VeloBank wdrożył nową strategię, zaprezentował logotyp i ruszył z promocją odmienionej marki. Hasłem kampanii jest „Świat bardziej Velo”, które ma pokazać, że bank poprzez swoje wartości, produkty i jakość obsługi tworzy bankowość bardziej dopasowaną do współczesnego klienta. 16 listopada wystartowała kampania teaserowa, a 21 listopada kampania wizerunkowa VeloBanku.
W swojej strategii VeloBank stawia na pierwszym miejscu klientów: obecnych i przyszłych. Nowe podejście zostało oparte na obserwacji konsumenckiej, która mówi o tym, że ludzie chcą związać się z bankiem, który stara się bardziej: pomaga w codzienności, umie się dopasować do zmieniających się potrzeb i jednocześnie buduje pozytywne wartości dla klientów, otoczenia oraz pracowników.
– Jako nowa marka na polskim rynku startujemy z czystą kartą i rozpoczynamy z zupełnie świeżym podejściem do komunikacji. Zapraszamy klientów do świata, w którym bankowanie przynosi korzyści i jednocześnie pomaga w spokojnym myśleniu zarówno o codzienności, jak i przyszłości. Tworząc nasze produkty stawiamy na bezpieczeństwo, mobilność i nowoczesność: to są te elementy, które cenione są dzisiaj najbardziej. Nasze logo z kolei odzwierciedla elastyczność w dopasowywaniu do bieżących potrzeb, często również bardzo dynamicznie się zmieniających – mówi Adam Marciniak, Wiceprezes Zarządu p.o. Prezesa Zarządu VeloBank.
Nowy logotyp VeloBanku to cztery kwadraty, które odzwierciedlają najważniejsze wartości i filary rozwoju banku. Pierwszy obszar to nowoczesność, czyli działania w obszarze digital i dążenie do dynamiki charakterystycznej dla organizacji fintech. Drugi to transparentność, co oznacza jasne i przejrzyste zasady produktów i usług, ale też troskę o środowisko, poprzez finansowanie i współfinansowanie zielonych inicjatyw klientów banku. Trzecia wartość to zrozumienie, czyli dynamiczne reagowanie na potrzeby klientów, co wyraża angielskie pojęcie „velocity”, będące składową nazwy banku. Ostatni kluczowy element to bezpieczeństwo, jako podstawowa wartość w finansach, stanowiąca fundament całej organizacji.
Podstawowy logotyp występuje w układzie kwadratowym, ale adaptuje się w zależności od potrzeb również do formy poziomej belki. Podkreśla to elastyczność VeloBanku. Charakterystyczny, nasycony odcień zieleni wspiera „zielone” aspiracje nowej marki.
Esencja nowej marki mówi o tym, że VeloBank to bank pozytywnych wartości, a w ślad za tym powstała również misja podkreślająca, że bank chce współtworzyć „Świat bardziej Velo”, w którym dobre wybory się opłacają, a pozytywne wartości i postawy tworzą wartość dodatkową: satysfakcję klientów i pracowników, pozytywne zmiany w środowisku, atrakcyjne warunki dla inwestorów.
VeloBank od 16 listopada prowadził kampanię teaserową, która 21 listopada zmieniła się w kampanię wizerunkową, a od 28 listopada zostanie wzmocniona przez kampanię produktową, prezentującą VeloKonto jako flagowy produkt związany z rebrandingiem. Działania będą prowadzone w telewizji (spot 15” w stacjach ogólnopolskich), prasie, radiu oraz internecie. Obejmie również reklamę zewnętrzną. Za kreację odpowiada agencja Dentsu Polska. Spoty zostały przygotowane we współpracy ze studiem postprodukcyjnym Human Ark. Zakup mediów powierzono domowi mediowemu Spark Foundry Polska. Natomiast za wsparcie PR odpowiada agencja ZOOM bsc. Planowane są kolejne odsłony kampanii marketingowych.
Spot VeloBank: https://www.youtube.com/watch?v=-qF80nzn0Pw
Źródło: VeloBank