PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaRynek ubezpieczeń direct pod lupą

Rynek ubezpieczeń direct pod lupą

Ubezpieczenia 14.03.2011 (07:50)

Samochód, mieszkanie czy siebie bez trudu można dziś ubezpieczyć „zdalnie”. Sprawdź, co oferuje polski rynek direct i gdzie naprawdę zawrzesz umowę, a później zlikwidujesz szkodę bez konieczności stawiania się w firmie ubezpieczeniowej.

Na początku było słowo, słowo zamieniane z pracownikiem firmy ubezpieczeniowej. Ale aranżowanie specjalnego spotkania tylko po to, by kupić polisę, to już dla wielu przeżytek. Dziś ubezpieczenie nabywa się nieporównywalnie szybciej, bo w ciągu kilku minut i to bez konieczności ruszania się z miejsca.

Po ubezpieczenie zadzwoń albo napisz

Hasło szybki zakup przywołuje na myśl głównie internet. Niby słusznie, ale nie do końca. Prócz klasycznej wymiany maili czy wypełnienia formularza zawieszonego na stronie www, polisy sprzedaje się też na czacie, przez telefon czy SMS-em. Choć dla większości czytających ten tekst bezkonkurencyjnym udogodnieniem wydaje się internet, większość directów nadal stawia na telefon.

Podstawą jest infolinia – ma ją w ofercie (najczęściej zareklamowaną dużą, wyraźną czcionką w atrakcyjnym miejscu na stronie www) każda z firm. Jednak uwaga na szczegóły. Nawet doskonale łatwy do zapamiętania numer telefonu nie wystarczy bowiem do szczęścia, jeśli będzie służył klientom wyłącznie w dni robocze, między 9:00 a 17:00. Nie wszyscy ubezpieczyciele zdobyli się na telefoniczną gotowość w wymiarze 24/7, większość biur obsługi klienta dyżuruje na linii od poniedziałku do soboty. Nieco lepiej sytuacja wygląda w przypadku infolinii przyjmującej zgłoszenia szkód.

Żeby telefonicznie porozmawiać z konsultantem o polisie, najczęściej nie trzeba nawet dzwonić – na stronach internetowych przygotowano formularze, których wypełnienie (ze wskazaniem dogodnej daty i godziny) skutkuje telefonem do klienta, na koszt ubezpieczyciela. Istotą systemu direct jest przenoszenie relacji do sieci, dlatego rzadko kiedy, wyjątkiem choćby PZU Online, tą samą drogą uda się umówić na spotkanie w placówce.

Kogo jednak nie zadowala rozmowa przez telefon, temu daje się do dyspozycji coraz to nowsze kanały komunikacji. Pewną nowością, a dziś niestety i koniecznością, jest komunikacja z wykorzystaniem internetowego komunikatora Skype (Link4, Liberty Direct, Aviva) czy specjalnie do tego celu uruchomionego biznesowego czatu (w ofercie Benefia24, Link4 i mDirect). Największym internetowym konserwatystom pozostaje wymiana maili albo zapytanie drogą internetowego formularza dostępnego na stronie www.

Wygodne płatności w systemie direct

Directy umożliwiają samodzielne przeliczenie składki, niezależnie od późniejszej decyzji o zakupie polisy. Komu wynik kalkulacji przypadnie do gustu, a ochrona okaże się zadowalająca, ten może dokonać procesu zakupu. W każdym przypadku możliwe to będzie i w internecie, i przez telefon, a niekiedy również przez Skype (m.in. w AXA Direct, Link4, Liberty Direct czy Aviva). Ponieważ wszystko odbywa się online, również polisa dotrze do klienta na podany adres mailowy, a jej wydruk będzie potwierdzeniem objęcia klienta ochroną. W ślad za wersją wirtualną nadejdzie jednak pocztą tradycyjna, papierowa umowa ubezpieczenia.

Najpierw jednak ubezpieczyciel upomni się o opłacenie składki. Do wyboru całkiem przyzwoita gama możliwości zapłaty: od karty kredytowej, przez płatność online, przelew w systemie internetowym banku, po tradycyjną płatność w banku, u listonosza lub kuriera przy odbiorze polisy. O ile pierwsze formy płatności są standardem, o tyle dwie ostatnie nie będą dostępne wszędzie.

Wirtualna obsługa klienta direct

Moment zakupu polisy, który mógłby uchodzić za koniec przygody z systemem direct, jest ledwie do niej wstępem. Paradoksem byłoby w końcu oszczędzanie czasu przy korzystaniu z tego kanału, gdyby przy okazji wypadku znowu trzeba było odstać swoje w kolejce. Dzisiejszy direct to więc nie tylko sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, ale i (a może przede wszystkim) sprawna obsługa klienta w okresie ubezpieczenia.

Prawdziwa weryfikacja nastąpi w sytuacji zaistnienia szkody. Życzeniem klienta jest zaznać wtedy tej samej skuteczności, szybkości i prostoty działania, z którą miał do czynienia przy podpisywaniu umowy. Największym błędem ubezpieczyciela byłoby tego życzenia nie spełnić. Między innymi dlatego każda z firm zapewnia, że informację o wypadku można przekazać do ubezpieczyciela jeszcze z miejsca samego zdarzenia. Nie wszystkie firmy umożliwiły za to zgłaszanie szkody poprzez internetowy formularz.

Ogólnej nocie wystawianej ubezpieczycielowi przysłuży się też jakość codziennej obsługi i kolejne udogodnienia, na które klient czeka z otwartymi ramionami. Przykładem newsletter z nowościami czy zwyczaj przypominania o wygasającej polisie – telefonicznie, mailem czy SMS-em, zwykle na kilka tygodni przed końcem ochrony ubezpieczeniowej.

Wciąż nowe kanały obsługi klienta to efekt zmieniających się przyzwyczajeń internautów i wciąż tego samego braku czasu. Idzie o to, żeby był szybciej, żeby wygodniej, a koniec końców – taniej. Ponad wszystko ważniejsze wydaje się jednak, żeby nie było gorzej.

Malwina Wrotniak
e-mail: [email protected]

Źródło: Bankier.pl

direct Malwina Wrotniak ubezpieczenia 2011-03-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: direct Malwina Wrotniak ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców