ING Bank Śląski zmienił sposób dokonywania płatności kartami w internecie. Zmiana ta jest efektem dostosowania procedur do wymogów dyrektywy PSD2, która m.in. wzmacnia bezpieczeństwo płatności kartami w sieci.
Zmiany weszły w życie 30 września 2020 r. i dotyczą wszystkich kart debetowych, przedpłaconych i kredytowych. Jak informuje bank, klienci posiadający aplikację mobilną, przy płatnościach kartą w sieci zobaczą stronę ze szczegółami transakcji z prośbą o jej potwierdzenie w aplikacji mobilnej Moje ING. Jeżeli wszystko się zgadza, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Moje ING na swoim telefonie i potwierdzić płatność. Bank nie będzie wysyłał już kodu SMS.
Jeżeli natomiast w danym momencie użytkownik nie może potwierdzić płatności aplikacją mobilną Moje ING (np. jest za granicą i nie ma dostępu do internetu w telefonie), wtedy na ekranie ze szczegółami transakcji będzie musiał wybrać opcję potwierdzenia kodem SMS. Zobaczy wówczas stronę logowania do bankowości internetowej Moje ING, a po zalogowaniu – szczegóły transakcji. Jeżeli wszystko się zgadza, wystarczy zatwierdzić operację kodem SMS.
Z kolei klienci, którzy nie mają aplikacji mobilnej Moje ING, przy płatności kartą zobaczą stronę logowania do bankowości internetowej Moje ING, a po zalogowaniu – szczegóły transakcji. Jeżeli wszystko się zgadza, transakcję wystarczy zatwierdzić kodem SMS, który zostanie wysłany na telefon.
Bank tłumaczy, że zmiany są efektem dyrektywy unijnej PSD2 wdrożonej w Polsce ustawą o usługach płatniczych, która wymaga od nas stosowania silnego uwierzytelniania, czyli dodatkowego potwierdzenia, gdy płacimy kartą w internecie.
ING nie jest jedynym bankiem, który wprowadza zmiany w tym obszarze. Niedawno o nowym procesie płatności informowały banki Pekao i Alior Bank. Obie instytucje wdrażają e-PIN do płatności internetowych. Więcej na ten temat w artykule e-PIN – nowe zabezpieczenie przy płatnościach kartami w internecie. Wdrażają je Pekao i Alior