Liderem rynku pozostało AEGON TUnŻ, do którego w pierwszym półroczu trafiło 1,46 mld PLN, czyli o +73% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugą pozycję powróciło Commercial Union Polska – TunŻ uzyskując przypis brutto po dwóch kwartałach na poziomie 1,2 mld PLN. Świetnego rezultatu z okresu trzech pierwszych miesięcy roku (878 mln PLN ) nie powtórzyło TU Allianz Życie Polska pozyskując w drugim kwartale do produktów z funduszem jedynie 160 mln PLN. Tylko tym trzem firmom udało się w pierwszej połowie roku uzyskać przypis składki do produktów na życie z funduszem kapitałowym powyżej 1 mld PLN.
Świetnego wyniku z ubiegłego roku nie zdołało powtórzyć PZU Życie, które przed rokiem zebrało ponad 1 mld PLN. W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2007 roku narodowy ubezpieczyciel pozyskał do produktów z funduszem 678,5 mln PLN, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o -36%.
Podobnie jak w poprzednich okresach przypis składki w dziale I grupa 3 wykazuje znaczącą koncentrację – 5 podmiotów o najwyższej składce dysponuje udziałem w rynku na poziomie 75%. Dla pierwszej dziesiątki wskaźnik ów rośnie do 94%.
Jeżeli przyjmiemy założenie mówiące o tym, że w strukturze składki brutto zebranej przez firmy ubezpieczeniowe w drugim kwartale nie zaszły istotne zmiany, to na podstawie danych o produktach z funduszem można szacować, że całkowity przypis do firm życiowych w pierwszym półroczu wyniósł 12,7 mld PLN. To o ponad +20% więcej niż w ciągu 6 pierwszych miesięcy 2006 roku.