Wyłonieni zostali główni zwycięzcy trzymiesięcznej promocji płatności bezgotówkowych kartami Visa. W promocji „Wakacyjne nagrody z kartą Visa” trzema głównymi nagrodami były karty przedpłacone Visa z kwotą 50 tys. zł na każdej z nich.
Najniższą zarejestrowaną transakcją, która przyniosła zwycięzcy jedną z głównych nagród była płatność w wysokości 39 zł. Celem promocji było zachęcanie do używania kart Visa od razu do płatności zamiast do wypłacania najpierw gotówki w bankomacie i dopiero później płacenia tą gotówką w sklepie.
Szczęśliwymi zdobywcami kart przedpłaconych Visa z wkładem 50 tys. zł zostali: pani Ewa, która dokonała swojej zwycięskiej transakcji w księgarni Świat Książki w Bydgoszczy na kwotę 81,00 zł; pan Kamil, który zapłacił kartą Visa 39,90 zł w sklepie odzieżowym Reserved w Gdyni oraz pan Marek, którego nagrodzona transakcja na kwotę 163,70 zł, została dokonana na stacji paliw Lotos we Władysławowie. Najwięcej szczęścia ze zwycięskiej trójki miał pan Kamil, który wygrał rejestrując tylko cztery transakcje.
W trakcie promocji rozlosowano także wiele innych atrakcyjnych nagród – było to 100 aparatów Kodak, 100 telefonów Samsung oraz 100 iPodów; każdego dnia 10 osób, które jako pierwsze zarejestrowały swoje transakcje było nagradzane torbami sportowymi Visa.
W ramach promocji zorganizowano ponadto cztery konkursy edukacyjne pozwalające sprawdzić swoją wiedzę na temat kart. Trzy edycje przeznaczone były dla użytkowników kart Visa zaś czwarta, specjalna edycja była skierowana – po raz pierwszy w Polsce – do detalistów z całego kraju przyjmujących płatności kartami Visa lub rozważających dopiero wprowadzenie tej formy płatności. W każdej edycji konkursu edukacyjnego główną nagrodą był laptop MacBook.
„Cieszymy się, że dzięki promocjom prowadzonym przez Visa Europe coraz więcej Polaków przekonuje się do wygody płacenia za zakupy kartą Visa; dodatkowo, posiadacze kart Visa oraz – w tym roku po raz pierwszy – detaliści przyjmujący nimi zapłatę mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat kart i także wygrać nagrody” – powiedział Tomasz Owoc, szef marketingu Visa Europe w Polsce.
Transakcje zgłaszane do promocji można było rejestrować na kilka sposobów – za pośrednictwem strony internetowej, za pomocą specjalnego „robota” Gadu-Gadu, wysyłając SMS lub bardziej tradycyjnie – korzystając z drukowanych kuponów. Do rejestrowania transakcji 90% uczestników promocji użyło formularza umieszczonego na witrynie www.visa.pl, 7% skorzystało z Gadu-Gadu, a 3% wysłało SMS. „Wraz z rosnącą popularnością Internetu w Polsce rejestrację tą metodą wybrała przytłaczająca większość uczestników promocji Visa” – powiedział Tomasz Owoc.
Wśród uczestników rejestrujących transakcje przez stronę internetową najwięcej transakcji zgłosili posiadacze kart Visa wydanych przez mBank, PKO Bank Polski, Citi Handlowy – a następnie Bank Zachodni WBK, Lukas Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski oraz MultiBank.
W loterii promocyjnej, która trwała od początku kwietnia do końca czerwca br. udział mogły brać wszystkie osoby, które dokonały krajowej lub zagranicznej transakcji bezgotówkowej którąkolwiek z kart systemu Visa wydaną w Polsce i zarejestrowały tę transakcję. Rejestracji można było dokonać aż do 12 lipca 2009 r.
Loteria była wspierana intensywną kampanią reklamową w telewizji, radio, prasie ogólnopolskiej (głównie tygodniki i miesięczniki), w punktach sprzedaży i w Internecie. Promocję wspierały także różne materiały BTL przygotowane przez Visa i banki, takie jak: ulotki, plakaty, ekrany bankomatowe czy tzw. „wrzutki” do wyciągów z rachunków bankowych. Przygotowanie i realizację promocji oraz działań reklamowych powierzono agencji Saatchi & Saatchi, zaś planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Mediaedge:cia.
Źródło: Visa