PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeReklamacja, czyli jak porażkę przekuć w zwycięstwo

Reklamacja, czyli jak porażkę przekuć w zwycięstwo

Informacje 07.12.2017 (11:10) materiał partnera

W dzisiejszym świecie walka o klienta niebyła nigdy dotąd tak agresywna. Jedną ze strategii rozwoju firm jest „obsesyjna dbałość o klienta, obserwowana u największych graczy na rynku. Kluczowym elementem tej gry jest chwila, w której klient testuje lojalność usługodawcy czy sprzedawcy. Temat ten bowiem nie tylko dotyka spraw związanych z relacjami pomiędzy klientem a organizacją lecz tak naprawdę diagnozuję jej ograniczenia czy błędy w wewnętrznych procesach.Reklamacja może okazać się metodą na budowanie długotrwałych relacji z klientem, pod warunkiem, że obie strony pomyślnie przejdą ten swoisty test zaufania. Warto poznać jak zadbać o klienta w tej trudnej dla niego i firmy sytuacji aby potencjalną porażkę przekuć w zwycięstwo.

Reklamacja jest tym zdarzeniem w relacjach z klientem, które zawsze wywołuje u nas silne i nie zawsze pozytywne emocje oczekujemy, „zderzenia” się ze złością i frustracją po stronie klienta z powodu jego zawiedzionych oczekiwań co do produktu czy usługi. Osoby pracujące w dziale reklamacji tak naprawdę przyjmują na siebie wszystkie zastrzeżenia klientów co do firmy. Taki negatywny bagaż emocjonalny z pewnością nie ułatwia dojścia do porozumienia satysfakcjonującego obie strony. Dlatego warto wypracować wewnętrzne  procedury reklamacyjne, które zapewnią wysokiej jakości powtarzalny standard obsługi.

Sylwester Pietrzyk, Właściciel, Aspekt HR, Coach

Ten moment w relacjach pomiędzy organizacją a klientem jest krytyczny, głównie dlatego, że pozwala klientowi na autentyczne przetestowanie wiarygodności firmy. Badania marketingowe jednoznacznie wykazują, że utrzymanie obecnego klienta jest wielokrotnie tańsze od pozyskiwania nowego. Dobrze poprowadzony proces reklamacyjny pozwala nam na zamianę „krytycznego zdarzenia” w okazję do wzmocnienia relacji.

Weź udział w konferencji Zarządzanie reklamacjami 30-31 stycznia 2018 >>

Właśnie  wtedy gdy po wydaniu przez nabywców pieniędzy zauważają oni, że produkty lub usługi nie funkcjonują albo nie zapewniają  uzyskania obiecanych korzyści, możecie odzyskać klienta i zwiększyć ich zaufanie dzięki ich odpowiedniemu postępowaniu.

Proponowane postępowanie polega na przeramowaniu spojrzenia na potknięcie w relacjach z klientem  jako „prezent” od klienta, „przychodzę wam powiedzieć co u was nie działa”.. Dzięki takiemu podejściu klient zostanie usatysfakcjonowany a firma zyska bezpłatną informację co zmienić w swoim sposobie działania.

Badania nad obsługą klienta takie jak mystery shopper czy odsłuchiwanie nagrań rozmów z klientami mówią, że jednym z najczęstszych błędów w procesach reklamacyjnych jest to, że nikt nie przeprasza klienta. Pracownik nie poczuwa się do takiego działania bo zwykle nie on obsługiwał tego klienta, więc dlaczego ma przepraszać za coś czego nie zrobił ? Jest ważne bo jeżeli klient nie będzie zadowolony to odejdzie do konkurencji. Utrata zaufania do firmy to główna przyczyna zmian usługodawców.

Życie pokazuje, że klienci nie tylko odchodzą ale przekazują negatywną opinie o firmie innym osobom zmniejszając potencjalny rynek dla firmy nie respektującej praw klientów. W końcu „złe wieści” zawsze rozchodziły się szybciej niż dobre.  Zgodnie z maksymą, zanim dobra wiadomość założy buty, zła obiegnie ziemię.Problem jest złożony i sama rozmowa z klientem go nie rozwiązuje. Skuteczne podejście do reklamacji wymaga całościowego podejścia najlepiej skorelowanego z kompleksowym systeme CRM w firmie. Pozwoli to na zamianę każdej reklamacji n drobne usprawnienie w firmie. Takie działania nasuwają skojarzenia z japońska filozofią jakości KAIZEN. Tylko kompleksowe podejście daję gwarancje sukcesu. Krokiem pierwszym jest przyjęcie informacji, która powinna być wpisana w system CRM a ostatnim trwała zmiana w działaniu firmy eliminująca dany rodzaj „usterki”.

W wielu przypadkach informacje jakie firma otrzymuje w procesie reklamacji nie jest w stanie otrzymać w żaden inny sposób . Jest to kluczowe zagadnienie bo zawsze istnieje grupa klientów, która niezadowolona z towaru lub usługi  nie pofatyguje się by ją zareklamować a zrezygnuje z korzystania z usług w przyszłości.

W całym procesie jak zawsze kluczowi są pracownicy bez ich osobistego zaangażowania cały proces reklamacji skazany jest na porażkę.Musimy wymagać od pracowników aby wiedzieli, że drobiazgi są ważne dla całej firmy oraz egzekwować od nich przyjęte w związku z tym zasady . Dlatego ważne jest stałe szkolenie i utrwalanie efektów szkolenia w związku z wdrażanymi procedurami.

Sylwester Pietrzyk, Właściciel, Aspekt HR, Coach

2017-12-07
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców