PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościTechnologie przyszłości w bankowości

Technologie przyszłości w bankowości

Aktualności 21.11.2006 (16:43)
Bankowość internetowa

Przenieśmy się na chwilę kilkanaście lat w przyszłość…

Pan Kowalski kontakt ze swoim bankiem rozpoczyna już rano w domowym centrum multimedialnym. Aby uzyskać dostęp do swojego konta nie musi pamiętać haseł ani PIN-ów. System identyfikuje go za pomocą niepowtarzalnego wzoru tęczówki oka. Ekran wita go podsumowaniem informacji na temat ostatnich inwestycji. Pan Kowalski chce porozmawiać ze swoim osobistym doradcą. Jednym dotknięciem ekranu uruchamia wideo rozmowę. W ciągu kilku minut doradca wysyła rekomendację dotyczące oszczędności Pana Kowalskiego, uwzględniające jego sytuację rodzinną, majątkową i skłonność do ryzyka.

Potem nasz bohater idzie do sklepu za rogiem na małe zakupy. Wkłada wybrane produkty do koszyka, a należność jest automatycznie potrącana z jego konta.

Taka wizja komunikacji klienta z bankiem wydaje się futurystyczna, ale opisane powyżej technologie istnieją i według ekspertów PKO Banku Polskiego już za kilka lat tak powinien wyglądać bank przyszłości.

„PKO Bank Polski jest bankiem innowacyjnym i otwartym na nowe technologie. Dlatego śledzimy uważnie rozwój środków komunikacji, tak aby oferować klientom najlepsze dostępne rozwiązania. Niektóre z nich są z pewnością przyszłością bankowości i tylko kwestią czasu pozostaje, kiedy zostaną wprowadzone na szerszą skalę” – mówi Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji.

Najważniejszą z tych technologii, która już zaczyna wchodzić do powszechnego użytku jest systemem identyfikacji radiowej (RFID). Dzięki specjalnemu nadajnikowi umieszczonemu np. na towarach w sklepie czy na karcie klienta system na podstawie zapisanych danych już od progu wie, co nas sprowadza do banku, czy jakie produkty mamy w koszyku. Wchodząc do banku, karta wysyła sygnał, który daje systemowi informację kim jesteśmy i jakie są nasze potrzeby. Podobnie oznaczenie produktów w sklepie elektronicznymi metkami powoduje, że informacje o towarach i ich cenach mogą być przesłane do systemu bez naszej ingerencji, a odpowiednia kwota automatycznie zostaje odjęta z naszego konta.

„RFID znajdzie zastosowanie tak w małym sklepie, oddziale banku, jak i w wielkich systemach logistycznych. Dzięki niemu każdy Klient może być potraktowany w banku w indywidualny sposób. Możliwości wykorzystania identyfikacji radiowej są niemal nieograniczone” – twierdzi Marek Kłuciński.

Kolejnym ważnym narzędziem, którego rozkwit w niedługim czasie przewidują eksperci PKO Banku Polskiego jest CRM (Customer Relationship Management), czyli system zarządzania relacjami z Klientem. Choć znany już od kilku lat, dopiero nowe metody zbierania i przetwarzania informacji mogą pozwolić na jego pełne wykorzystanie. CRM pozwala bankowi na zebranie i szybką analizę wielu danych dotyczących Klienta.

„Dzięki systemom CRM możemy stworzyć ofertę przygotowaną dokładnie dla konkretnego Klienta. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiedzieć na jego potrzeby i wymagania” – podkreśla Marek Kłuciński.

Banki największy potencjał rozwoju widzą w dostępie do usług poprzez internet. Boom na wirtualne konta trwa już w Polsce od kilku lat. Penetracja internetu w naszym kraju z roku na rok wzrasta. To skłania do wniosku, że przy coraz bogatszej ofercie banków popularność elektronicznych kanałów komunikacji będzie rosnąć. Takie cechy jak wygoda, szybkość, lepsze warunki prowadzenia rachunku, stały dostęp do konta powodują, że na elektroniczny kontakt z bankiem decyduje się coraz więcej Polaków.

Z usługi PKO Inteligo – bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego korzysta już ponad 2 mln osób co powoduje, że PKO Bank Polski jest zdecydowanym liderem na rynku bankowości elektronicznej.

Dla klientów banków wciąż najbardziej istotnym elementem jest bezpieczeństwo wirtualnych pieniędzy. Obecne rozwiązania obsługi kont elektronicznych, za pomocą numeru klienta i kodów jednorazowych są godne zaufania, jednak wciąż poszukiwane są technologie, które zagwarantują jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. Taką pewność dają metody biometryczne, przede wszystkim identyfikacja za pomocą niepowtarzalnego wzoru tęczówki oka lub linii papilarnych, można więc spodziewać się, że to one staną się docelowo elementem systemów bezpieczeństwa w bankowości.

„Zarówno dla naszego banku, jak i dla klientów kluczową sprawą jest bezpieczeństwo operacji finansowych. – zapewnia Marek Kłuciński – Dlatego technologie wspierające bezpieczeństwo cieszą się dużym zainteresowaniem rynku.

Według ekspertów PKO Banku Polskiego mimo dynamicznego rozwoju nowoczesnych narzędzi bankowości elektronicznej oddziały wciąż pozostaną ważnym kanałem kontaktów między bankiem i klientem. Zmieni się jednak jego charakter. Już niedługo standardowe działania bankowe, takie jak wpłaty, wypłaty, przelewy itp. będą odbywać się głównie drogą elektroniczną. Istotą oddziałów stanie się doradztwo finansowe i inwestycyjne, a także np. udzielanie kredytów.

„W finansach osobistych trafność długoterminowej decyzji jest często ważniejsza od szybkości. Mimo rozwoju nowoczesnych narzędzi komunikacji, przy podejmowaniu decyzji np. o długoletnim kredycie bezpośredni kontakt z doradcą w oddziale wciąż pozostanie niezastąpiony” – uważa Marek Kłuciński.

Pomimo, że nowoczesne kanały komunikacji i usprawnienia w kontaktach klienta z bankiem będą zyskiwać na popularności, nie należy spodziewać się w najbliższym czasie upadku standardowych oddziałów bankowych.

PKO Bank Polski wciąż rozwija swoją ofertę w zakresie bankowości elektronicznej. W ostatnim czasie oferta PKO Inteligo została poszerzona o następujące rozwiązania:

– ubezpieczenia (pełna gama ubezpieczeń: ubezpieczenie NNW, OC, mieszkania, firmy, podczas podróży, ubezpieczenia osobowe itp.);

– możliwość nabywania jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych PKO/CREDIT SUISSE;

Dzięki najnowszym innowacjom wprowadzonym w ramach usługi PKO Inteligo klienci mogą korzystać również z następujących udogodnień:

– doładowanie telefonu komórkowego pre-paid;

Usługa daje możliwość natychmiastowego doładowania telefonu komórkowego każdej sieci. Aby to zrobić, wystarczy jedynie dostęp do Internetu lub telefonu z możliwością tonowego wybierania. Procedura doładowania jest bardzo prosta; po zalogowaniu do serwisu internetowego, użytkownik musi jedynie podać numer telefonu oraz kwotę doładowania. Telefon jest doładowany natychmiast po realizacji przelewu. Opcje dodatkowe to możliwość zamówienia faktury oraz obejrzenia wszystkich wykonanych doładowań.

– dokonywanie płatności internetowych poprzez „Płacę z PKO Inteligo”

Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które dokonując płatności przez Internet nie chcą ujawniać numeru karty płatniczej. Operacja jest całkowicie bezpieczna i polega na pełnej integracji zakupu dokonywanego online z rachunkiem bankowym. Podczas transakcji, wszystkie szczegóły przelewu są wypełniane automatycznie, trzeba je jedynie potwierdzić kodem jednorazowym, z karty kodów, jaką posiada każdy użytkownik. Na moment zakupu na koncie zakładana jest blokada, która pozwala na uwolnienie jedynie kwoty wysokości zakupu. To innowacyjne rozwiązanie zostało już docenione przez użytkowników serwisu PKO Inteligo.

bankowość internetowa pko bp 2006-11-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa pko bp

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców