Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. pozyskała kolejne zamówienia na produkcję blisko 3 mln sztuk znaczków dla Poczty Polskiej. Łączna liczba znaczków wydrukowanych dla Poczty Polskiej w 2010 roku wyniesie około 600 mln sztuk.
W wyniku postępowania przetargowego PWPW S.A. pozyskała zamówienie na druk i dostawę 400 tys. szt. efektownego znaczka „600 lecie bitwy pod Grunwaldem” z reprodukcją obrazu Jana Matejki. Znaczek w bloku numerowanym o formacie 116×82 mm wydrukowano w technice rotograwiurowej. Znaczek został zaprojektowany przez Marzannę Dąbrowską.
To nie pierwszy znaczek wyprodukowany w PWPW S.A. dla uczczenia zwycięstwa pod Grunwaldem – wyjaśnia Aldona Chojnowska, Kierownik Produktu Akcyza i Znaczki w PWPW S.A. – Taki znaczek powstał także 50 lat temu, na 550. rocznicę tego wydarzenia.
W kolejnym przetargu na produkcję znaczków PWPW S.A. zdobyła zamówienie na znaczki okolicznościowe pięciu emisji o łącznym nakładzie 2 150 000 szt. (technika druku: rotograwiura) oraz na znaczki z przywieszką, przeznaczone do personalizacji o nakładzie 300 000 szt.(technika druku: offset).
Łączna liczba znaczków wydrukowanych dla Poczty Polskiej w 2010 roku wyniesie około 600 mln sztuk. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. od wielu lat jest producentem znaczków pocztowych. W swoim znaczkowym portfolio firma ma m.in. znaczki zapachowe, znaczki w kształcie trójkąta, znaczki z suchym tłoczeniem, znaczki z nadrukiem naniesionym za pomocą niekonwencjonalnych farb oraz poddruki, służące do wykonania znaczków personalizowanych.
Źródło: Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych