawowym kryterium przypisania klienta (z wyłączeniem klientów korporacyjnych) do jednego bądź drugiego banku, przyjętym w Planie Podziału, jest oddział, w którym prowadzony jest rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy (ROR) lub rachunek bieżący. Pod pojęciem oddziału prowadzącego rachunek rozumie się oddział, w którym klient otworzył rachunek. Jeśli rachunek został przeniesiony do innego oddziału, staje się on oddziałem prowadzącym. Jeśli oddział prowadzący rachunek znajduje się na liście placówek pozostających w Banku BPH to klient nadal będzie w Banku BPH. Jeśli natomiast oddział ten znajduje się na liście placówek przechodzących, to stanie się on klientem Banku Pekao SA.
W przypadku, gdy klient posiada więcej niż jeden rachunek, o ich przypisaniu do konkretnego banku decyduje przyporządkowanie najwcześniej otwartego rachunku ROR lub rachunku bieżącego. Dla klientów nieposiadających rachunku ROR lub rachunku bieżącego, ale korzystających z innych produktów Banku BPH, kryterium przypisania do konkretnego banku stanowić będzie oddział, w którym prowadzona jest dana umowa.
Po podziale wszystkie podpisane z klientami umowy pozostają w mocy, niezależnie od tego, czy ich oddział znajdzie się w sieci Banku BPH, czy też w Banku Pekao SA.