Ze względu na to, iż nasze zainteresowania znacznie wykraczają poza tematy bankowe z zaciekawieniem przeczytaliśmy na stronach internetowych Uniqa Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A. o współpracy tego austriackiego podmiotu ubezpieczeniowego ze znanym i lubianym przez nas bankiem – również rodem z krainy położonej nad pięknym i modrym Dunajem a mianowicie Raiffeisen Bank Polska S.A. Uniqa szczyci się bowiem w kilku komunikatach prasowych zamieszczonych na swoich stronach o rozpoczęciu współpracy z bankiem polegającej na sprzedaży produktów ubezpieczeniowych za pośrednictwem placówek bankowych. Generalnie idea bancassurance jak się patrzy i jak pokazują wyniki ubiegłego już roku wszelkie przejawy współpracy bankowo-ubezpieczeniowej szybko przeradzają się w sukces (np. przypadek TU na Życie Nordea S.A. z Nordea Bank Polska S.A., TUnŻ Nationwide S.A. z Citibankiem). Tym większe nasze zaciekawienie wzbudził brak reklamy produktów ubezpieczeniowych zarówno na www towarzystwa jak i banku. Nie zrażeni zadzwoniliśmy do centrum telefonicznego banku, aby przekonać się, że konsultantka jest równie ciekawa nowości o produktach ubezpieczeniowych oferowanych przez jej pracodawcę co my. Skoro przez telefon nie dowiedzieliśmy się niczego przydatnego odwiedziliśmy warszawski oddział przy al. Jana Pawła, gdzie usłyszeliśmy, że faktycznie produkt ubezpieczeniowy sprzedawany we współpracy z Uniqa jest w ofercie, ale sprzedawany jest przez 2 (słownie: dwa) oddziały banku w Warszawie – w LIMie oraz w oddziale na parterze Centrali banku przy Pięknej 20. Do LIM’u było bliżej, ale odwiedziny ponownie nie zakończyły się sukcesem. Usłyszeliśmy, iż jedynie oddział na Pięknej sprzedaje produkt ubezpieczeniowy.
W tym miejscu warto napisać o jaki w końcu produkt się rozchodzi – mianowicie o tzw. „antybelkową lokatę ubezpieczeniową” sprzedawaną z powodzeniem ostatnio np. przez Nordea Bank we współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym Nordea. Oddział na Pięknej odwiedziliśmy ok. godz. 18 dowiadując się, że faktycznie produkt można nabyć „od ręki” posiadając oczywiście konto w Raiffeisenie oraz dowód osobisty, ale w godz. do 16 (od poniedziałku do piątku), bo „później nie da się dodzwonić do Uniqi celem nadania numeru polisie, bo tam już nikt po 16. nie pracuje”. Dodajmy jeszcze, że oprocentowanie nas nie zachwyciło: dla 6 miesięcznej polisy wynosi obecnie 4,8% a dla 12 miesięcznej 5,1%. Cóż, to dopiero początki Raiffeisena i Uniqi na rynku bancassurance, ale jak zapewne zauważyliście sukcesów nie powinni raczej oczekiwać. Chociaż… jak to się mówi – pierwsze koty za płoty 🙂
Sprawdź także:
13.11.2024 (17:23)
– informacja prasowa
Kolejna odsłona kampanii edukacyjnej Santander Bank Polska o cyberbezpieczeństwie
„Nie wierz w bajki” to kolejna odsłona kampanii edukacyjnej związanej z bezpieczeństwem w sieci, którą …
13.11.2024 (17:20)
– informacja prasowa
Bądźmy #CYBERczujni - nowa kampania edukacyjna Banku Pekao
Pekao wystartował z nową, ogólnopolską kampanią w mediach społecznościowych „Bądźmy #CYBERczujni”, której celem …
13.11.2024 (17:13)
– informacja prasowa
Nest Lease rusza z finansowaniem dla firm
Nest Lease to nowa firma na polskim rynku leasingowym, która stawia na elastyczność i innowacyjne rozwiązania. …
13.11.2024 (17:09)
– informacja prasowa
Barometr Providenta: Karty kredytowe zyskują na popularności, ale Polacy traktują spłaty zobowiązań odpowiedzialnie
Najnowsza odsłona cyklicznego badania Barometr Providenta pokazuje, że w Polsce rośnie świadomość na temat …
13.11.2024 (17:04)
– informacja prasowa
Revolut Business Report: dwie trzecie badanych firm w Europie uważa, że “tradycyjne banki” nie nadążają za ich potrzebami
Revolut Business, globalna aplikacja finansowa, z której korzystają setki tysięcy firm, opublikowała wyniki badania …
12.11.2024 (17:19)
– informacja prasowa
Troska o środowisko czy oszczędność? Badanie o zielonych wyborach Polaków
Prawie 60 proc. badanych Polaków w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło swoje codzienne nawyki w trosce o …