Znamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla Oszczędzania. Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem.
Uczniowie podczas specjalnych zajęć poznawali zalety i metody skutecznego oszczędzania, uczyli się jak mądrze inwestować pieniądze i rozsądnie korzystać z kredytów.
W ramach tegorocznej akcji przeprowadzono dwa konkursy, w których uczniowie mogli wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć. Do udziału w konkursach motywowała pula nagród, która w tym roku wyniosła aż 53 tys. złotych. Członkowie Jury konkursu ocenili, że poziom prac był wyrównany, a uczestnicy obu konkursów dowiedli, że do oszczędzania można przekonywać w sposób ciekawy i interesujący.
W konkursie na najciekawszy reportaż nadesłano 44 filmy, 51 fotostory i 62 plakaty. W kategorii Szkoła pierwsze miejsce zajął licealista Kacper Zięba z Częstochowy, a w kategorii Open – Agnieszka Płuska z Rudnik. Jury przyznało także po 3 wyróżnienia z obu kategorii.
Spośród 155 kursów zgłoszonych w konkursie na najciekawszą lekcję e-learningową, w kategorii Szkoła jury nagrodziło pracę Anity Machury z II LO w Zawierciu, w kategorii Nauczyciel – lekcję Małgorzaty Skulskiej-Bebek z Bielska-Białej, a w kategorii Open wygrał Marek Mazur z Poznania. Jury przyznało także w każdej z trzech kategorii II i III miejsce. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie www.tdo.edu.pl .
Tegoroczna edycja akcji była także okazją do zbadania wiedzy Polaków na temat oszczędzania. Na zlecenie Fundacji Kronenberga przeprowadzone zostały badania, które w formie raportu dostępne są na stroniewww.tdo.edu.pl. Wynika z nich m.in., że Polacy nie znają podstawowych narzędzi finansowych, służących pomnażaniu oszczędności.
Źródło: Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy