Spółka od momentu powstania w 2002 roku z każdym następnym rokiem notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży. Swoje sukcesy zawdzięcza spójnej oraz konsekwentnie realizowanej strategii niezależnego multibrokera, świadczącego usługi w zakresie sprzedaży kredytów dla ludności.
Ubiegły rok upłynął pod znakiem dużych przemian. Do grona partnerów DF QS dołączyli nowi strategiczni partnerzy bankowi: Sygma Bank Polska, Bank Zachodni WBK i Citi Bank Handlowy. Portfel produktów wzbogacony został o nowe innowacyjne rozwiązania, do grona których należą między innymi: Częstogotówka – kredyt rewolwingowy Sygma Bank Polska, Nowa linia Citi Financial, Kredyt w 7 minut BZ WBK oraz nowa konsolidacja kredytowa Getin Banku. Obecnie broker posiada wszystkie najatrakcyjniejsze produkty gotówkowe w kraju.
– Polski rynek pośrednictwa kredytowego charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem rozwoju. Z każdym rokiem coraz więcej Polaków sięga po kredyty gotówkowe i hipoteczne. Opierając się na zachodnich trendach i modelach biznesowych w sierpniu 2006 roku wprowadziliśmy na polski rynek consumer finance Multikę – Market Kredytowy QS. Jest to całkiem nowa jakość na rynku pośrednictwa kredytowego. Ideą Multiki jest dostępność wielu produktów bankowych w jednym miejscu. Gama oferowanych w niej produktów to obecnie najbogatsza i najatrakcyjniejsza oferta na polskim rynku– mówi Krzysztof Koronkiewicz prezes Domu Finansowego QS.
W sierpniu 2006 roku zmienił się również właściciel spółki. 100% akcji Domu Finansowego QS nabyła międzynarodowa grupa LaSer.
Komentarz Krzysztofa Koronkiewicza prezesa Domu Finansowego QS do minionego 2006 roku:
– Miniony rok był dla Domu Finansowego QS szczególny z kilku powodów. Po pierwsze nastąpiła zmiana akcjonariatu spółki. Nowym właścicielem naszej firmy została międzynarodowa Grupa LaSer, która postanowiła zainwestować w dalszy wzrost silnego polskiego brokera kredytowego. Dom Finansowy QS utrzymał w ten sposób swoją niezależność rynkową oraz strategię multibrokera. Nowy właściciel zobowiązał się do aktywnego wspierania działań pośrednika w rozwijaniu oferty produktowej, a także w umacnianiu pozycji należących do DF QS marek: QS Kredyt i Multika.
Drugim, szczególnym momentem w rozwoju DF QS było utworzenie zupełnie nowego brandu rynkowego o nazwie Multika. W minionym roku w ramach struktury DF QS funkcjonowało ponad 350 placówek Marketów Kredytowych Multika.
Stworzenie nowego brandu wynikało z potrzeb rynkowych. Idea „marketu” zakłada, że w jednym miejscu, w jednym czasie nasz klient będzie mógł skorzystać z najlepszych produktów gotówkowych w kraju i otrzymać profesjonalną pomoc w wyborze najbardziej odpowiednich kredytów. Takich podmiotów do tej pory brakowało i postanowiliśmy je stworzyć. Plany na 2007 rok zakładają stały, silny rozwój tego typu placówek. Chcielibyśmy by w najbliższych 3 latach 80% portfelu agencyjnego DF QS stanowiły markety kredytowe Multika.
Ważnym elementem rozwoju naszej firmy w minionych dwunastu miesiącach było rozszerzenie oferty o nowe produkty bankowe. DF QS podpisał umowy partnerskie z nowymi bankami: Citi, BZWBK, Getin Bank oraz Sygma Bank Polska. Nowi Partnerzy to w konsekwencji nowe usługi w portfelu naszej firmy. Co szczególnie cieszy – nowe produkty sprzedają się bardzo dobrze. Bardzo dużą popularnością wśród naszych klientów cieszy się usługa SBP „Częstogotówka”, która ze względu na swoje parametry jest zdecydowanym liderem w naszym portfelu produktów.
Polski rynek pośrednictwa finansowego ewoluuje bardzo szybko. Banki oraz sami pośrednicy zmieniają swoje strategie rynkowe i szukają nowych sposobów na dotarcie do klienta detalicznego. Banki coraz chętniej współpracują z dużymi pośrednikami, a czasem także bezpośrednio z ich siecią sprzedaży. Oczywiście tego rodzaju zmiana strategii musi być niezwykle precyzyjnie dopracowana pomiędzy wszystkimi podmiotami biorącymi udział w takim procesie. W przeciwnym razie nie osiągnie planowanych rezultatów.
W 2006 roku rynek pośrednictwa borykał się również z problemami legislacyjnymi. Zarówno Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych, jak i podmioty bankowe i pośrednicy apelowali do władz o nie wprowadzanie ustawy o maksymalnych odsetkach. Stało się – niestety – inaczej, co odczuli przede wszystkim konsumenci. Wielu z nich w nowych realiach legislacyjnych nie uzyskało zdolności kredytowych i w konsekwencji nie otrzymało pożyczek i kredytów.
Mam nadzieję, że najbliższy rok będzie równie udany jak 2006. Zarówno dla Domu Finansowego QS jak i dla całej naszej branży. Rynek rozwija się dynamicznie, gospodarka jest w fazie wzrostu, a to sprawia, że Polacy chętniej korzystają z narzędzi finansowych. Częściej też sięgają po kredyty. Jesteśmy zatem optymistami.