PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościRynek e-commerce w Rumunii

Rynek e-commerce w Rumunii

Aktualności 06.10.2011 (14:25)

Pomimo, że internauci w Rumunii lubią robić zakupy sieci, wciąż duża część z nich ostrożnie podchodzi do e-handlu, dostrzegając związane z nim ryzyko. Dlatego, mimo że większość rumuńskich internautów wie o możliwości zakupów online, wciąż tylko nieznaczna część ich dokonuje. Powyższe wnioski można wyciągnąć z najnowszego raportu Gemius „E-commerce 2011: trendy i postawy. Badanie użytkowników internetu w Rumunii”.

Dane zawarte w raporcie pokazują, że prawie wszyscy ankietowani użytkownicy internetu w Rumunii wiedzą o możliwości dokonywania zakupów online. Mimo to, jedynie blisko 54 proc. z nich zadeklarowało, że kiedykolwiek dokonało zakupu w internecie. Co ciekawe wśród kobiet odsetek kupujących online był jeszcze niższy. Należy jednak zauważyć, że w porównaniu do wyników z poprzedniej fali badania, zrealizowanej w 2009 r., odnotowano co najmniej czteroprocentowy wzrost liczby osób dokonujących zakupów w internecie. Powyższe wyniki potwierdzają duży potencjał wzrostu rynku zakupów online, podobnie jak zmniejszanie się liczby internautów, którzy mają wątpliwości związane z bezpieczeństwem transakcji dokonywanych w sieci. W ubiegłym roku połowa rumuńskich internautów, którym nie obce jest pojęcie e-handlu postrzegała tę formę zakupów jako niebezpieczną, obecnie ten odsetek zmalał do 44 proc.

Co ważne ponad 40 proc. badanych internautów uważa, że zakupy przez internet pozwalają zaoszczędzić czas, a ponad 30 proc. twierdzi, że produkty sprzedawane w sieci są tańsze niż w tradycyjnych sklepach.

Wykres nr 1: Czy opierając się na swoich doświadczeniach i opiniach innych możesz powiedzieć, że zakupy w internecie są:
 

Źródło: gemiusReport: „E-commerce: trendy i postawy. Badanie użytkowników internetu w Rumunii”.
 Czerwiec 2011, odpowiedzi respondentów, którzy wiedzą o możliwości e-handlu.

Podczas zakupów online, rumuńscy internauci zwracają szczególną uwagę na jakość kupowanych produktów i cenę, a część z nich twierdzi, że zakupy online sprawiają im przyjemność. Dla kobiet ostatni z wymienionych czynników był ważniejszy niż korzyści finansowe.

Mimo tego, że wciąż niewielki odsetek rumuńskich internautów dokonuje zakupów online, często korzystają z internetu, jako źródła informacji o planowanych zakupach. Ponad połowa respondentów poszukuje w internecie informacji na temat kosztów biletów kolejowych i lotniczych, jak również o usługach turystycznych.

Natomiast Ci, którzy dokonują  zakupów przez internet, wolą korzystać z usług e-sklepów niż z aukcji internetowych, serwisów z ogłoszeniami czy zakupów grupowych. Ponad 65 proc. z nich dokonało zakupów przez internet ze względu na ofertę dostawy zakupu do domu. Najbardziej popularnymi kategoriami zakupów były elektronika i sprzęt gospodarstwa domowego. Udział w aukcjach internetowych jest w Rumunii mniej popularny niż zakupy w e-sklepach. Zdaniem internautów aukcje online pozwalają wynegocjować lepsze ceny produktów, ale mają również wady. Najczęściej wymieniane to: nieprawdziwe informacje na temat produktów i fakt, że otrzymany produkt, który otrzymają różni się od zaprezentowanego w sieci.

Jaka przyszłość czeka rumuński rynek e-commerce? Raluca Georgescu, Country Manager Grupy Allegro w Rumunii twierdzi, że ten rynek znajduje się jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, jednak już teraz można zauważyć jego stały, regularny wzrost.

– Spodziewamy się, że w najbliższych dwóch latach na rynku rumuńskim pojawią się kolejni gracze, dzięki którym rynek będzie rozwijał się jeszcze szybciej. Wprowadzenie nowych produktów ułatwiających dokonywanie transakcji online i zwiększających ich bezpieczeństwa sprawi, że będziemy mogli przezwyciężyć nieufność internautów wobec zakupów online i przyczyni się rozwoju tego rynku – mówi Raluca Georgescu.

Więcej informacji można znaleźć w mini raporcie „E-commerce na rynku rumuńskim” w języku angielskim, który można pobrać ze strony Gemius.

O badaniu

Raport “E-commerce 2011: trendy i postawy. Badanie użytkowników internetu w Rumunii” pokazuje wybrane wyniki badania zrealizowanego w 2011 r. w Rumunii przez firmy Gemius i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie Grupy Allegro w Rumunii. Partnerami raportu byli Rol.ro, Ejobs, Digital4 oraz Internet Corp. Głównym celem badania było sprawdzenie postaw i nastawienia do zakupów online wśród internautów. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI, w dniach 20-25 maja 2011. Ostatecznie w badaniu uwzględniono odpowiedzi zgromadzone w 1500 kwestionariuszach wypełnionych przez internautów w wieku 15 +. Dane na temat struktury demograficznej pochodziły z badania Mercury, za listopad 2010.

Źródło: Gemius

e-commerce internet płatności internetowe 2011-10-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce internet płatności internetowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję…

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców