PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościŚwiatowe badania ujawniają rozdźwięki pomiędzy wyższą kadrą zarządzającą a doradcami klienta

Światowe badania ujawniają rozdźwięki pomiędzy wyższą kadrą zarządzającą a doradcami klienta

Aktualności 03.07.2008 (06:38)

Analizując to zagadnienie, Genesis Telecommunications Laboratories, Inc., przebadał grupę menadżerów wyższego szczebla (CEO/CIO/CFO/CTO) i porównał ich odpowiedzi z opiniamii specjalistów, który mają bliższy kontakt z klientami (managerowie Contact Center, Dyrektorzy Obsługi Klienta, Dyrektorzy Sprzedaży, Dyrektorzy Marketingu).

Badanie swoim zasięgiem objęło 927 firm z 47 krajów świata. Firma Genesys zleciła je, aby lepiej zrozumieć wyzwania płynące ze strony strategicznego dostosowywania obsługi klienta do celów biznesowych firmy. Uczestnikami badania byli przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej z różnych branż, wliczając w to sektor usług finansowych, telekomunikację, opiekę zdrowotną, administrację rządową, handel detaliczny, produkcję, technologię i szkolnictwo. Jedna trzecia uczestników badania reprezentowała firmy zatrudniające mniej niż 500 agentów. Jedna trzecia uczestników była z bardzo dużych firm, zatrudniających ponad 2500 agentów. Badane firmy zatrudniały łącznie ponad 1 500 000 agentów obsługi klienta, współpracowników biurowych i pracowników wsparcia.

Badanie wskazało znaczący rozdźwięk pomiędzy postrzeganiem systemu obsługi klienta przez wyższą kadrę zarządzającą, a rzeczywistością doświadczaną przez większość ich klientów. Poniżej kilka wniosków z badania:

• Rola strategiczna czy operacyjna – specjaliści związani z obsługą klienta oraz kadra kierownicza zgodnie uznają, że obsługa klienta wpływa na postrzeganie firmy. Niewielu jednak uważa, że obsługa klienta pełni rolę strategiczną:

o Jedynie 20% wyższej kadry zarządzającej i 20% specjalistów związanych z obsługą klienta twierdzi, że contact center odgrywają rolę strategiczną.

o Obydwie grupy zgadzają się, że obsługa klienta jest kluczowa dla tożsamości marki – twierdzi tak 92% wyższej kadry zarządzającej i 85% specjalistów związanych z obsługą klienta.

o Zarówno przedstawiciele wyższej kadry zarządzającej (73%), jak i specjaliści związani z obsługą klienta przesadnie oceniają wysiłki ich firm w mierzeniu wartości życiowej klienta (customer lifetime value)

• Pomiary dochodów firmy i doznań klientów, a szybkość i efektowność – większość wyższej kadry zarządzającej niedocenia znaczenia, jakie ich organizacje nadają efektywności. Przeceniają natomiast łatwość, z jaką ich organizacje sprawiają, że klienci dokonują zakupów podczas kontaktu z przedstawicielem firmy:

o Na przykład, 55% wyższej kadry zarządzającej twierdzi, że szybkość reagowania na telefony jest używana jako miara krytyczna. Ten sam pogląd wyznaje 70% specjalistów związanych z obsługą klienta. Na świecie 67% organizacji uznaje ten wskaźnik za kluczowy.

o 41% przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej uważa, iż doznania klientów wynikające z użycia samoobsługi mierzone są raczej jakościowo, aniżeli jedynie na podstawie oszczędności wynikających z jej zastosowania. Tylko 35% specjalistów związanych z obsługą klienta podziela ten pogląd.

o Jednocześnie, 36% przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej uważa, iż obsługa klienta mierzona jest na podstawie przychodu z jednego połączenia, podczas gdy w rzeczywistości tylko 28% specjalistów związanych z obsługą klienta podziela ten pogląd. 30% wszystkich badanych twierdzi, że mierzy przychody wygenerowane przez rozmowy telefoniczne.

• Uzyskiwanie informacji zwrotnej od klienta – występuje tu znacząca, bo aż 16%, rozbieżność pomiędzy wyższą kadrą zarządzającą a specjalistami obsługi klienta w sprawie tego, czy uzyskiwane informacje zwrotne od klientów są rzeczywiście ważne

o 78% wyższej kadry zarządzającej uważa, że ich firmy wykonują dobrą pracę przy zbieraniu i przekazywaniu do działów sprzedaży informacji zwrotnych od klientów oraz informacji na temat potrzeb rynku. Potwierdza to jedynie 62% specjalistów związanych z obsługą klienta.

o Niemcy są regionalnym liderem w tej kategorii. Aż 75% firm posiada mechanizmy systematycznego przekazywania informacji zwrotnych od klientów. Następne są Francja i Hiszpania, z wskaźnikiem 74%.

• Szukając rozwiązań – wiele z firm wdrożyło lub planuje wdrożyć w ciągu następnych 18 miesięcy odpowiednie projekty, które mają sprostać opisywanym rozbieżnościom:

o Ponad 28% przebadanych firm posiada bądź będzie posiadać opcje pozwalającą na oddzwonienie do klienta. W Niemczech 54% firm będzie wspierać to rozwiązanie.

o Aby wesprzeć proaktywne zarządzanie biznesem, prawie 30% z przebadanych firm planuje wdrożyć systemy informacyjne, które zapewnią całemu przedsiębiorstwu wgląd w bazy danych klientów w czasie rzeczywistym.

o 36% firm z całego świata planuje polepszyć przejrzystość procesów związanych z obsługą klientów poprzez określenie podstawowych bodźców, które wpływają na zachowania i interakcje konsumentów.

• Podnosząc całą organizację na wyższy poziom – istnieją dwa istotne obszary inwestycyjne, które pozwalają firmom na uzyskanie większej dynamiki – rozszerzanie obsługi klienta na oddziały oraz wirtualizacja.

o Ponad 28% przebadanych firm jest w trakcie powiększania zasobów zdolnych do użycia w czasie szczytów. Proces ten następuje poprzez włączanie oddziałów do systemu obsługi klienta.

o W Europie przoduje Wielka Brytania, gdzie 39% firm jest w trakcie tego procesu. Kolejna jest Hiszpania z wynikiem 38%.

o Prawie 40% światowych contact center jest w trakcie lub planuje proces wirtualizacji polegający na łączeniu wielu contact center w jeden system. W rozwiązaniach tych przoduje region Azji i Pacyfiku (49%). W Europie pierwsze miejsce zajmuje Wielka Brytania, gdzie 50% firm dokonuje procesu wirtualizacji.

2008-07-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców