T-Mobile ujawniło nazwę nowego projektu, który zastąpi markę Alior Sync. Operator będzie świadczył usługi finansowe pod nazwą T-Mobile Usługi Bankowe. Nowa marka powinna zastąpić Alior Synca do końca czerwca.
Rzecznik prasowy sieci T-Mobile Konrad Mróz powiedział nam, że operator będzie świadczył usługi finansowe pod nazwą T-Mobile Usługi Bankowe. Nazwa ta zastąpi markę Alior Sync. To efekt strategicznej współpracy Alior Banku i operatora telekomunikacyjnego. Dziś T-Mobile poda więcej szczegółów, ale rzecznik zapewnił nas, że obecni klienci Synca nadal będą mogli korzystać z dotychczasowych produktów, tyle że pod nową marką.
To samo usłyszeliśmy w biurze prasowym Alior Banku. – Od strony prawnej zmiana będzie nieodczuwalna dla klientów Alior Sync. Pozostaną oni klientami banku na dotychczasowych warunkach. Modyfikacji ulegnie jedynie nazwa oraz identyfikacja wizualna marki. Co więcej, współpraca z globalnym operatorem komórkowym będzie się wiązała z dodatkowymi korzyściami dla klientów m.in. wprowadzeniem najnowocześniejszych rozwiązań mobilnych oraz dostępem do produktów bankowych w wybranych placówkach sieci T-Mobile. O szczegółach projektu będziemy informować na dalszym etapie jego realizacji – powiedział rzecznik prasowy banku Julian Krzyżanowski.
Wydaje się, że nowa marka T-Mobile nie do końca odpowiada jednak zaleceniom Komisji Nadzoru Finansowego. Przypomnijmy, na początku marca nadzór upomniał banki w kwestii nazewnictwa nowych linii biznesowych. KNF nie podoba się to, że nowe marki w żaden sposób nie kojarzą się właściwą nazwą banku do którego należą. Według nadzoru, to dezorientuje klientów i działa na szkodę całego rynku. W przypadku T-Mobile dostawcą usług finansowych nadal będzie Alior Bank, a nie jest to wyraźnie wskazane w nazwie podmiotu.
Według nadzoru taka praktyka wprowadza w błąd klientów i działa na szkodę rynku. „Coraz częstsze oferowanie wyspecjalizowanych usług bankowych przez wyodrębnione jednostki organizacyjne działające pod marką inną od firmy banku a także kampanie reklamowe, w których eksponowana jest tylko marka, wywołują dezorientację klientów” – napisał Wojciech Kwaśniak, wiceprzewodniczący KNF w korespondencji kierowanej do prezesów banków. „Przeciętny odbiorca tego przekazu często traktuje tak oznaczone wyspecjalizowane oddziały jako samodzielne banki. Z tej przyczyny do KNF zgłaszane są informacje o podmiotach rzekomo działających bez licencji bankowej, gdyż klienci nie odnajdują ich na liście działających w Polsce banków, opublikowanej na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego” – czytamy dalej.
Na tym etapie nie znamy jednak więcej szczegółów. Niewykluczone, że więcej wskazówek dla klienta będzie zawierać logo i identyfikacja wizualna nowego podmiotu. Wystarczy, że znajdzie się tam informacja, że dostawcą usług bankowych jest Alior. Podobnie jak to ma miejsce chociażby w przypadku BZ WBK, na którego logo znajduje się informacja, że bank należy do Grupy Santander.
Wojciech Boczoń
Napisz do autora: [email protected]
Aktualizacja: Oficjalny komunikat T-Mobile
T-Mobile Polska oraz Alior Bank rozpoczynają kolejny etap współpracy od ujawnienia nazwy „T-Mobile Usługi Bankowe, dostarczane przez Alior Bank”, która zastąpi dotychczasową markę Alior Sync . W ramach rebrandingu, który zostanie przeprowadzony w ciągu najbliższych tygodni zmienione zostaną projekty strony internetowej, systemu bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnych.
Główne warunki dotychczasowej oferty Alior Sync – wszystko co istotne za 0 złotych – prowadzenie rachunku, wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą, opłata za kartę debetową, przelewy przez Internet – po zmianie nazwy na T-Mobile Usługi Bankowe nadal pozostaną bezpłatne. Po rebrandingu zaprezentowane zostaną dodatkowe oferty, łączące świat telekomunikacji i ofert bankowych. Z usług T-Mobile Usługi Bankowe będą mogli korzystać klienci wszystkich sieci komórkowych.
W T-Mobile Usługi Bankowe wszystkie produkty i usługi będą świadczone na tych samych warunkach, jak w Alior Sync: numery kont pozostaną bez zmian, a karty debetowe i kredytowe będą działać zgodnie z terminami ważności, pozostaną te same loginy i hasła, a od klientów nie będą wymagane dodatkowe działania związane ze zmianą marki.