PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaWARTA umacnia pozycję rynkową

WARTA umacnia pozycję rynkową

Ubezpieczenia 16.08.2011 (14:46)

Przypis składki majątkowej WARTY wzrósł w I półroczu 2011 roku o ponad 15 proc., a spółki życiowej 5 proc. Grupa WARTA zebrała ponad 2,4 mld zł składki przypisanej brutto: 1,1 mld zł spółka majątkowa i 1,3 mld zł towarzystwo życiowe. Obie Spółki wypracowały na koniec czerwca 2011 roku zysk netto – odpowiednio  73 mln zł i 15 mln zł.

Podstawowe dane:

    * 73 mln zł zysku w TUiR WARTA
    * 15 mln zł zysku w TUnŻ WARTA
    * 45 mln zł wyniku technicznego w TUiR WARTA
    * 15,2% wzrost przypisu składki w majątkowej WARCIE
    * 4,7 % wzrost przypisu składki w życiowej WARCIE
    * duży wzrost sprzedaży w strategicznych liniach biznesowych

               –          17% wzrost sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych
               –          19,4 % wzrost sprzedaży ubezpieczeń korporacyjnych
               –          21,5% wzrost sprzedaży ubezpieczeń bancassurance
               –          71,7% wzrost sprzedaży przez niezależne kanały dystrybucji
               –          10,2% wzrost sprzedaży produktów życiowych z regularną składką

TUiR WARTA

W całym pierwszym półroczu WARTA, podobnie jak w I kwartale, osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży. Przypis składki brutto w wysokości 1,14 mld zł jest o 15,2% wyższy w stosunku do I półrocza 2010 roku. Najlepsze wyniki sprzedaży Spółka uzyskała w ubezpieczeniach komunikacyjnych – wzrost o 17% oraz ubezpieczeniach korporacyjnych – wzrost o 19,4%.

Majątkowa WARTA wypracowała w I półroczu 2011 roku 73 mln zł zysku netto. Wynik ten jest głównie rezultatem konsekwentnych działań na rzecz poprawy rentowności firmy.

W kolejnym kwartale WARTA odnotowała dodatni wynik techniczny. Wyniósł on po pierwszym półroczu 2011 roku 45 mln zł i był znacząco lepszy w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (-189,6 mln zł). Zysk techniczny to głównie efekt utrzymania silnego wzrostu sprzedaży oraz zdecydowanej poprawy przebiegów szkodowych, zwłaszcza w ubezpieczeniach motoryzacyjnych i korporacyjnych, co udało się uzyskać dzięki lepszej selekcji ryzyka i segmentacji klientów. Nie bez znaczenia dla efektywności technicznej były również w pierwszej połowie br. zdecydowanie łagodniejsze warunki pogodowe w stosunku do I półrocza 2010 roku. W wyniku ww. czynników kwota wypłaconych na koniec czerwca br. odszkodowań i świadczeń (brutto) była o 11,1%  mniejsza niż na koniec czerwca 2010 roku, a wskaźnik szkodowości (net loss ratio) uległ poprawie z 86,3% w I półroczu 2010 roku do 60,8% w I półroczu 2011 roku.

Wskaźniki bezpieczeństwa finansowego WARTY kształtują się na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych. Na koniec czerwca br. wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w TUiR WARTA wynosił 274,1%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 132,6%.

TUnŻ WARTA

Przypis składki brutto na koniec czerwca br. wyniósł 1 279,6 mln zł i był  o 4,7% wyższy niż przed rokiem (1 222,2 mln zł).

Duży udział w portfelu życiowej WARTY miały w I półroczu 2011 roku produkty o charakterze inwestycyjnym. Towarzystwo wprowadziło do sprzedaży w tym czasie trzy nowe produkty o charakterze inwestycyjnym – „Solidny Pakiet”, „Wschodzące Potęgi” i „Tygrysy Europy” oraz kontynuowało sprzedaż „Profit Planu”. Przypis z ich sprzedaży w omawianym okresie wyniósł 424,1 mln zł.

W dalszym ciągu rośnie w portfelu Spółki przypis składek z ubezpieczeń z regularną składką – w ciągu dwóch pierwszych kwartałów 2011 roku wzrósł on o 10,2% w odniesieniu do analogicznego okresu ub. roku – o 8,9 % z tytułu umów grupowych i o 16,2 % z tytułu umów indywidualnych.

WARTA życiowa wypracowała na koniec pierwszego półrocza 2011 roku 15 mln zł zysku netto i jest on porównywalny do zysku z analogicznego okresu roku poprzedniego (18,2 mln zł). Wynik ten w całości został wypracowany na podstawowej działalności ubezpieczeniowej w rezultacie dobrej struktury portfela produktów i potwierdza stabilną efektywność towarzystwa.

Wynik techniczny po sześciu miesiącach 2011 roku wyniósł 20,5 mln zł.

Spółka życiowa, podobnie jak majątkowa, odnotowuje bardzo wysoki poziom wskaźników bezpieczeństwa finansowego. Na koniec czerwca 2011 roku wskaźniki ukształtowały się na poziomie znacznie wyższym od wymogów ustawowych – wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wynosił 316,9%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 116,3%.

Komentarz Jarosława Parkota – Prezesa Zarządu  TUiR i TUnŻ WARTA:

 – Pierwsze półrocze br. dla Grupy WARTA to przede wszystkim okres umacniania pozycji rynkowej. Obie spółki dynamicznie rozwijały sprzedaż. W relacji do pierwszego półrocza ub. roku, sprzedaż ubezpieczeń spółki majątkowej wzrosła o ponad 15%, co oznacza, że od kilku już kwartałów WARTA rośnie szybciej niż rynek. Przypis składki w spółce życiowej wzrósł o blisko 5%. Co dla nas ważne, najlepsze dynamiki sprzedaży obie spółki osiągnęły w strategicznych dla Grupy liniach biznesowych.

WARTA majątkowa odnotowała największy wzrost sprzedaży w ubezpieczeniach korporacyjnych (o prawie 20% w relacji do I półrocza ub. roku) i ubezpieczeniach komunikacyjnych (o 17%). Tak dobre wyniki, to głównie efekt poszerzania i aktywizacji sieci dystrybucyjnych oraz optymalizacji polityki taryfowej.

Poprawiła się także rentowność Towarzystwa w tym czasie i kolejny już kwartał spółka odnotowała dodatni wynik techniczny. To dla nas ogromny sukces, gdyż zgodnie z przyjętą strategią, naszym  celem jest nie tylko ekspansja rynkowa i wzrost udziału w rynku, ale również dążenie, aby WARTA była spółką dochodową. W efekcie TUiR WARTA zamknęła pierwsze półrocze zyskiem w wysokości 73 mln zł, podczas gdy w tym samym czasie ub.r. wykazała 53 mln zł  straty. 

Równie dobrze oceniam pierwsze półrocze w spółce życiowej. Przede wszystkim udało nam się zahamować spadek przypisu składki pomimo dalszej restrukturyzacji portfela i ograniczania w nim udziału produktu WARTA GWARANCJA. Przyrost składki Towarzystwo zawdzięcza dynamicznej sprzedaży produktów inwestycyjnych i polis strukturyzowanych, a także systematycznie rosnącej dynamice przypisu składek regularnych. WARTA życiowa, podobnie jak spółka majątkowa, zamknęła półrocze zyskiem.

Dobre rezultaty osiągnięte przez Grupę WARTA w I półroczu, to efekt konsekwentnie realizowanych planów strategicznych. Przyjęty model biznesowy przynosi efekty, dlatego planujemy kontynuować go w kolejnych miesiącach min. w dalszym ciągu rozwijając sieć sprzedaży, poszerzając ofertę i realizując kolejne kampanie marketingowe – powiedział Jarosław Parkot, Prezes Zarządu TUiR i TUnŻ WARTA.

Źródło: Warta

ubezpieczenia warta wyniki 2011-08-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ubezpieczenia warta wyniki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców