PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeTransformacja BGŻ – pierwsze efekty nowej strategii

Transformacja BGŻ – pierwsze efekty nowej strategii

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 07.12.2005 (20:00)
Karty

O BGŻ znowu głośno – głównie ze względu na możliwe problemy z dalszą prywatyzacją banku. Instytucja ma w tej chwili 3 właścicieli – Skarb Państwa, który posiada 43,61% akcji, Rabobank International Holding B.V. – 35,30%, EBOiR – 15%. Jednym słowem struktura niezbyt zachęcająca, a patrząc na to co się dzieje w BOŚ, wręcz zniechęcająca. PiS głośno deklaruje bowiem, że banku nie odda. Nie wspomina tylko, że w zasadzie trwa program naprawczy i sytuacja banku, gdyby nie Rabobank, byłaby dość powiedzieć, że trudna. Jednym słowem – Skarb Państwa chce mieć najwięcej do powiedzenia, ale za czyjeś pieniądze. Może to w konsekwencji doprowadzić do patowej sytuacji. Może, ale na całe szczęście nie musi. Wygląda to jak w przypadku Pekao i BPH – dużo w zasadzie Państwo już nie może, ale wiadomo, że lepiej z nim żyć w przyjacielskich stosunkach. Tak jest też w BGŻ. Po pierwsze SP jest udziałowcem największym – tyle, że nie ma większości akcji. Do tego siłą rzeczy jest raczej pasywny – i do gadania na całe szczęście dużo raczej nie będzie miał. Zwłaszcza, że języczkiem u wagi staje się w tym przypadku EBOiR, który razem z Rabobankiem może przegłosować co chce. Oczywiście w określonych ramach. Ale tutaj raczej nie będzie problemu…

Trzeba bowiem pamiętać, że Rabobank jest właścicielem Eureko – a zatem być może to po prostu taka gra – na zasadzie: „wy odpuścicie nam sprawę z PZU, a my oddamy wam kontrolę nad BGŻ. Po co sobie robić problemy…” No bo na inwestora nie ma co narzekać – w porównaniu z innymi zagranicznymi bankami, Rabobank to prawdziwy baranek, który o zysk dba, ale nie robi tego za wszelką cenę. Jednym słowem – jak już ktoś z kapitałem do Banku musiał wejść, to lepszego właściciela dla BGŻ nie można było sobie wyobrazić.

Widać to nawet po nowej strategii banku. Chociaż zapowiedzi rozwijania się dwa razy szybciej niż rynek można między bajki włożyć, to fakt jest faktem, że Bank wraca do korzeni – czyli generalnie zaniedbaną przez sektor finansowy prowincję. Nowa strategia zakłada, że BGŻ będzie się rozwijać głównie w mniejszych miejscowościach, liczących od 25- do 150-tysięcy mieszkańców. Do 2008 roku ma tam być zwiększona liczba oddziałów o co najmniej 50, z obecnych ok. 280. Na innych terenach bank chce działać głównie poprzez kanały zdalne, agentów, a także poprzez rozwinięcie współpracy z bankami spółdzielczymi. W ciągu najbliższych dwóch lat bank chce być obecny w każdym powiecie w kraju. W tej chwili jest obecny w 55% powiatów. Pierwsze efekty nowej strategii już widać – Bank podpisał właśnie umowę o współpracy ze Zrzeszeniem Mazowieckiego Banku Regionalnego w zakresie dystrybucji kredytów hipotecznych. W przyszłości zakres współpracy może być rozszerzony o kolejne produkty – na przykład o karty kredytowe.

No właśnie. Zatrzymajmy się na chwilę na strategii banku, ale dotyczącej nie mniejszych miejscowości, sektora rolno-spożywczego i przetwórczego, a klientów z dużych miast. To zapewne najbardziej interesuje naszych drogich Czytelników.
Jak dobrze wszyscy pamiętają, BGŻ dysponuje siecią nowoczesnych placówek Integrum, skoncentrowanych właśnie w największych miastach. Rywalizacja o klienta wielkomiejskiego jest bardzo trudna – dlatego nieoficjalnie mówiło się nawet, że BGŻ myślał o ich odsprzedaniu i skoncentrowaniu się na swoim rynku docelowym. Myśli te jednak szybko zarzucono – bank po prostu nie może sobie pozwolić na pozbycie się dostępu do wielkomiejskich klientów.

Szczegóły strategii są tutaj raczej mało odkryte, ale już coś tam jednak wiadomo – a i zawsze można sobie pewne rzeczy dopowiedzieć. Na naszego nosa Bank w dużych miastach wykorzysta doświadczenie Rabobanku w zakresie rozwijania kanałów samoobsługowych. Duże miasta to świetny rynek na najbardziej dochodowe produkty, takie jak karty kredytowe, czy kredyty mieszkaniowe. I właśnie na tych ostatnich bank chce się najbardziej skoncentrować. Oznacza to, że dotychczasowe placówki Integrum będą raczej uzupełnieniem rozwijanych kanałów elektronicznych – podobnie jak w MultiBanku, czy DB PBC. Jednym słowem za chwilę powinniśmy zaobserwować sytuację z ING BSK, kiedy po dojściu do władzy nowego prezesa, Bank postawił na proste produkty i kanał internetowy. W tym momencie w BGŻcie, podobnie jak kiedyś w INGu, internet traktuje się jako zło konieczne. Jest – bo być musi – ale traktowany jest raczej jako źródło kosztów, a nie przychodów. To z cała pewnością się zmieni. Podobnie jak sprzedaż produktów.

BGŻ jest kolejną instytucją po Banku Millennium i GETIN Banku, która oprócz uniwersalnych placówek detalicznych, tworzy dla kredytów mieszkaniowych osobną sieć sprzedaży. Już niedługo w wybranych miastach zostaną otwarte specjalne centra hipoteczne, wyspecjalizowane w sprzedaży właśnie takich kredytów. Jedno z takich centrów wypatrzyliśmy w Warszawie. Jak na ten Bank to prawdziwa rewolucja. Kolejna – to rychła sprzedaż produktów banku przez internet.

No właśnie – na BGŻ nie wolno już patrzeć przez pryzmat instytucji sprzed kilku lat. Chociaż subtelnie, ale Holendrzy wprowadzają głębokie zmiany. Nowe produkty detaliczne i kanały sprzedaży to nie wszystko.

Od dłuższego czasu bank intensywnie szuka nowych pracowników do części korporacyjnej. To właśnie część korporacyjna, obsługująca przede wszystkim sektor MSP, ma być kolejnym filarem zapewniającym bankowi rynkowy sukces. Co ciekawe – żeby uniknąć kanibalizacji bazy i walki o tego samego klienta, BGŻ i Rabobank podzieliły się rynkiem. Ten pierwszy zajmie się detalem i małymi i średnimi przedsiębiorstwami, a ten drugi skupi się na dużych korporacjach. Nie wyklucza to oczywiście współpracy obu podmiotów – już teraz myśli się o np. obsłudze kasowej klientów Rabo w placówkach BGŻ. Jednym słowem – Bank w końcu ma za sterami właściwych ludzi i dostał wiatr w żagle. Miejmy tylko nadzieję, że decyzje polityczne nie doprowadzą do obstrukcji – tak widocznej w BOŚ. Nie wyszłoby to na dobre nikomu – ani bankowi, ani jego klientom (tak, tak – Rabobank to ze względu na swój specyficzny akcjonariat, dość ludzki właściciel). Jednym słowem – może w tym przypadku rządzący wykażą się większym rozsądkiem…

A już na sam koniec – kolejny, tym razem mały, ale wielce znaczący przykład tego, jak zmienił się ostatnio BGŻ. Z siermiężnej instytucji w nowoczesny bank, dbający nie tylko o treść, ale i formę. Wpadł nam w ręce raport za 2004 rok. Jakiś czas temu pisaliśmy o interesującej formie takiego raportu w BRE Banku – w postaci prezentacji na płycie CD, czy ciekawym pomyśle Lukas Banku, który wykorzystał w nim opinie swoich klientów.

W przypadku BGŻ miłe zaskoczenie – w bardzo eleganckich okładkach, na ktróych wydrukowano listy Przewodniczącej RN i Prezesa Banku, znajdują się dwie płyty CD. Na jednej raport roczny, a na drugiej zarejestrowany koncert z okazji obchodzonego Jubileuszu. BGŻ skończył bowiem 30 lat. Wiek dojrzały – i jak widać służy bankowi dobrze.

bgż dombank karty kredytowe kredyty mieszkaniowe millennium 2005-12-07
Michał Macierzyński
Tagi: bgż dombank karty kredytowe kredyty mieszkaniowe millennium

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców