Badania przeprowadzone w styczniu br. przez firmę Vertis wykazały, że 53% dorosłych użytkowników kart kredytowych, dowiedziało się o zamówionej karcie, dzięki tradycyjnej korespondencji pocztowej. Jedynie 5% uzyskało informacje z Internetu, natomiast 4% przez telewizję. Wyniki badań są także zróżnicowane, jeżeli weźmiemy pod uwagę gospodarstwa domowe zarabiające $30,000 i $50,000 rocznie. Dla przykładu, jedynie 9% ludzi wchodzących w skład pierwszej grupy zdecydowało się na kartę kredytową, będąc w sklepie, natomiast z drugiej grupy 11%.
Okazuje się, że oferty kart kredytowych to najpopularniejsze propozycje finansowe rozpowszechniane drogą listowną. 66% Amerykanów przyznaje, że stale otrzymuje i czyta takie listy, zaś 61% stwierdza, że w ten sposób dowiaduje się również o dodatkowych usługach kredytowych. Dla porównania, listy dotyczące inwestycji są czytane przez 46% dorosłych.
Konsumenci czytający finansowe lub kredytowe informacje przesyłane tradycyjną pocztą |
|||||
|
$30,000-$50,000 |
$50,000-$75,000 |
>$75,000 |
Wszyscy |
|
Nowe oferty |
63% |
71% |
68% |
61% |
66% |
Nowe opcje kredytowe dla będącej w użytku karty |
55% |
64% |
60% |
67% |
61% |
Usługi bankowe |
51% |
56% |
52% |
49% |
52% |
Transfery saldowe |
45% |
53% |
50% |
42% |
47% |
Inwestycje |
40% |
46% |
43% |
54% |
46% |
Inne organizacje zajmujące się usługami finansowymi |
38% |
53% |
40% |
46% |
44% |
Usługi hipoteczne |
22% |
30% |
27% |
26% |
26% |
Żadne z powyższych |
14% |
5% |
6% |
6% |
8% |
Vertis, Styczeń 2005 |
Badania pokazują, że 50% ludzi w wieku od 18 do 34 lat, którzy zwykli czytać korespondencje listowną, otrzymało tą drogą informacje od instytucji finansowych i / lub firm obsługujących karty kredytowe. W roku 2003 było to jedynie 30%. Ilość kobiet czytających tego typu biuletyny rosła wolniej. W 2003 roku było to 34%, zaś zgodnie z ostatnimi badaniami Vertis ? 37%.
Pomimo tego, że wyniki badań wyraźnie wskazują tradycyjną korespondencję jako bardziej skuteczne źródło informacji o ofertach kart kredytowych, należy mieć na uwadze, że 44% osób, które otrzymało informacje listownie, odwiedziło później stronę internetową danej firmy.
Trzeba także zaznaczyć, że trudniej jest odesłać potencjalnego klienta do strony internetowej poprzez tradycyjną pocztę, niż korzystając z możliwości przesłania jej adresu elektronicznie. W drugim przypadku klient może ją odwiedzić w dużo prostszy i przyjemniejszy sposób. Zwykle wystarczy kliknięcie na podany adres strony lub jej banner.