PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościRanking dostępności stron WWW wybranych firm ubezpieczeniowych

Ranking dostępności stron WWW wybranych firm ubezpieczeniowych

Wiadomości 23.05.2016 (10:12)

Prezentujemy Państwu wyniki pierwszego z cyklu piętnastu, zaplanowanych na ten rok przez Fundację Widzialni, raportów. Badanie otwiera ranking dostępności stron WWW wybranych firm ubezpieczeniowych.

Komunikacja bez barier, dostępna dla wszystkich użytkowników w Sieci nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o firmach oraz instytucjach funkcjonujących w obszarze tzw. użyteczności publicznej.

3 maja bieżącego roku Komisja Europejska ogłosiła kompromis w sprawie dostępności publicznych stron internetowych. Europejski Akt w sprawie dostępności EAA (European Accessibility Act), to dokument regulujący kwestię wymogów dla kluczowych usług i urządzeń z branż takich jak bankowość, transport, telekomunikacja, czy sprzedaż przez Internet.

Po formalnym zatwierdzeniu dokumentu przez Parlament Europejski i Radę, zostanie on następnie opublikowany w Dzienniku Urzędowym. Od tego momentu państwa członkowskie będą miały 21 miesięcy na transpozycję tekstu do swojego ustawodawstwa krajowego. W praktycznym ujęciu oznacza to obowiązek dostosowania do wymogów dostępności zarówno stron WWW, jak i aplikacji mobilnych podmiotów prowadzących działalności w kluczowych sektorach.

Ze względu na nowe regulacje prawne, postanowiliśmy rozszerzyć zakres dotychczas prowadzonych badań dostępności stron, kładąc większy niż dotychczas nacisk, również na sektor prywatny.

Osoby niewidome i niedowidzące oraz eksperci z dziedziny dostępności stron internetowych przebadali dziewięć serwisów internetowych, wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce. Sprawdzano kluczowe elementy, jak m.in. współczynnik kontrastu, poprawność linków, formularzy, opis elementów graficznych, poprawność HTML.

Wśród objętych badaniem firm ubezpieczeniowych znalazły się serwisy:

  • Allianz
  • PZU
  • Compensa
  • WARTA
  • UNIQA
  • METLIFE
  • AVIVA
  • Prudential
  • AXA

Wyniki raportu wyżej wymienionych firm ukazują nienajlepszy w tej kategorii usług publicznych stan dostępności serwisów WWW. Najwyższą notę otrzymały www.prudential.pl oraz www.allianz.pl, co jednak nie pozwala określić tych serwisów jako dostępnych. Wszystkie serwisy objęte badaniem, nie przekroczyły bowiem progu oceny niedostatecznej. Ostatnie miejsce w rankingu zajął portal www.compensa.pl otrzymując jedynie 10 punktów, na 46 możliwych do zdobycia.

Wśród najczęściej pojawiających się błędów ujawnionych podczas badania wymienić należy słabo widoczny lub całkowity brak fokusa, który uniemożliwia obsługę serwisu za pomocą klawiatury. Nagminnie pojawiały się również: niewystarczający kontrast, brak opisów alternatywnych grafik umieszczonych na stronach, czy błędy w kodzie HTML. Obsługę większości stron zdecydowanie utrudniały nieprawidłowa struktura i hierarchia nagłówków. Na dwóch spośród badanych stron pojawił się również rażący błąd polegający na niewłaściwej deklaracj języka dokumentu, który dla wersji polskiej ustawiony został na język angielski . W związku z tym, wszystkie treści (w j. polskim) odczytywane są przez programy czytające, jak gdyby były w j. angielskim, czyniąc tekst całkowicie niezrozumiałym.

Tabela – wyniki rankingu dostępności wiodących firm ubezpieczeniowych w Polsce

Strona Punktacja % Ocena
www.prudential.pl 25 54 niedostateczny
www.allianz.pl 23 50 niedostateczny
www.uniqa.pl 22 48 niedostateczny
www.axa.pl 20 43 niedostateczny
www.warta.pl 20 43 niedostateczny
www.pzu.pl 18 39 niedostateczny
www.aviva.pl 17 37 niedostateczny
www.metlife.pl 16 35 niedostateczny
www.compensa.pl 10 22 niedostateczny

Agenda ocen:

  • 0-32 niedostatencza
  • 33-38 dostateczna
  • 39-43 dobra
  • 44-46 bardzo dobra

Wyniki rankingu nie napawają optymizmem, przedstawiając niezadowalający stan dostępności stron WWW wiodących ubezpieczycieli w Polsce. Z wieloletniego doświadczenia Fundacji Widzialni wynika jednak, że jest to stan jedynie wyjściowy, który możemy zmienić poprzez pracę i zaangażowanie na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym i zarazem społecznym.

Kiedy po raz pierwszy w Raporcie Otwarcia Fundacja zbadała dostępność serwisów administracji publicznej jej poziom był zatrważający, wynosił bowiem jedynie 1,7%. Do roku 2016 dostępność tych stron WWW wzrosła do niecałych 23%, to wciąż za mało, jednak różnica jest znacząca. Warto zaznaczyć, że niektóre instytucje odnotowały ogromny postęp zmieniając swoje serwisy nie do poznania w przeciągu zaledwie roku pracy nad ich dostępnością.

To od Nas zależy, czy wśród swoich klientów będziemy chcieli dostrzec również tych z niepełnosprawnościami, czy osoby starsze o podobnych potrzebach w zakresie dostępności. Dotyczy to szczególnie sektora prywatnego, ponieważ  otwarcie się na potrzeby szerszego grona odbiorców świadczonych usług, w tym na potrzeby osób z niepełnosprawnością, to nowi klienci. Z dostępnej oferty korzystać mogą również pozostałe osoby, które stają w obliczu wyzwań związanych z wypadkiem, tymczasową chorobą lub trudnymi warunkami, takimi jak słabe oświetlenie lub duży hałas. To większa konkurencyjność świadczonych usług, umożliwiająca szerszą promocję. Podjęcie działań już teraz, pozwoli również na wcześniejsze dostosowanie do wymogów, nad którymi obecnie trwają prace w Unii Europejskiej. Wybór należy jednak do samych zainteresowanych.

/widzialni.org

2016-05-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców